• Maxie

Visparnas tråd 5

Här hänger vi som förut hängde i VIPS-arnas tråd i Svårt att få barn

Vips står Vi-plussar-snart eller Very Important Person Sisters (numera VIHPS, efter en ihopslagning av Vips och Hk-tråden)
    och Visp står då för Vi-som-plussat

Våra anledningar till att vi plussat till slut är ganska olika,
    vi var ett blandat gäng av ivf:are, sprutare, pillerätare och en del av oss
    inseminerade och andra lyckades där hemma..
    Gemensamt för oss var att vi har tagit tid på oss, detta var inte det lättaste…

Nu känner vi oss vilsna när vi äntligen får komma över till denna del av FL och har därför beslutat oss för att starta en Dotter-tråd till vår Moder-tråd

Våra hjältinnor är våra bästa vänner inne på VHIPS-tråden…
    Vi längtar efter er och hälsar er välkomna till oss!

Givetvis får andra som också haft svårt i verkstaden komma in hit! Och har du fortfarande svårt så rekommenderar vi varmt vår modertråd! www.familjeliv.se/Forum-11-261/m17101786.html
    Här är länken till visparnas första tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m13275268.html Och vår andra tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m16139746.html
    Vi har också en kalender för BF och annat, här är den länken;
     www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347548.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347940.html var vår tredje tråd där många av oss blev mammor.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m22605284.html var fjärde tråden.

NY KALENDER FINNS - skriv in ditt bf och andra viktiga händelser under din graviditet
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m24052204.html
  • Svar på tråden Visparnas tråd 5
  • Ma Lu

Jobbigt Idis Jag kan tyvärr inte ge dig lösningen på problemet men vill tipsa om salvan Bepanthen som också finns på apoteket! På den står det särskitl att den är bra mot såriga bröstvårtor och den är iaf fenomenal på små brännskador osv. (som när man ramlat och glidit på jympasalsgolv med knäna o.d. )

* * *If what you have is all you can get - just keep on trying - it just ain´t happened yet!* * *
  • Joyce

Idis: usch det låter jobbigt! Hoppas det löser sig, kram

MaLu: Tack för svar, anledningen till att jag just ville att det skulle finnas på dessa affärer är för att de ligger så nära BM. Orkar inte ut på stan
    Jobbigt med din oro. Jag hade mycket hugg i ligamenten i början iaf. Högg till när jag nös eller vände mig i sängen osv. När får du svar från odligen?

fruppan: Hur är läget med dig?

• Kerpet1

Åh Maxie! Va glad jag är att se dig här! Har undrat vart du tagit vägen, men förstod att du hade fullt upp! Så det blev en liten Victor - en riktig seger alltså!!!! Ja EDA är ju underbart, vill jag ha i v 30 nästa gång, m det blir en nästa gång...
    Trist att det är krångel med hjärtat, men det är väll ganska vanligt, tur att man föder på stort sjukhus där de har koll på läget! Har en kompis i värmland som födde ett barn med hjärtfel som de missade på bb och inte upptäckte förrän 4 månader... men det gick bra ändå och idag är hon drgt året och pigg o kry!
    Åh, vill veta allt! och ser fram emot att få se victor när ni fått dte lite lugnare!
    Kram Kersti

• Morrisen

Underbart att höra från dig Maxie o grattis till Victor!
    Hoppas att det bara är något litet skräpfel som inte är så svårt att ordna eller ev. växer bort.
    Kram till dig!

Joyce: Jag har köpt en bh från HM och ett par från Lindex än så länge och kan tala om att hittills gillar jag den från HM bäst. Sitter skönast. Nu har inte mina bröst vuxit mer än en kupstrl. än så länge så jag har ingen aning om de här kommer att passa efter förlossningen. HM kostade 129 kr tror jag och de 2 från Lindex 169 kr. Jag tog de billigaste eftersom jag inte visste hur storleken kommer att hålla men ändå behövde lite mera än mina vanliga här på slutet.

Idis: Fy 17 vad jobbigt med tuttstrulet. Tyvärr är jag novis på området så jag har ingenting att komma med. Måste ju vara extremt svårt att få någonting att läka då brösten används hela tiden.

MaLu: Jobbigt att du känner av din uvi. Jag har ju haft det hela tiden och knaprar penicillin varje dag. Har vanliga bakterier som inte vill försvinna och blivit resistent mot de flesta vanliga penicilliner oxå. Måste dock äta medicin då jag fick såna kraftiga sammandragningar utan. Enligt vad de sade till mig så är det ganska många som ändå får lov att äta penicillin hela graviditeten p.g.a. uvi.

• Minna72

Kul att höra ifrån dig Maxie! Och att du är vid gott mod trots allt. Grattis grattis till Victor!!!

Amnings-BH:ar: Jag hoppas ni får mindre strul med det än jag haft. Jag tycker det har varit jättesvårt att hitta BH:ar som sitter bra, både runt kupan och resåren runt om kroppen. Det är svårt att veta på förhand hur stor kupa man kommer behöva, men en storlek större än under grav är väl en bra gissning. Åtminstone till en första BH så att man har en BH när barnet kommer. Sen är det nog tyvärr ut på sta'n och prova som gäller när brösten väl har fyllts med mjölk. Jag har egentligen bara hittat en BH (på Lindex) som jag tycker sitter skönt. Den är inte särskilt snygg, men som sagt, det är den enda som suttit bra så den har jag köpt i dubbel upplaga. Jag har en i microfiber också som jag köpte i en specialaffär, men jag tycker nog ändå bomull är skönast. Ni kommer att behöva några stycken, det blir ganska snabbt svettigt och mjölkigt... (Ursäkta detaljerna )

~Vår Diamant föddes 26 mars 2007~
  • MallaMojs

Massa grattis Maxie, till lille Victor Å han var ju en stor kille Jag vet hur det är med den där viktnedgången i början, nervöst ju. Hoppas att han gått upp som han "ska" idag och att det går bra på fredag!! Ser fram emot ett litet foto...

Nu kanske inte jag är rätt person - eftersom jag bara ammade/pumpade lite längre än en månad...men jag kärde på linne i början - sånt med en inbyggd topp ni vet? Det funkar utmärkt i början, tills man vet hur stora brösten ska bli Då slipper man slänga ut en massa pengar på bh:ar innan liksom...

*~~* Cornelia & Izabella 070602 *~~*
  • Maskros67

Maxie: Grattis igen, kul att höra från dig. Håller tummarna att lilla hjärtat ser bra ut på fredag o inte kräver alltför stora åthävor. Krama o pussa lille Victor från mig

* * * Barnlös - men inte hopplös * *
  • zynk
    Maxie Å va skönt att höra från er! Grattis igen! Klart det blir extra omtumlande när han kom tidigare än väntat och sen det där med hjärtat. Hoppas (och tror!) ni blir lugnade av kardiologen. De är ju jättebra på att fixa små hjärtfel om det skulle behövas. Vet ni vad det är - är det ett litet hål?

Joyce: Mina tuttar var faktiskt som störst i mitten av graviditeten tror jag. Men man vill ju inte ha nån BH som sitter åt heller i början. Jag har alltid haft bygelBH men det finns inte i min värld nu (jag snart är det väl dags). Apoteket har en billig mjuk "top" som funkar bra på nätterna (den har jag fortfarande) och som också hade varit bra i början tror jag. Lindex har annars. Man vill inte gärna prova BH med nyfödd skrikande bebis (=hela BH:n full av bröstmjölk ).

Idis jag tycker inte du ska behöva bita ihop! Det har ju gått så lång tid så varför skulle du få ont NU? Kan du ta kontakt med nån amningsmottagning? Fick du nån odling eller hur blev det? GRRRRRRrrrrrrrrrrrrrrrrr att det ska vara så svårt att hitta nån som tar en på allvar. Och sen vet man inte vart man ska vända sig... (Jag hade jätteproblem i början - amningsmottagningen stängd o BB support hänvisade till gynakuten - där ville jag inte sitta med skrikande bebis i timmar! Till slut fixade BVC att Vårdcentralen tog odling...). STYRKA och många kramar!

MaLu: Ja usch å fy för oro och konstig smärta. Man HAR ju ont lite här och var och det är klart man oroar sig! Inte lätt att veta vad som är vad ju. De här första veckorna segar sig verkligen fram. KRAM!

Här har det sprakat till från babysittern - hotande läckage .
  • MallaMojs

I en annan tråd jag hänger i kallad babysitter numera SHITTER Haha!!

*~~* Cornelia & Izabella 070602 *~~*
  • jamis

God morgon...

Jag var med om en otäck händelse imorse... När jag kom till pendelstationen så var jag illamående, som vanligt, så jag gick ut för frisk luft brukar ju hjälpa. Men jag blev bara mer yr och vimmelkantig så jag satte mig på en bänk. Då började jag känna mig väldigt svimfärdig, men tåget kom och jag skulle ju på tåget! När jag väl kommit på tåget så flimmrar det för ögonen, mer och mer så jag kan knappt se nåt alls. Försöker snabbt hitta en plats att sitta på och tar av mig jackan för jag svettas som en gris! Blir mer och mer illamående, yr, ser inget knappt för allt flimmer för ögonen och har svårt att andas. Tror att jag ska svimma och vill be om hjälp men mannen mittemot ser inte så sammarbetsvillig ut... så jag härdar ut ett tag till. Tänkte gå av på nästa station, men då släpper det värsta och jag börjar må bättre. Usch... det var riktigt otäckt men det var nog ett vanligt blodtrycksfall. Någon som har tips för att slippa sånt där?

Morrisen: Jag tar oxå antibiotika varje dag mot uvi...

Lika ofta som föräldrar tänker på sina barn, lika ofta tänker ofrivilligt barnlösa på sina obarn
Svar på tråden Visparnas tråd 5