• Maxie

Visparnas tråd 5

Här hänger vi som förut hängde i VIPS-arnas tråd i Svårt att få barn

Vips står Vi-plussar-snart eller Very Important Person Sisters (numera VIHPS, efter en ihopslagning av Vips och Hk-tråden)
    och Visp står då för Vi-som-plussat

Våra anledningar till att vi plussat till slut är ganska olika,
    vi var ett blandat gäng av ivf:are, sprutare, pillerätare och en del av oss
    inseminerade och andra lyckades där hemma..
    Gemensamt för oss var att vi har tagit tid på oss, detta var inte det lättaste…

Nu känner vi oss vilsna när vi äntligen får komma över till denna del av FL och har därför beslutat oss för att starta en Dotter-tråd till vår Moder-tråd

Våra hjältinnor är våra bästa vänner inne på VHIPS-tråden…
    Vi längtar efter er och hälsar er välkomna till oss!

Givetvis får andra som också haft svårt i verkstaden komma in hit! Och har du fortfarande svårt så rekommenderar vi varmt vår modertråd! www.familjeliv.se/Forum-11-261/m17101786.html
    Här är länken till visparnas första tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m13275268.html Och vår andra tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m16139746.html
    Vi har också en kalender för BF och annat, här är den länken;
     www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347548.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347940.html var vår tredje tråd där många av oss blev mammor.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m22605284.html var fjärde tråden.

NY KALENDER FINNS - skriv in ditt bf och andra viktiga händelser under din graviditet
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m24052204.html
  • Svar på tråden Visparnas tråd 5
  • zynk

För att inte tala om Bumbostolen! Vad ska man kalla den för? Där trycks dessutom allt upp åt ryggen... Pust jag klarade det utan läckage mammalycka!

• MallaMojs

Tror vi måste dra å köpa en Bumbo i helgen, de är ju så fina om inte annat Haha...

Jam - precis sådär fick jag när jag var på väg till jobbet en dag, fick svingla ut från bussen en station tidigare för att kräkas - strax innan jag blev sjukskriven på heltid... Läskigt är det, men som du skriver så är det nog "bara" blodtrycksfall.

Jag kände iaf att då var det NOG - min kropp talade om för mig att det var dax med sjukskrivning!

*~~* Cornelia & Izabella 070602 *~~*
  • jamis

Tack Malla Jag blev så rädd så efteråt ville jag gråta, men det gjorde jag ju inte jag är sjukskriven på halvtid nu, fram till 23 dec. Jag borde ju klara mig med det annars får jag kontakta husläkaren igen...

Lika ofta som föräldrar tänker på sina barn, lika ofta tänker ofrivilligt barnlösa på sina obarn
  • Pess

Idis....Jag blir förbannad...Du ska TA en odling....Vad är det för NÖTTER du varit i kontakt med??? Det BLIR inte bara SÅ efter flera månaders lyckad amning...

(obs...det är INTE dig jag blir irriterad på)

Återigen....Var försiktig med salvor....Ring amningsmottagningen...

• Joyce

Tack alla för BH-tips!

jam: Usch vilken jobbig upplevelse! Hoppas du mår bättre nu! kram

• ProPPens

Hej!!!

Puhh, öntligen hemma från jobbet!!! Jag är helt slut!!! Gick upp lite tidigare idag dessutom ifall frukosten inte skulle vilja åka ner. Men det gick hur bra som helst. Har faktiskt (peppar, peppar) inte mått illa sen i söndags!!! Hoppas det håller i sig! Men jag har istället börjat nojja mig för att det kanske inte är något där eftersom jag inte mår mer illa... Men jag är ju fortfarande trött, hungrig och mina tarmar verkar ha slutat fungera!!! Varje gång jag äter får jag nästan som kramp i dom, ibland mer ibland mindre...

Jam Usch vad jobbigt!! Hoppas du slipper råka ut för fler såna insidenter. Låter abolut som en bt fall, men vad man kan göra åt det vet jag inte?!

Zynk Tur du räddade från läckage!!!

Joyce Har redan börjat fundera på amningsbh... Lite tidigt kankse men men. Problemet är att jag har ganska stora bröst redan, kan inte köpa bhar på t.ex. hm eller lindex. SÅ jag undra vart jag ska gå?? Får kolla efter någon i min specialaffär, men hur kul är det att lägga många hundra på bhar??? Dom jag köper idag kostar nästan 500kr styck!!! Jag får hoppas att mina bröst blir mindre med mjölk i??? Va, skulle inte det kunna hända???

• Ma Lu

Phu! Nu ringde doktorn och sade att urinodlingen itne visade några bakterier alls Skönt! Då kan jag skylla på foglossning och ligament ett tag till

* * *If what you have is all you can get - just keep on trying - it just ain´t happened yet!* * *
  • jamis

Tack Joyce! Jag mår bättre nu. Var lite vimmelkantig på förmiddagen men nu är det bättre.

Proppens: Jobbar du halvdag? Skönt att komma hem så tidigt från jobbet! Och skönt att inte må så illa, även om man ju gärna gör det för den goda sakens skull Hihi, mindre bröst av mjölken Det vore väl nåt! Om du nu köper så dyra bh:ar så tycker jag att du ska vänta tills efter förlossningen med att köpa dina!

Härligt Malu! Men sticprovet visade lite bakterier eller? Då var det ingen fara iaf Ska du kolla upp GBSen nåt igen, regelbundna kontroller eller så?

Jag är hemma från jobbet och sjukgymnasten. Hon var bra och kunde se att muskeln på min högra sida drog ihop sig på nåt sätt och att det är bäckenuppluckring jag har. Hon försökte dra ut muskeln och så fick jag lite tips och övningar. Ska dit igen om 3 veckor och då kan jag få låna en TENS. Dels för foglossningen (som egentligen inte är så farlig) och så för att öva inför förlossningen. Vi pratade om att ha den hemma så att jag kan stanna hemma längre och det känns ju jättebra. Skulle få hyra den för ett bra pris oxå

Lika ofta som föräldrar tänker på sina barn, lika ofta tänker ofrivilligt barnlösa på sina obarn
  • Idis 76
    Zynk/Pess: Ja jag vet inte vad det är för nötter som jag har varit i kontakt med men jag ringde ju akuten som sa att det "bara" är en vanlig hudspricka och ska smörja med helosan eller idomin så jag vet inte vad jag ska hitta på, orkar ju inte tjata på om. Man får väl hoppas att det går över. Som du säger Pess så är det konstigt eftersom jag inte har haft nåhot besvär på 15 veckor men T är ju lite vit om läpparna så det kan ju vara utav torsk....
    ♥♥♥*; ** Välkommen till världen min underbara dotter ** ;*♥♥♥
  • Ma Lu

Jam: vad skönt att du blir lite omhuldad! det lät inte alls bra det där i morse... Om det händer igen får du lov att kontakta läkare och bli mer sjukskriven *tittar strängt* och så tycker jag att du ska nämna det för din bm!

Hmm...stickan visade på pytte leukocyter och pytte nåt som jag itne vet vad det är. Just nu känns det som att jag dricker mycket och håller mig varm och så får jag fixa ny odling på inskrivning om någon vecka Och ja, jag har precis idag faxat över den info jag har om "vår" GBS under förra graviditeten till L och ett brev om hur jag känner inför äckelbacillen och hur jag skulel vilja ha det med koller den här graviditeten. Jag hoppas få göra urinodlingar på rutin minst en gång i månaden (helst var tredje vecka) och så odling från tappen några gånger bara för att veta var bacillen håller till. Man behandlar inte om bakterien finns i liten mängd, i princip inte om den inte finns i urinen, men jag vill hålla koll!

* * *If what you have is all you can get - just keep on trying - it just ain´t happened yet!* * *
Svar på tråden Visparnas tråd 5