• Anonym (napp)

Jag använder napp på natten

Hej allihopa....

jag är en tjej på 25 år som använder napp sen jag var liten. Nu har jag precis träffat en kille som jag verkligen tycker om. Jag vet inte hur jag ska göra, jag är så van vid min napp. Jag har alltid haft den som en trygghet.

Om jag berättar för honom kommer han säkert att lämna mig. Ingen vet om mitt nappbegär förutom jag själv.

Vad ska jag göra? nån gång kommer vi sova tillsammans....

• Svar på tråden Jag använder napp på natten
  • Loreena

Jag förstår att det är jobbigt för dig Ts! Det måste ju ändå vara begränsande i många sammanhang. Men samtidigt så tycker jag att det är bra att du hittat tryggheten i något så enkelt och ofarligt som en napp, när du istället kunnat börja missbruka mat, cigaretter, droger eller alkohol. Jag skulle hellre ha en pojkvän som sover med napp än en pojkvän som röker eller missbrukar alkohol.
    Om du vill sluta så tror jag benhårt på KBT, förutsatt att du hittar en bra terapeut.

• Malajen1970
    Loreena skrev 2012-08-18 20:54:07 följande:
    Jag förstår att det är jobbigt för dig Ts! Det måste ju ändå vara begränsande i många sammanhang. Men samtidigt så tycker jag att det är bra att du hittat tryggheten i något så enkelt och ofarligt som en napp, när du istället kunnat börja missbruka mat, cigaretter, droger eller alkohol. Jag skulle hellre ha en pojkvän som sover med napp än en pojkvän som röker eller missbrukar alkohol.
    Om du vill sluta så tror jag benhårt på KBT, förutsatt att du hittar en bra terapeut.
    Finns inte så många som dig, skulle själv vilja ha en sådan tjej.
  • Anonym
    blivandemamma86 skrev 2012-08-18 20:34:42 följande:
    Vilket skämt!
    Det tror jag inte att det är. Idag insåg jag att jag faktiskt måste vänja av min ett och halvåring från att amma. Inte för att jag måste utan för hans bästa. Vi va i situationer där han bara gallskrek efter tutten eftersom han kände sig otrygg. Visst! han är ett och halvt år, men jag måste underlätta för honom. jag är annars en sån förälder som inte vill ta bort något som känns tryggt. Men, jag måste också inse att han måste klara sig själv.
  • Anonym (40 med napp)

Har åter börjat med napp på natten. Kunde inte vara utan så länge. Sover bättre med nappen.

• Anonym (40 med napp)

Någon mer vuxen som använder napp på natten.

• Anonym (40 med napp)

Någon kvinna som sover med napp.

• Anonym

Släng napparna. Har du inga nappar kan du inte använda dem.
    Abstinensen lär klinga av efter nån vecka eller så. Uthärda det. Det är för din skull.

• Anonym (40 med napp)
    Anonym skrev 2013-02-08 12:23:24 följande:
    Släng napparna. Har du inga nappar kan du inte använda dem.
    Abstinensen lär klinga av efter nån vecka eller så. Uthärda det. Det är för din skull.
    har redan försökt med det och slutade med att jag köpte nya. sedan kan det bero på hur länge man har använt napp med.
Svar på tråden Jag använder napp på natten