• Anonym (napp)

Jag använder napp på natten

Hej allihopa....

jag är en tjej på 25 år som använder napp sen jag var liten. Nu har jag precis träffat en kille som jag verkligen tycker om. Jag vet inte hur jag ska göra, jag är så van vid min napp. Jag har alltid haft den som en trygghet.

Om jag berättar för honom kommer han säkert att lämna mig. Ingen vet om mitt nappbegär förutom jag själv.

Vad ska jag göra? nån gång kommer vi sova tillsammans....

• Svar på tråden Jag använder napp på natten
  • carjo

Skämt eller inte , tänk om detta inte är ett skämt och personen ifråga verkligen har detta problem då tycker jag att det är respektlöst att håna .

Till dig som startade länken så kan du ju vända dig till din vårdcentral dom brukar ha terapeufter som kanske kan hjälpa dig .
    Och det finns ju många vuxna som fortfarande suger på tummen och det är ju svårare att bli av med ;)
    Lycka till !   

• Kattdamen
    Mamma till T skrev 2011-09-22 19:35:36 följande:
    Varför är det skillnad? Båda är något man slutar med innan man blir stor
    Snor är ganska mycket bakterier. Nappar går att köpa nya eller tvätta.
  • Anonym (40 med napp)
    Kattdamen skrev 2011-09-23 18:54:38 följande:
    Snor är ganska mycket bakterier. Nappar går att köpa nya eller tvätta.
    Det har du rätt i.
  • Tahu

Ska genast sluta säga till föräldrarna från förskolan att jag aldrig hört talas om någon vuxen som använder napp, när de oroar sig för barn som använt napp förlänge!

Diskutera aldrig med idioter, dom drar ner dig till sin nivå och vinner på erfarenhet!
  • Anonym
    Anonym skrev 2007-10-14 17:23:01 följande:
    Blääää vad mycket bakterier du ska få i dig

Anonym (tummelisa) skrev 2007-10-14 17:21:25 följande:
    Jag är 22 år och suger på tummen. I smyg..
    Är det lika hemskt om ett barn suger på napp?
  • Anonym (40 med napp)

Om man visar barnen att man själv använder napp så blir det svårare för de att sluta med napp. Min dotter har inte ens napp längre och hon vet inte att jag har det ibland eller. Hon kommer inte se mig med napp.

• Anonym
    Anonym (napp) skrev 2007-10-14 17:26:12 följande:
    Okey, för er som inte tror på det jag säger...vill jag säga att jag hade en svår barndom. Det jag har variot med om har satt djupa spår i mitt liv. Jag använder nappen som trygghet för att kunna känna mig lugn. Det är innan jag ska sova alla minnen kommer över mig.'

En som fråga "vem köper napparna till dig" svar: dem köper jag själv, på ställen där ingen vet vem jag är.

Jag har pratat med en psykolog, men inte då om mitt nappbehov, utan snarare min trassliga barndom o ätstörningar.

För er som inte tror på det jag säger, behöver inte ägna sin tid att svara. Jag är upprörd över detta, därför skriver jag.
    Kan du kanske vända dig till psykiatrin och få träffa en psykolog som hjälper dig. Kanske via KBT
  • Anonym (Tumsugare.)

Jag är 28 och suger på tummen VARJE natt. Har dessutom en snutte också. jag kan INTE somna utan dom. min man vet om detta men bryr sig föga. jag skadar ju ingen och han har vant sig. i början skrattade han bara åt det men inte mer än så!

Svar på tråden Jag använder napp på natten