• Anonym (napp)

Jag använder napp på natten

Hej allihopa....

jag är en tjej på 25 år som använder napp sen jag var liten. Nu har jag precis träffat en kille som jag verkligen tycker om. Jag vet inte hur jag ska göra, jag är så van vid min napp. Jag har alltid haft den som en trygghet.

Om jag berättar för honom kommer han säkert att lämna mig. Ingen vet om mitt nappbegär förutom jag själv.

Vad ska jag göra? nån gång kommer vi sova tillsammans....

• Svar på tråden Jag använder napp på natten
  • Anonym

Ta det lugnt, det är inte världens största bekymmer du har. Hur lätt tror du det är för rökare att sluta röka? Det tar tid, men har man viljan så går allt
    Anonym (napp) skrev 2007-10-14 17:22:01 följande:

jag vet att jag är vuxen. Ju mer jag tänker på min ålder, ju mer ångest får jag.
  • Anonym

jag tror absolut att det är en trygghets grej det här med att suga på tummen eller napp!!

• Anonym

helt allvarligt, bestäm dig, släng nappen, move on....

• Anonym (napp)

Okey, för er som inte tror på det jag säger...vill jag säga att jag hade en svår barndom. Det jag har variot med om har satt djupa spår i mitt liv. Jag använder nappen som trygghet för att kunna känna mig lugn. Det är innan jag ska sova alla minnen kommer över mig.'

En som fråga "vem köper napparna till dig" svar: dem köper jag själv, på ställen där ingen vet vem jag är.

Jag har pratat med en psykolog, men inte då om mitt nappbehov, utan snarare min trassliga barndom o ätstörningar.

För er som inte tror på det jag säger, behöver inte ägna sin tid att svara. Jag är upprörd över detta, därför skriver jag.

• Anonym (tummelisa)
    Anonym skrev 2007-10-14 17:23:01 följande:
    Blääää vad mycket bakterier du ska få i dig Anonym (tummelisa) skrev 2007-10-14 17:21:25 följande:
    Har du hört talas om tvål och vatten?
  • Anonym

jag tror det bästa är att "tvinga" dig själv att somna utan den...och när du gjort det tillräckligt många nätter så kommer du tillslut känna att du inte behöver den längre!

• Snö80

Förstår det är jobbigt, alla begär är jobbiga om det så gäller, godis, sprit, cigaretter, napp eller annat. Varför tar du till nappen? Kan du inte ersätta nappen med något annat? Vill du så kan du bryta begäret, folk lyckas ju bli av med spritbegär och sluta röka etc.

• Snö80

Kan du finna tryggheten i ngt annat?

• Anonym

Anonym (orolig) skrev 2007-10-14 17:21:57 följande:

Hahaha... han kanske oxå vill ha en....Men ärligt,vem köper napparna åt dej Men om de skulle vara sant vilket det inte kan vara så e min fråga...varför inte sökt hjälp?? psykolog?? Trygghet,hehe den va bra
    Nu tycker jag du va för hård. det märks att du inte har så mycket empati för medmänniskor. Man ska alltid ta varje individs enskilda problem på allvar, sen om man kanske anar att det inte är sanning i allt. så sållar man bara bort det och lägger sig inte i en disskussion. tack för mig.
  • bellanbus
    Anonym (napp) skrev 2007-10-14 17:26:12 följande:
    Okey, för er som inte tror på det jag säger...vill jag säga att jag hade en svår barndom. Det jag har variot med om har satt djupa spår i mitt liv. Jag använder nappen som trygghet för att kunna känna mig lugn. Det är innan jag ska sova alla minnen kommer över mig.'En som fråga "vem köper napparna till dig" svar: dem köper jag själv, på ställen där ingen vet vem jag är.Jag har pratat med en psykolog, men inte då om mitt nappbehov, utan snarare min trassliga barndom o ätstörningar.För er som inte tror på det jag säger, behöver inte ägna sin tid att svara. Jag är upprörd över detta, därför skriver jag.
    Jag tror att du kanske ska ta kontakt med en terapeut eller psykolog och prata om detta. Eftersom det påverkar dig så pass negativt just nu och du mår dåligt över det så kanske det är dags att prata om detta.
    Jag tycker inte detta är mycket "värre" än att det finns många vuxna som har nallar eller snuttefilt som de fortfarande använder.

Själv sover jag med lampan tänd 27 år gammal! Och jag är inte mörkrädd, utan det ligger också på ett annat plan... Många killar har haft lite svårt för det i början, men faktiskt har det inte varit något problem med de jag haft längre relationer med.
    Faktum är att när jag levde med min dotters pappa så slutade jag med att sova med lampan tänd under långa perioder just för att jag kände mig så trygg med honom!
    Välkomna till Effelltown....
Svar på tråden Jag använder napp på natten