Anonym (napp) skrev 2007-10-14 17:26:12 följande:
Okey, för er som inte tror på det jag säger...vill jag säga att jag hade en svår barndom. Det jag har variot med om har satt djupa spår i mitt liv. Jag använder nappen som trygghet för att kunna känna mig lugn. Det är innan jag ska sova alla minnen kommer över mig.'En som fråga "vem köper napparna till dig" svar: dem köper jag själv, på ställen där ingen vet vem jag är.Jag har pratat med en psykolog, men inte då om mitt nappbehov, utan snarare min trassliga barndom o ätstörningar.För er som inte tror på det jag säger, behöver inte ägna sin tid att svara. Jag är upprörd över detta, därför skriver jag.
Jag tror att du kanske ska ta kontakt med en terapeut eller psykolog och prata om detta. Eftersom det påverkar dig så pass negativt just nu och du mår dåligt över det så kanske det är dags att prata om detta.
Jag tycker inte detta är mycket "värre" än att det finns många vuxna som har nallar eller snuttefilt som de fortfarande använder.
Själv sover jag med lampan tänd 27 år gammal! Och jag är inte mörkrädd, utan det ligger också på ett annat plan... Många killar har haft lite svårt för det i början, men faktiskt har det inte varit något problem med de jag haft längre relationer med.
Faktum är att när jag levde med min dotters pappa så slutade jag med att sova med lampan tänd under långa perioder just för att jag kände mig så trygg med honom!