• Carrorara

Folk med pitbulls gör mig arg!

Varför välja en hund som är avlad till att döda ? är det coolt ? duger inte en fredlig goldenretriver ? är det för töntigt ?
    Måste hunden ha kamplust och skrämma människor ?
    När jag hade katt var jag orolig varje dag när hon var ute att nån jävla pitbull skulle bita henne. Tycker inte pitbullhundar ska födas upp ens, det är synd om dem. De lever för kamp, inget kul liv.

• Svar på tråden Folk med pitbulls gör mig arg!
  • Pitbull älskare

Du gjorde detta inlägg 2007, men skitsamma! Du har helt jävla fel om de här underbara hundar!!! Det är inte hundens fel! Bara att vissa ska inte ha hand om dom! Jag har en Pitbull och är världens bästa och har haft många till av denna ras! Han gör inte sig namnet till! Han älskar allt å alla djur! Så säg fan inte att folk med Pitbull gör dig arg!!! För du eller ni vet inte ett skit om denna ras! Stackars ditt djur men dra inte alla över en kant! Sådana som du gör mig ilsken! Sådana som du gör denna hunden farlig!!! Så håll det för dig själv och låt andra skapa sin uppfattning!!!! Ingen hund i hela världen är bäst eller vad det är för ras! De kunde göra så mot ditt djur precis som vilken hund som helst och ändå inte vara Pitbull, amstaff eller något liknande!!! Så låt hunden va det är ingen mördamaskin!!!! Är världens vackraste skapelse precis som vilket djur som helst!!! Är bara ägarens fel!!! Tack för mig!!!!

• TheMerryOne

Har du inte förstått att det är ägaren som avgör hur hunden ska vara. att hunden är ett resultat av ägarens uppfostran. fördomsfulla människor som bara tänker på ryktet, ni kan dra någon stans..O låångt ifrån. Jag kan säga att jag blir mer irriterad på alla små hundar som måste hävda sig hela tiden. O alla andra "kamp" hunds raser, de fan sköter sig jävligt mycket bättre. 

Att dra en fast slutsats över detta, så kan jag bara tänka mig hur jäkla fördomsfull du är mot människor. Väx upp o  sluta va bittre.  Det blir faktiskt vad man gör det till. DU tycker säkert det är mer okej för en liten primadonna hund att bita dig i handen är okej, för att deras rykte är att vara söta. 

O sen kan du läsa vad pb och stafforshirehundar egentligen var till för. inte kamp i alla fall, utan rädda boskap från råttor OCH nannydogs kallas dom för! HA!

• biologic
    TheMerryOne skrev 2013-09-15 11:06:10 följande:

Har du inte förstått att det är ägaren som avgör hur hunden ska vara. att hunden är ett resultat av ägarens uppfostran. fördomsfulla människor som bara tänker på ryktet, ni kan dra någon stans..O låångt ifrån. Jag kan säga att jag blir mer irriterad på alla små hundar som måste hävda sig hela tiden. O alla andra "kamp" hunds raser, de fan sköter sig jävligt mycket bättre. 

Att dra en fast slutsats över detta, så kan jag bara tänka mig hur jäkla fördomsfull du är mot människor. Väx upp o  sluta va bittre.  Det blir faktiskt vad man gör det till. DU tycker säkert det är mer okej för en liten primadonna hund att bita dig i handen är okej, för att deras rykte är att vara söta. 

O sen kan du läsa vad pb och stafforshirehundar egentligen var till för. inte kamp i alla fall, utan rädda boskap från råttor OCH nannydogs kallas dom för! HA!

Det är just det som är problemet. Det finns många seriösa PB/staffeägare, men du kan inte förneka att raserna även drar till sig ett visst "klientel" av ägare som skaffar dem bara för att de själva vill vara coola. Jag vet själv en person som skaffade en pitbull/amstaffkorsning. Denna ägare var inte intresserad av att lära sig det mest basala i hunduppfostran, nämligen att vara en stark ledare, utan hunden skulle bara vara en tuff accessoar och "vakthund". Denna hund har nu bitit två människor och slitit ansiktet av en hund. Ja, det kan ske med en chihuahua också, men skadorna blir jävligt mycket värre av en PB/amstaff.

Oseriösa ägare finns överallt, men det räcker med egna iakttagelser för att se att dessa är långt mycket mer benägna att skaffa "tuffa" raser än andra. 
  • emsapemsa

Och vad trött man blir på okunniga människor.

Jag är lycklig ägare till en otroligt fin, rasren staffetik men fina linjer. Hon är köpt hos en ytterst seriös uppfödare, och jag fick stå i kö länge för att få en valp.
    Varför jag valde den här rasen?

1. Stämmer in på allt jag vill att en hund ska vara. Människokär, aktiv, barnvänlig, lagom storlek, lättskött päls.
    2. Har aldrig träffat en renrasig, aggressiv staffe. Och jo, jag har träffat ganska många. Vi åker nämligen på sveriges största utsällning för staffar varje år, Rasspecialen för Staffordshire Bullterrier och träffar där ca 300 staffar, på en gång! 

Varje dag möter vi andra hundar som gör utfall mot våran hund, och inte ett enda utfall har gjorts av en sk "kamphund".
    Varje dag möter vi människor med fördomar som är antingen livrädda, eller bara ger "blicken" till oss när vi möts.
    Varje dag träffar vi människor som hälsar och blir så otroligt poisitiva över hur snäll och trevlig vår hund är!
    Varje dag får min hund komplimanger så som "åh vilken fin hund" "så snäll och väluppfostrad!"
    Varje dag går det förbi hundar utanför våran lägenhetsfönster och skäller, och skäller, och skäller. Inte en gång har vår hund svarat.
    Och ja, ofta möter vi snälla trevliga hundägare som gärna låter sin hund leka med våran, vilket alltid är lika roligt!

Renrasiga staffar avlas inte till kamp och har inte gjort på hundratals år. De avlas fram som vänliga, aktiva familjehundar.
    För det säger jag inte att det är en enkel hund, för det är en terrier och som med alla terriers så behöver den aktiveras. Den behöver en stadig hand, en ledare (behöver iofs vilken hund som helst).

Nu finns det TYVÄRR oansvariga hundägare, som TYVÄRR skaffar sig en sk "kamphund" för att det är "tufft". Dessa människor har oftast varken råd eller tid att köpa sig en renrasig hund och köper en av dessa otaliga blandraser som florerar på nätet.

TYVÄRR har dessa hundar hamnat i blåsväder några gånger och fått medial uppmärksamhet. Det vi måste lägga krutet på, det är att stoppa blandrasaveln. Det är den som ställer till det (nu säger inte jag att en blandras måste vara aggressiv eller fel, mina föräldrar har en jättefin blandras). 
    Men tyvärr klassas varenda hund med ett kamphundsliknande utseende som en "pitbull", trots att det knappt finns några renrasiga Pitbulls i Sverige.

Vi bor i en ganska liten stad, men det finns mycket hundar här. Som hundägare själv får man ju höra om en del olyckor, för olyckor med hundar, de händer, oavsett ras.

En liten flicka blev biten av en labrador som avlivades (ingen artikel i tidningen), en golden blev svårt attackerad av en vinthund (ingen artikel i tidningen), en rottweiler kom lös och dödade en katt i ett bostadsområde (ingen artikel i tidningen), sen hände det som inte får hända, en amstaff-blandis bet en man i armen (STOOOR tidningsartikel).

Ja ni ser ju själva. Öppna ögonen, läs på. Gå in på tex staffinfo.se och läs om rasen! Kolla in vad det är för folk som egentligen skaffar sig renrasiga, fina hundar.

• Fjonkis

Hur många som helst här skriver -har träffat många pitbulls, kryllade av pitbulls där jag bodde förut, en pitbull dödade nästan min hund osv. Vart fan bor alla dessa pitbulls? Jag är mycket hundvan, är mycket på mässor, tränar osv, har en stor bruksras men inte utav terriertyp alls. Jag har i mitt liv träffat max en handfull om ens det, riktiga american pitbulls. Så vad menar ts och alla som skriver att ni träffat alla pitbulls? Rottisar, bulltetrier, stafforddhire bulltetrier, lagotto, amerikansk bulldog, ridgeback, dogo argentino, cane corso, schäfer? Jag tycker att alla jävlar som skaffar hund utan att veta vad dom har i kopplet är idioter, synd om hunden som ska få ta all skit jämt. Alla som säger kamphund är också idioter. Samma som att säga golvmopp och vara seriös. Patetiskt! Sen är ju det man läser i tidningen oftast en hund utav terriertyp eller stor bruksras, vilken tidning vill skriva om en lhasa apso som flög på ett barn?

• petersson

Äh folk irriterar sig på kamphunda för att det finns en viss mängd lönnfeta bodybuildare med tribaltatueringar och rakade huven som försöker kompensera för sin minipitt genom att ha en tuff hund som kan ge dom den trygghet de saknar i sina förtvinade själar. Samma personer har ofta svårt att passa in och använder gärna hunden som maktmedel i dessa sammanhang. 

• emsapemsa
    Fjonkis skrev 2013-09-16 01:58:13 följande:
    Hur många som helst här skriver -har träffat många pitbulls, kryllade av pitbulls där jag bodde förut, en pitbull dödade nästan min hund osv. Vart fan bor alla dessa pitbulls? Jag är mycket hundvan, är mycket på mässor, tränar osv, har en stor bruksras men inte utav terriertyp alls. Jag har i mitt liv träffat max en handfull om ens det, riktiga american pitbulls. Så vad menar ts och alla som skriver att ni träffat alla pitbulls? Rottisar, bulltetrier, stafforddhire bulltetrier, lagotto, amerikansk bulldog, ridgeback, dogo argentino, cane corso, schäfer? Jag tycker att alla jävlar som skaffar hund utan att veta vad dom har i kopplet är idioter, synd om hunden som ska få ta all skit jämt. Alla som säger kamphund är också idioter. Samma som att säga golvmopp och vara seriös. Patetiskt! Sen är ju det man läser i tidningen oftast en hund utav terriertyp eller stor bruksras, vilken tidning vill skriva om en lhasa apso som flög på ett barn?
    Amen!
  • Minförstabebis

Hahah din jävla nöt som starta den här tråden. Min amstaff är världens snällaste som älskar allt och alla inkl katter. Gå och gräv ner dig under en sten eller nått

• piubellacosa

Istället för att gå på dessa "kamphundar" och ägarna till dem, så tycker jag att det borde pratas mer om hur fruktansvärt vidrigt det är att det avlas hejvilt på hundar med för korta nosar som gör att de inte kan andas (mops, fransk och engelsk bulldog m.m.) och att folk köper dem för att de är sååååå söööööta.

Jag läste ett inlägg på ett annat forum som en mops-ägare skrivit. Mopsen kunde inte springa och leka på sommarhalvåret utan att de hade med en kall, blöt, handduk för att lägga över hunden när den blev för varm - annars fick den värmeslag och svimmade. WHAT THE FUCK?

Annars har jag inget problem med de allra flesta pitbull/amstaff/liknande raser. Idiotägarna är problemet och problemet skulle kvarstå om de så hade en cocker spaniel.

• Petrol
    Fjonkis skrev 2013-09-16 01:58:13 följande:
    Har du inte fått den senaste infon? Pitbull är numera lite av en paraply ras för "bitiga" hundar typ.

Jag säger inte att det alltid är så, eller ens ofta men jag har iallafall vänner som inte gör någon skillnad på en pittbull eller en amstaff om man inte skriver det på dem. Kan ha något med saken att göra:)
Svar på tråden Folk med pitbulls gör mig arg!