Bluelight skrev 2007-10-19 13:20:58 följande:
Lever man två föräldrar tillsammans så kan man alltid åka iväg någonstans och göra saker på egenhand utan barn. Det kan man inte som ensamstående förälder utan får passa på de helger där barnet är hos sin pappa.Dag o natt skrev 2007-10-19 12:32:27 följande: Oj då! Det var mycket på en gång! Min första rektion till det ni skriver till mig är att det är typiskt biomammors sätt att se på saken. Ni är troligtvis äldre än mig (24 ÅR) som redan levt ett liv och haft pojkvänner så räcker och blir över. Jag tycker att även om en kille har barn från ett tidigare förhållande så bör han kunna på bästa sätt göra så att alla i sin nya familj mår bra. Skilsmässobarn mår inte inte sämre av att inte komma och bo hos en utav sina föräldrar, tvärtom de har redan det bästa av två världar. två familjer, två boenden....dubblet av allting!!! Det är inte alls synd om dem! Jag själv har förlorade min far när jag var 5 år i cancer och jag har växt upp utan pappa....men jag lever och mår bra för det!
har inte orkat mig igenom hela tråden.. men reagerade på detta bara som stod i början..
Först o främst beklagar jag att dinb pappa gick bort när du var så ung. Men..
Alltså det är en STOR skillnad på att veta att pappa är död och bara bo med mamma och att veta att pappa lever men jag får bara träffa honom var tredje helg.....
Jag hoppas som många andra här att din sambo INTE lyssnar på ditt förslag.. för då sätter han inte sina barn främst, vilket man alltid ska göra. Hans dotter behöver honom... lika mycket som du hade behövt din pappa om han hade funnits i livet. Ni har ju 12 dagar ihop och sen är hon där 2 dagar...... jag ser inte riktigt problemet.. menmen
Alla har ju sin egen åsikt.. synd bara att du inte kan se det ur flickans synvinkeln..