Var tredje helg???
Är det någon/några här inne som har sina styv/bonusbarn var tredje helg? Jag vet att det är vanligast att ha barnen varannan vecka eller varannan helg om föräldrarna har delad vårdnad.
Är det någon/några här inne som har sina styv/bonusbarn var tredje helg? Jag vet att det är vanligast att ha barnen varannan vecka eller varannan helg om föräldrarna har delad vårdnad.
TS, var i lagen står det att dottern är gäst hos sin far när hon är där? Eller fattade jag fel?
Läs igenom det du skrivit hittills i tråden och tänk om. När du valde din sambo så valde du även hans barn!
Men hallå, du har ju din sambo för dig själv 16 dagar i rad, och sen träffar han dottern 2-3 dagar då du också får vara med.
Jag tycker dottern borde bo hos er varannan vecka så ni får mer med varandra att göra.
Du säger ju själv att du är en ny familjemedlem, tydligen inte i hennes familj iállafall då du anser att hon är gäst!
Förstår heller inte varför era kommande barn inte skulle känna sig trygga i er familj bara för att de har en styvsyster??
Dom flesta har sagt exakt det jag tänker när jag läser detta, men jag kan inte låta bli att yttra mig ändå.....
Jag förstår fullt ut att du tycker det kan va jobbigt ibland TS, jag har ett bonusbarn själv vv, men för guds skull!!!
Tjejen är ju dina barns storasyster och din älskades dotter! Att hon skall bli undanknuffad och förbisedd är så fruktansvärt fel och elakt!! Det är du som ska flytta på dig om du inte kan hantera den typen av familjesituation!!
Jag är långt ifrån någon "perfekt" bonus mamma, men jag visste att min sambo hade ett barn och jag hade ett val att gilla läget eller dra. Nu väntar vi ett gemensamt barn och jag skulle aldrig vilja vart utan min bonus, även fast det kanske hade vart enklare ibland. Då det är svårt med många viljor! Jag är oxå 24 år och tycker inte att åldern skall va nån ursäkt för att bete sig själviskt!
Gilla läget och acceptera att din man har barn och att hon faktiskt tillhör din familj och kommer finnas där så länge du är tillsammans med din man..... kanske dags att tänka över vart din prioritering ligger, vill du ha en kärnfamilj så skaffa det då. Eller inse att du har ett gyllene tillfälle att göra nåt bra av det här! hon kommer säkerligen bli en underbar storasyster om du inkluderar henne ordentligt i dina barns liv!
Du behöver inte älska henne, men du måste acceptera henne och inse att hon är ett barn och hennes välbefinnande går tyvärr före ditt!
Lycka till
först av allt så går barnen ALLTID före allt annat!!
du kan inte som bonusmorsa kräva att dottern ska komma mer sällan..
tycker inte ens att du har rätt att begära "ensamrätt" på mannen i detta fallet!
jag är biomamma o hade blivit galen om min dotters fars tjej inte ville att hon skulle få träffa sin pappa så ofta som de var bestämt!
jag har oxå varit BONUSMAMMA(!) o de skulle aldrig fallit mig in att resonera som du gör..
hur du än vrider o vänder på steken så är de iaf du som kommer förlora slaget i de stora hela. barnen går före allt
spelar ingen roll om han bedyrar sin kärlek till dig, kommer hans dotter i kläm kommer han säga till!
trust me
ja, herregud, snacka om att du, TS, är FRUKTANSVÄRT egoistisk! Jag blir helt BESTÖRT när jag läser ditt senaste inlägg"
Huset är mitt och min sambos hus! Det har även han själv sagt!! Flickan är gäst hos oss de helger som hon är hos OSS som "lagen" säger när föräldrarna är skilda. Flickans mor tar hand om henne och om hon har ett riktigt hem så är det hemma hos henne. Våra gemensamma barn måste oxå kunna känna att vi är en kärnfamilj och känna sig trygga med sin mamma och pappa i SITT hem
Hur KAN man bara säga så?? Jag tycker inte så jättemkt om mina barns bonusmamma, men hon är helt på det klara med att exet o hennes hem även är barnens hem, de BOR där oxå (om så bara vh)
Usch, vet inte vad jag ska skriva. Han hade väl dottern när ni träffades? Menar du att bara för att han träffar en ny tjej ska inte dottern vara lika välkommen längre?? Varannan helg är väl ingenting, tänk så mycket tid du får ensam med honom. När min man och jag träffades hade jag redan 2 barn som bodde hos mig varannan vecka och skulle han nämna att de borde vara mindre hos oss skulle jag dumpa honom direkt. Men tur väl så har jag inte träffat ett ego.
JAG är biomamma med 2 bonuspojkar jag har varit det i 7 års tid, sedan jag var 22 alltså. Du är väldigt omogen, när du önskar mer tid men din "älskling"
F*n du gör mig rätt arg.
Stackars barn! Jag förstår inte hur du tänker!
Och jag ska tilllägga att jag var bonusmamma innan jag blev biomamma.
Ha ha ha...jag bara skrattar!!!!
Ni är sura på mig och jag är lycklig för jag vet att min sambo älskar mig mest....han gör allt för mig och är upp över öronen förälskad i mig
Han gjorde tösens mamma på smällen men räknade aldrig med att han skulle bli pappa...han har själv erkänt att han "strulat till det för sig"....