• Kaxmaja

Svenskar i Norge

Tråd nr 2 för oss svenskar i Norge

♥♥♥♥Lyckliga oss♥♥♥♥
  • Svar på tråden Svenskar i Norge
  • Kaxmaja
    mango07 skrev 2007-10-31 17:05:00 följande:
    Absolut! Du kan få låna bebis en stund Ses vi nästa vecka?
    Nej jobbar fortfarande då men den 12e ska jag till läkarn blir förmodligen sjukskriven deltid då. Då kommer jag nog vara hemma onsdagar. De är jobbigaste dagen på mitt jobb eftersom vi e på tur halva dagen då. Ute och går mycke och inte en toa så långt ögat kan se Då följer jag nog med någon gång
    ♥♥♥♥Lyckliga oss♥♥♥♥
  • tigerlilja77

Hej!
    Det låter supermysigt med babysång. Är det bara att gå dit? Vart ligger det nånstans?

• Kaxmaja
    tigerlilja77 skrev 2007-10-31 11:32:58 följande:
    Åh, precis en sån här tråd som jag har letat efter!Flyttade till Oslo för två månader sedan, och min som föddes 19 oktober på Ullevål. Bor på Frogner, 31 år
    Var Ullevål bra att föda på?? Jag ska nämligen föda där och har total förlossningsskräck.
    ♥♥♥♥Lyckliga oss♥♥♥♥
  • tigerlilja77

Det var kanon! Jag fick sättas igång eftersom jag gått över tiden, så jag var där från början till slut kan man säga och vi fick jättebra stöd hela vägen. Och sen var det bra att bo på patienthotellet, där kunde man fråga om allt man undrade övre de första dygnen med bebisen. När har du BF?

• Ninni 17 Maj

Hej,

Jag vill vara med..=)

Ninni 17 maj, William 210406, 31 år, Sofiemyr

• Kaxmaja
    tigerlilja77 skrev 2007-10-31 20:26:55 följande:
    Det var kanon! Jag fick sättas igång eftersom jag gått över tiden, så jag var där från början till slut kan man säga och vi fick jättebra stöd hela vägen. Och sen var det bra att bo på patienthotellet, där kunde man fråga om allt man undrade övre de första dygnen med bebisen. När har du BF?
    12 mars
    ♥♥♥♥Lyckliga oss♥♥♥♥
  • Cliliy
    Kaxmaja skrev 2007-10-31 18:17:15 följande:
    Var Ullevål bra att föda på?? Jag ska nämligen föda där och har total förlossningsskräck.
    Jag födde på ullevål, det gick lite fort så hann inte med så mycket. Men min vännina som haft en koplicerad födsel med sitt första fick komma dit på samtal och "genomgång". Bara prata med din barnmorska så ska hon kunna organisera det. Om du går in på Ullevåls hemsidor så står det om en del kurser och rundvisningar.

Hotellet är jättebra och var inte rädd för att ringa på hjälp, de kommer inte om du inte säger ifrån att du vill ha hjälp.
    Min man sov där bara 1 natt men jag önska verkligen att han hade vart där alla 3. Man behöver avlstning och hjälp.
  • Kaxmaja
    Cliliy skrev 2007-11-01 09:43:21 följande:
    Jag födde på ullevål, det gick lite fort så hann inte med så mycket. Men min vännina som haft en koplicerad födsel med sitt första fick komma dit på samtal och "genomgång". Bara prata med din barnmorska så ska hon kunna organisera det. Om du går in på Ullevåls hemsidor så står det om en del kurser och rundvisningar.Hotellet är jättebra och var inte rädd för att ringa på hjälp, de kommer inte om du inte säger ifrån att du vill ha hjälp.Min man sov där bara 1 natt men jag önska verkligen att han hade vart där alla 3. Man behöver avlstning och hjälp.
    Jag går hos en sån Gaia Jordmor på Ullevål på samtal en gång var tredje vecka Så vi jobbar på "problemet"
    ♥♥♥♥Lyckliga oss♥♥♥♥
  • Emma Erika

Hej en till som är svensk och bor i norge:) Bor i Ask 2 mil utanför oslo. Väntar de första barnet, är i vecka 27.

/Paulina

• FruAnna
    Emma Erika skrev 2007-11-02 09:49:39 följande:
    Hej en till som är svensk och bor i norge:) Bor i Ask 2 mil utanför oslo. Väntar de första barnet, är i vecka 27. /Paulina
    Så nu har du också hittat hit
    Det blir fler och fler i den här tråden! Så himla roligt!
    tigerlilja77 skrev 2007-10-31 18:15:19 följande:
    Hej! Det låter supermysigt med babysång. Är det bara att gå dit? Vart ligger det nånstans?
    Hej o välkommen till tråden! Du kan säkert komma på sången, men det börjar bli riktigt fullt, så vi skulle inte gå ut med reklam om det... I onsdags var det nog rekord - 41 mammor med barn! Svårt att få plats i ringen nu Det kostar inget o är i Paulus kirke i Grunnerlökka. Alltid kul med svenska mammor samlade.
Svar på tråden Svenskar i Norge