Svenskar i Norge
Tråd nr 2 för oss svenskar i Norge
Tråd nr 2 för oss svenskar i Norge
Emma Erika: Tänk att du är i v 27 nu! Tyckte inte det var länge sedan jag träffade dig på FL och du var i v 9!!!
Eller var det vecka 11 kanske?
Vi födde också på Ullevål å är super nöjda! Vi var ju där i 11 dar så vi fick med oss det mesta... Alla är jätte trevliga och tar gott vara på en. Men det är ju alltid upp till den personen man möter där, man kan ju ha otur också...
Oj! Fru Anna hade visst skrivit om babysången redan. Kankse ska uppdatera sidan innan man skriver
Åh va mysigt det låter! Ska försöka komma dit så fort lillen tillåter. Än så länge är det lite svårt med planeringen...
Tjoho.
De är lugnt här i tråden nu för tiden
Alla har fullt upp med sitt förmodar jag
Ha en trevlig dag allihopa
Japp. Lugnt som bara den. Tittar in här emellanåt, men ingen skriver något och då blir det ju inte av att man själv skriver heller
Annars, vad har ni gjort i helgen då?
Vicke och jag har varit förkylda. Det ena avlöser det andra... Jag tror det måste vara sjätte gången minst som Vicke varit förkyld i sitt snart tio månader gamla liv. Träffar ju så mycket barn på sång, åpen barnehage ect, så jag antar att det har betydelse... Bara hoppas han får det lite lindrigare när han börjar dagis då.
Jag har varit tok magsjuk hela helgen. E fortfarande inte helt bra
Men helt klart på bättringsvägen.
Jag är oxå sjuk, har problem med luftvägarna bland annat, jobbigt
Har väldigt ont i huvudet oxå så jag sitter väldigt lite framför datorn just nu.
Var tvungen att dra till den värsta platsen i hela Oslo i helgen - legevakten i Storgata, burr, hatar det stället, men är man tvungen så är man
Brukar vara många timmars väntetid, men pga att det var så akut så fick jag komma in direkt och det var ju skönt då...
Det var en sak jag tyckte var lite konstigt, dom kollade inte bebisen alls. Dom sa att pga att jag var så dålig så konsentrerade dom sig bara om mig. Dom kunde ju kollat efter hjärtljud i alla fall tycker jag... Får bara hoppas den har det bra!
Krya på er alla sjuka, om det är nån tröst så verkar halva Oslo vara sjuka just nu
Läste att alla barn blir mer eller mindre förkylda/får problem med luftvägarna ca 10-12 gånger under sitt första levnadsår! Fast det är inte alla som blir så illa att vi faktiskt lägger märke till dem! Det är ca en gång i månaden, ganska många! Vi har också haft en omgång men det är bättre nu. Det är illa å va förkyld själv men när man har en liten en som gnäller för hon inte får andas genom näsan känns det ganska hopplöst. Stackars! Hoppas alla blir bättre snart!