• Kaxmaja

Svenskar i Norge

Tråd nr 2 för oss svenskar i Norge

♥♥♥♥Lyckliga oss♥♥♥♥
  • Svar på tråden Svenskar i Norge
  • Havstroll

Sol!!! Fy vad avis jag blir! Här är det ingen sol alls! Å bara 1,5 mil från dig! 

Skulle vara kul att se den rackarn nu efter 3v... 
    Hur ser den ut nu igen?!
    Gråter
  • Havstroll

Angelzezzan: 

Har hört talas om nått engångsbelopp, rätt stor summa till och med, typ 30 000:-
    Vi får väl se. Ska nog ta mig in till byn och gå till Nav, är så dålig på Norska, har märkt att de blir sura och tvära när jag ringer och sen inte förstår.
    Så trött på alla pikar om att vi svenskar är dåliga på språk. Lätt för dem att säga som är uppvuxna med svensk tv och svenska program och svenska artister mm.
    Bröderna Dalh och Fleksnes. Nått mer de har lyckas exportera i Tv-väg?
    Fnys!
  • Kaxmaja
    Havstroll skrev 2008-01-09 14:58:40 följande:
    Angelzezzan:  Har hört talas om nått engångsbelopp, rätt stor summa till och med, typ 30 000:- Vi får väl se. Ska nog ta mig in till byn och gå till Nav, är så dålig på Norska, har märkt att de blir sura och tvära när jag ringer och sen inte förstår. Så trött på alla pikar om att vi svenskar är dåliga på språk. Lätt för dem att säga som är uppvuxna med svensk tv och svenska program och svenska artister mm. Bröderna Dalh och Fleksnes. Nått mer de har lyckas exportera i Tv-väg? Fnys!
    ja de e på typ 30 000. Åk till ditt kontor och prata med dem
    (¯`♥.¸(¯`♥.¸♥ Grodan ♥¸ .♥´¯)¸.♥´¯)
  • MrsQ

EN liten fråga bara: har de filmjölk i Norge o om smakar den ok!?

• Ett två tre
    MrsQ skrev 2008-01-11 22:15:45 följande:
    Cultura tror jag liknar lite på filmjölk, finns naturell och med olika smaker och jag gillar den i alla fall  Tror den är lite tunnare än filmjölk kanske...
    V.27 - BF april 2008
  • lompen

Hej..

Det råkar inte vara någon från Öland eller Kalmar här????

• Kaxmaja
    MrsQ skrev 2008-01-11 22:15:45 följande:
    Jag har inte hittat något som jag tycker kan ersätta filmjölk. Men jag e super kräsen med mjölkprodukter oxå
  • MrsQ

Hihi jag är oxå kräsen när det gäller mjölkprodukter

Måste tillomed äta med en speciell sked (utformningen alltså)

• Kaxmaja
    MrsQ skrev 2008-01-12 16:49:20 följande:
    Hihi jag är oxå kräsen när det gäller mjölkprodukter Måste tillomed äta med en speciell sked (utformningen alltså)
Svar på tråden Svenskar i Norge