• Kaxmaja

Svenskar i Norge

Tråd nr 2 för oss svenskar i Norge

♥♥♥♥Lyckliga oss♥♥♥♥
  • Svar på tråden Svenskar i Norge
  • Kaxmaja
    Ett två tre skrev 2007-12-12 12:40:45 följande:
    Ok 10:15?Var vid t-banan? Framför vid trappan? Kanske är fler som ser det här senare idag oxå, då kan dom ju bara komma
    Ja 10.15 blir bra. Lättast e där framför vid trappan.

Ja alla för självklart komma
    (¯`♥.¸(¯`♥.¸♥ Grodan ♥¸ .♥´¯)¸.♥´¯)
  • Ett två tre

Då ses vi

Får hoppas vi hittar varandra då. Jag har svart jacka

BF april 2008
  • Ett två tre

Såg inboxen nu

BF april 2008
  • Cliliy

I morgon är det ju Lucia, tänkte mej en tur i Svenska kyrkan kl 16.30 för att se på barnens Lucia tåg. Har bott här i 10 år så det är väll på tiden att komma sej dit. Tänkte att det skall bli en tradition här i familjen.Dom säljer ju lussekatter med saffran på bagerierna numera också så får väll köpa några för jag har ej hunnit baka. Smakat har jag redan gjort av Fru Anna och det var fantastiskt gott.

• Kaxmaja

Trevlig Lucia på er alla

• FruAnna

Trevlig Lucia önskar jag också!
    I morse smög jag och sonen ner till TV-rummet strax innan sju och såg slutet på Luciafirandet på TV2 mysandes under en filt i soffan Uuuuunderbart! Blev alldeles tårögd av musiken, stämningen och ett litet huvud mot mitt bröst. Tänkte på att jag satt på jobbet förra året den här dagen och såg ett Luciatåg med dagisbarn som kom och lussade - och då grät jag en skvätt då med, bara för att jag tänkte på bebisen i magen och på den dagen min bebbe skulle kunna vara med och lussa. Gud, vad blödig man kan vara

• MrsQ

Hej!
    Jag är nyinflyttad i Kongsberg, nån mer som bor i närheten?
    Har en son på snart 3år.
    Har inget arbete än så länge o sonen inget dagis men det ska vända snart hoppas jag.

• Havstroll

Halloj alla tjejer! Hur går det för er? 

Hur har ni gravida det? Jag är redan nu (v27) stor som ett hus. 
    Har inte varit direkt aktiv i tråden men skrev faktiskt nån gång i den första! 
    Har mått riktigt illa hela graviditeten, mår fortfarande illa men inte som förut, 
    tar i trä, som tur är. 
    Vet ni hur det är med mammapenning och barnbidrag och sånt? Jag jobbar inte alls, har inte jobbat här i No heller. Har kollat i NAV men ni vet, det är ju på jobbigt byråkratnorska...
    Min man tror inte att vi får något barnbidrag för att han tjänar för mycket, det är väl OK men vill heller inte missa en liten extra inkomst om det nu inte är så. 
    Vad härligt med all snö! Har precis slutat snöa här, har snöat varje dag sen vi om hem från S och jul/nyårs firandet. Så koseligt! Som Gbg'are är man ju inte bortskämd med mycket snö direkt. Fast kallt är det inte direkt, tung snö!
    Sköt om er!
  • Kaxmaja
    Havstroll skrev 2008-01-09 13:10:39 följande:
    Halloj alla tjejer! Hur går det för er?  Hur har ni gravida det? Jag är redan nu (v27) stor som ett hus.  Har inte varit direkt aktiv i tråden men skrev faktiskt nån gång i den första!  Har mått riktigt illa hela graviditeten, mår fortfarande illa men inte som förut,  tar i trä, som tur är.  Vet ni hur det är med mammapenning och barnbidrag och sånt? Jag jobbar inte alls, har inte jobbat här i No heller. Har kollat i NAV men ni vet, det är ju på jobbigt byråkratnorska... Min man tror inte att vi får något barnbidrag för att han tjänar för mycket, det är väl OK men vill heller inte missa en liten extra inkomst om det nu inte är så.  Vad härligt med all snö! Har precis slutat snöa här, har snöat varje dag sen vi om hem från S och jul/nyårs firandet. Så koseligt! Som Gbg'are är man ju inte bortskämd med mycket snö direkt. Fast kallt är det inte direkt, tung snö! Sköt om er!
    hmmm tror du har rätt till en engångs summa. Min kompis fick de. Hon hade aldrig jobbat i Norge och hennes man tjänade väldigt bra. Ring Nav och hör.

Här e de mesta bra. Växer så de knakar.
Svar på tråden Svenskar i Norge