• Sylt

Vita hem del 6

Godmorgon, tjejer!

Var hos Jea igår, blev ingen glögg men en underbar soppa o trevligt mys

sunmaid --> Välkommen tillbaka!

Julia --> Det låter stressigt! Både med barn o hålla koll . Lite sniket att du inte fick ngt. Du kunde väl fått kuddarna??!!! Bilderna vill de väl inte heller ge dig pga rättigheter mm?? Annars hade det ju varit roligt.

Idag åker mannen iväg m storebror o jag o Ville skall vara hemma o fixa lite. Skall försöka fota, men lovar inget (är sugen på att sova *hihi*). En tur t Karma och Fridas gård blir det nog idag iaf. För Malmö-borna, kan jag bara meddela att "Homeville" har fått in helt underbara saker - skulle kunna handla hur mkt som helst!! Var där två ggr förra veckan o är sugen idag igen.... Ilva hade inget spec. tyckte jag.

Nu blir det lite frukost!

• Sylt
    juliah skrev 2007-11-24 08:47:58 följande:
    Så mysigt Lcroft! syltan, jo jag ska faktiskt få bilderna, kan bli bra julkort. Får väl klippa in maken på ett hörn  Jag vill se bilder! Förstår om du inte hinner...har du siktat in dig på ngt särskilt?
    Perfekt m bilderna, skönt för dig att slippa klä ut barnen o göra det själv. Du får väl photoshoppa in mannen *asg*, kanske i en julgranskula . Jag handlade pepparkakskostymer t killarna igår, så jag kan bara sätta igång. Måste ladda med mutor o låta dem sova gott först

Jag vill göra om gästtoaletten, fixa Villes rum, måla lite o sy en sväng. Tror ni jag hinner det på en halvdag m Ville på armen *optimist*
    LCroft skrev 2007-11-24 08:44:25 följande:
    juliah: Jag fasar för den dagen jag ska börja jobba igen, iofs är ju rätt så effektiv under press men gillar inte alls att stressa!Ska fara med mamma om en stund på julmarknad, många som är och säljer sina egna hantverk så det blir kul. Sen ikväll blir det tjejkväll, vi är ett gäng som bodde grannar och gick i dagis och skola tillsammans, ett par gånger i året brukar vi träffas och äta gott, dricka gott och prata massor! Ser faktiskt framemot att komma bort hemifrån lite, det här med att vecka 47 är en tung vecka måste stämma, jag har nog varit en häxa här hemma den här veckan. Grälsjuk och lättretlig, fyyyy! Pratade med en kompis igår och hon sa att hon varit precis likadan.
    Mysigt m julmarknad. Klart kul med tjejträff också. Min vecka har bara svischat förbi, som de brukar känner jag.... Kanske skönt det när det gällde denna veckan
  • Sylt

Blev inget foto idag, kameran åkte m man o son t Gbg Fundersam

Beatrize74 skrev 2007-11-24 09:03:36 följande:
    Blir så besviken på allt. Det händer ju inget på hemmafronten här. Nu skulle det äntligen bli lördag. Maken skulle lägga golvet i dotterns rum idag samt isolera klart i utbyggnaden. Äntligen skulle jag också kunna fara in till byn själv och fixa lite saker...i dagsljus...utan att stå där tjugo minuter innan stängning med två nyfikna småfrön med mig. Och så ringer makens mobil vid halv fyra. Krisläge på jobbet. Och det är där han är nu. För tredje helgen i rad. Känner mig så rackarns ensam och frustrerad här hemma på bygget. Vi skulle dessutom behöva gå ut och lyfta undan ett tungt bord och lite annat inför de stora snölagren. Eller varför inte bara dra iväg barnen i pulka till lekparken och ta med lite fika och vara en FAMILJ!?Jag är så besviken över att ännu en helg bara rinner iväg.
    ...vet precis hur du har det.... gissa vad min man gör idag..... Jag har lärt mig att sluta sitta o vänta. Jag hittar på saker själv (m barnen), han får hänga på om han vill Flört. Ändå är det mkt bättre nu sedan vi fick barn, innan jobbade jag också som en galning....

vsm --> Superfint o juligt
    Gullfina skrev 2007-11-24 09:50:55 följande:
    Nya ljusstakarhemmapalandet.blogspot.comHoppas att jag kan få komma in till er, som jag inte kommer in till.Vore kul.
    Underbara! Jag är helt såld på fattigmanssilver nu....
  • Sylt

Bea --> Absolut ingen fara

Mimmi & Co --> Vi vill höra vad ni gjorde/shoppade

Himmel --> Skåpet är jättefint, sneglar själv på ljusslingan (är besatt av ljusslingor..... också).

Har själv gjort en liten runda idag. Skulle gärna fota o visa men kameran är inte hemma, tyvärr. Fick med mig tre saker som jag suktat efter läänge (+lite till).

• Sylt
    mimmi006 skrev 2007-11-24 21:03:38 följande:
    kan inte pynta på bord som är under 1 meters höjd... tyvärr! En ullskål då eller något annat okrossbart.Himmelbit- vilken tur att du tyckte det! Kändes som det inte blev så mycket shopping, men det är väldigt roligt och spännande att ses! Sylt- jag köpte lite vitt porslin och pynt från Walther og Co. Inte något stort hus, utan ett litet julgranspynthus... kommer nog i bloggen imorgon
    ... såg ju att du har TVÅ Waltherhus *surar* Har du tre nu *om möjligt ännu surare* . Bild, bild, bild!
  • Sylt

... kräkset har också drabbat vårt hem.... Än så länge bara ett barn.... Håller tummarna att vi andra slipper....

Kajsa M skrev 2007-11-25 11:00:15 följande:
    HimmelbitVill se!Har rymt hemifrån med lillan idag. Stora tjejen har fått VKS antar vi. Så nu bor vi hos mormor idag. Tur det finns dator här också så man har ngt att göra!
  • Sylt
    Juleja skrev 2007-11-25 16:45:36 följande:
    Det är händelsevis inte någon som provat att göra saffransskorpor med glutenfri mix?Tänkte att jag skulle knåpa ihop några sådana från lantlivs recept nästa helg.Provar väl, annars får jag väl göra en sats till med vanligt mjöl, men brukar aldrig ha det hemma.
    Jag bakar alltid efter "vanliga" recept m Sempers Finmix. Blir kanon! Om du inte är van vid att baka med glutenfritt mjöl så tänk på att det lätt blir klistrigt, ta då lagom med "extra mjöl" annars blir det torrt o tråkigt (fast en torr skorpa är väl en god skorpa?)
  • Sylt
    Juleja skrev 2007-11-25 16:56:36 följande:
    Jaa det är ibland det blir konstigt ju, men för det mesta brukar det gå bra. Torra kakor brukar ju vara lättare än bullar och dylikt, just för att det blir så himla kletigt! (och sen torrt...)
    ... är det till dig själv *nyfiken* Isf kan du gå med i min o gemellis "antigluten-klubb"
Svar på tråden Vita hem del 6