• MildaMaränger

Vita hem del 6

Välkommen till tråd nummer 6 , gamla som nya medlemmar!
    Vi fortsätter här att diskutera vitt, romantiskt, klassiskt, skärgårdstil, manhattan/upper east och så vidare.. Alla stilar är välkomna!

♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt ska ha ett ställe att prata om allt det vita. Självklart gillar vi också att ha detaljer i naturliga färger som beige, brunt och olika nyanser av dessa. Men basen är alltid vit och vi älskar att inreda med linne, ull, trä och bli blandar gärna nytt och gammalt för en personlig look. Vi fegar lite med färgerna men kan någon gång vara modiga att slänga i en ljusblå kudde hihi... Du är kanske är mindre förtjust i skrikiga färger och vill ha ett rogivande hem!
    I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
    VÄLKOMMEN!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html
  • Svar på tråden Vita hem del 6
  • MiaMariah
    juliah skrev 2007-12-12 15:52:39 följande:
    NU har de åkt!Jag är trött, sliten och LYCKLIG! De gjorde ett fantastiskt jobb. Och nej, jag hann inte fota. Det är så mycket runtomkring och så har man barnen att ta hand om, så ni får hålla till godo med mina egen "stylade" julbilder framöver!
    Härligt! Berätta mer - hade de med sig saker att pynta med, hur såg det ut och fick du nåt denna gång?
    LinaoMatilda skrev 2007-12-12 17:40:05 följande:
    Hej!Julia: Va kul att det gick bra! Ser framemot bilderna, rätt som det är har det gått ett år MiaMariah: Så fint det blev med eucalyptusen!lillafruluva: Ajdå, hoppas det går över snart. Men tur det inte hände något värre ändå!
    tack tack!
    Mufflon skrev 2007-12-12 17:55:55 följande:
    MiaMariah o Heaven81, fina bilder!!
    tack!
  • MiaMariah
    Heaven81 skrev 2007-12-12 17:47:23 följande:
    nytt i mitt galleri, i barnens rum. Har bl.a målat ett micki kök vitt och gjort om lite:) välkomna!
    kanonfint!
  • MiaMariah
    Bilden “http://www.familjeliv.se/krypin/miamariah/gallery/phpuyeggr.jpg” kan inte visas, då den innehåller fel.

Jag gillar eg inte julstjärnor och definitivt inte röda men eftersom vi fick den så är det ju inte så mycket att göra åt Flört Tyckte de små röda stjärnorna på duken skulle räcka i år Skrattande
  • Heaven81
    Mufflon skrev 2007-12-12 17:55:55 följande:
    MiaMariah o Heaven81, fina bilder!!
    lillafruluva skrev 2007-12-12 18:05:21 följande:
    Superfint!!
    MiaMariah skrev 2007-12-12 18:18:43 följande:
    tack!
    tack tack
  • Daggdroppen
    juliah skrev 2007-12-12 17:49:08 följande:
    fluffis, tackar tackar! Kål skall inhandlas imorn.Japp, jag höll mig verkligen lugn idag, de skötte allt på bästa möjliga sätt!lcroft, ja jag ska få kopior, det blir garanterat en förstoring på barnen Så skönt för dig, jag är likadan, ostädat och jag mår pest.
    Inte kål utan kålrötter!
  • LCroft
    LinaoMatilda skrev 2007-12-12 17:41:38 följande:
    LCroft: Ja visst känns det skönt när det är städat. Jag blir trött bara jag ser att det är stökigt.
    Klarar inte alls av att det är stötkigt, säkert recept på att man har en sur Nilla Men när det är nystädat då myser jag
  • LinaoMatilda
    LCroft skrev 2007-12-12 18:45:12 följande:
    Klarar inte alls av att det är stötkigt, säkert recept på att man har en sur Nilla Men när det är nystädat då myser jag
    Lite Monica över dig då?
  • LCroft
    LinaoMatilda skrev 2007-12-12 18:48:26 följande:
    Lite Monica över dig då?
    Hmm... får godkänna att jag föll av tåget Monica? *skratt*
  • Mufflon
    LCroft skrev 2007-12-12 18:45:12 följande:
    Jag håller med er tjejer, stöket suger energi!!

Jag fick ett trevligt mail idag från vårat bibliotek att min bok"vit jul" fanns att låna nu så det blir att skynda o hämta den imorgon!!

Hoppas på lite trevlig läsning o lite mysiga bilder!!