• MildaMaränger

Vita hem del 6

Välkommen till tråd nummer 6 , gamla som nya medlemmar!
    Vi fortsätter här att diskutera vitt, romantiskt, klassiskt, skärgårdstil, manhattan/upper east och så vidare.. Alla stilar är välkomna!

♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt ska ha ett ställe att prata om allt det vita. Självklart gillar vi också att ha detaljer i naturliga färger som beige, brunt och olika nyanser av dessa. Men basen är alltid vit och vi älskar att inreda med linne, ull, trä och bli blandar gärna nytt och gammalt för en personlig look. Vi fegar lite med färgerna men kan någon gång vara modiga att slänga i en ljusblå kudde hihi... Du är kanske är mindre förtjust i skrikiga färger och vill ha ett rogivande hem!
    I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
    VÄLKOMMEN!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html
  • Svar på tråden Vita hem del 6
  • LinaoMatilda
    MiaMariah skrev 2007-12-12 20:12:37 följande:
    absolut
    Berättade för min man att jag inte är ensam om det där med alfabetisk ordning på böcker kryddor mm. Tänkte att han kanske tycker jag är mindre knäpp hehe men tror inte det hjälpte Skrattande
  • Busan

Lisa: Jättefin kudde

MiaMariah: Vilka fina saker, gillade skåpet oxå

Juliah: Va skönt att det gick och kändes bra. Men va sjutton de är ju proffs. Kommer att bli ett jättebra reportage.

Heaven81: Jättefint i rummet, har alltid gillat deras rum skarpt.

• Busan

Helt OT: Jag hatar denna magsjuka.... Lilltjejen spydde ner sig igen, har inte kräkts sen tidigt imorse de andra tjejerna har haft det. Vi vuxna har ont i magen men inget mer händer. Som tur är går det i alla fall över.

• eminabilic

tjenix alla vita älskare..

kikar in idag med o kollar om ni har någora inperations bilder el tips..
    tråkigt bara att man är oinbjuden hos folk så ma ninte kan kika på era fina vita hem..

kram kram

Kramar på er alla!
  • MiaMariah
    LinaoMatilda skrev 2007-12-12 20:19:32 följande:
    Berättade för min man att jag inte är ensam om det där med alfabetisk ordning på böcker kryddor mm. Tänkte att han kanske tycker jag är mindre knäpp hehe men tror inte det hjälpte
    hihi, nä, min man tycker nog likadant om mig som din man tycker om dig - men då är du å jag i gott sällskap iaf Skrattande
    Busan skrev 2007-12-12 20:36:38 följande:
    Lisa: Jättefin kudde MiaMariah: Vilka fina saker, gillade skåpet oxå Juliah: Va skönt att det gick och kändes bra. Men va sjutton de är ju proffs. Kommer att bli ett jättebra reportage.Heaven81: Jättefint i rummet, har alltid gillat deras rum skarpt.
    tack snälla!
    eminabilic skrev 2007-12-12 21:25:25 följande:
    tjenix alla vita älskare..kikar in idag med o kollar om ni har någora inperations bilder el tips..tråkigt bara att man är oinbjuden hos folk så ma ninte kan kika på era fina vita hem..kram kram
    titta gärna in hos mig, jag har inte spärrat.
  • LinaoMatilda
    MiaMariah skrev 2007-12-12 21:34:21 följande:
    titta gärna in hos mig, jag har inte spärrat.
    Precis! Vi vet ju iaf att det är vi som har rätt Skrattande

Knyttis: Ja de heter ju Pihjala. Därför Rönnbär inte ringde någon klocka hihi Dumt av mig att inte fatta det.
  • MiaMariah

Fler intresserade av julklappsbyte?

Julklappsbyte för förslagsvis 100 kr. Skriv in dig på listan senast fredag 14/12. MiaMariah lottar vem som byter med vem, meddelas lördag och så har ni fram till onsdag 19/12 på er att köpa och skicka paketet. Självklart byter vi nåt som gärna är vitt eftersom vi är vita trådare men andra färger funkar också.

Lista på deltagare:
    MiaMariah
    Bandykillar
    Mufflon
    Peak - tror jag Verkar kul men måste det vara helvitt? Måste fundera lite då!!
  • Gullfina
    Busan skrev 2007-12-12 21:06:53 följande:
    Helt OT: Jag hatar denna magsjuka.... Lilltjejen spydde ner sig igen, har inte kräkts sen tidigt imorse de andra tjejerna har haft det. Vi vuxna har ont i magen men inget mer händer. Som tur är går det i alla fall över.
    Krya på er!Kyss
  • LinaoMatilda
    Busan skrev 2007-12-12 21:06:53 följande:
    Fy vad tråkigt för er. Hoppas ni kryar på er snart!

Nu ska jag sova! Natti natt