• MildaMaränger

Vita hem del 6

Välkommen till tråd nummer 6 , gamla som nya medlemmar!
    Vi fortsätter här att diskutera vitt, romantiskt, klassiskt, skärgårdstil, manhattan/upper east och så vidare.. Alla stilar är välkomna!

♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt ska ha ett ställe att prata om allt det vita. Självklart gillar vi också att ha detaljer i naturliga färger som beige, brunt och olika nyanser av dessa. Men basen är alltid vit och vi älskar att inreda med linne, ull, trä och bli blandar gärna nytt och gammalt för en personlig look. Vi fegar lite med färgerna men kan någon gång vara modiga att slänga i en ljusblå kudde hihi... Du är kanske är mindre förtjust i skrikiga färger och vill ha ett rogivande hem!
    I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
    VÄLKOMMEN!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html
  • Svar på tråden Vita hem del 6
  • juliah

fluffis, hihi, jag vet! Bara jag som är uppe i det blå idag. Givetvis kålrötter.
    Mina lådor blev sisådär förra året, goda men inte fantastiska, hoppas på detta receptet och ett till jag fått.

• LinaoMatilda
    LCroft skrev 2007-12-12 18:50:14 följande:
    Hmm... får godkänna att jag föll av tåget Monica? *skratt*
    Hehe jag gillar tv-serien Vänner
  • LCroft
    LinaoMatilda skrev 2007-12-12 18:52:25 följande:
    Ja men visst! Så länge sen jag sett den serien att jag inte fattade nåt Ljuset är tänt igen s.a.s
  • Daggdroppen
    juliah skrev 2007-12-12 18:51:56 följande:
    fluffis, hihi, jag vet! Bara jag som är uppe i det blå idag. Givetvis kålrötter.Mina lådor blev sisådär förra året, goda men inte fantastiska, hoppas på detta receptet och ett till jag fått.
     Hur ser det andra ut?

Vet ni vad, jag är faktsikt så galen i dessa lådor... så nu håller jag på att koka mera. 4.5 kg kålrötter.... Idag gjorde jag på 1 kg.... Generad Men om jag ska vara riktigt ärlig så klarar jag inte en jul utan detta
  • LinaoMatilda
    LCroft skrev 2007-12-12 18:53:43 följande:
    Ja men visst! Så länge sen jag sett den serien att jag inte fattade nåt Ljuset är tänt igen s.a.s
    Va bra då Skrattande
    Daggdroppen skrev 2007-12-12 18:55:36 följande:
     Hur ser det andra ut? Vet ni vad, jag är faktsikt så galen i dessa lådor... så nu håller jag på att koka mera. 4.5 kg kålrötter.... Idag gjorde jag på 1 kg.... Men om jag ska vara riktigt ärlig så klarar jag inte en jul utan detta
    Hihi det är väl en toppen rätt att vara galen i Skrattande
  • malins79

Fluffis, nu har jag sparat ner receptet. Tänkte testa det till helgen.

• MiaMariah
    LinaoMatilda skrev 2007-12-12 18:52:25 följande:
    här har du en Monica Skrattande
  • juliah

Fluffis, fick ett recept från Linaomatilda för en tid sedan. Imorgon ska jag handla ingredienser och vet du vad, jag är också galen i lådor, morots är gott det med men kålrotslåda...jag kan äta till frukost lunch middag, SÅ mycket tycker jag om detSkrattande

• LinaoMatilda
    MiaMariah skrev 2007-12-12 19:23:29 följande:
    här har du en Monica
    hihi brukar du också gå till kemtvätten istället för liseberg när du ska roa dig? Gillar Monica stenhårt! Skrattande
  • juliah

Nu när jag har er som bor i Finland här, säg mig, vad heter de underbara marmeladgodisarna som är röda med vita kanter, rödgult papper på...?