• MildaMaränger

Vita hem del 6

Välkommen till tråd nummer 6 , gamla som nya medlemmar!
    Vi fortsätter här att diskutera vitt, romantiskt, klassiskt, skärgårdstil, manhattan/upper east och så vidare.. Alla stilar är välkomna!

♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt ska ha ett ställe att prata om allt det vita. Självklart gillar vi också att ha detaljer i naturliga färger som beige, brunt och olika nyanser av dessa. Men basen är alltid vit och vi älskar att inreda med linne, ull, trä och bli blandar gärna nytt och gammalt för en personlig look. Vi fegar lite med färgerna men kan någon gång vara modiga att slänga i en ljusblå kudde hihi... Du är kanske är mindre förtjust i skrikiga färger och vill ha ett rogivande hem!
    I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
    VÄLKOMMEN!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html
  • Svar på tråden Vita hem del 6
  • Himmelbit

Godmorgon!!

Här var det lugnt. Inte mkt att läsa ikapp - men hallå, vi får inte låta tråden dö! Visserligen ingen fara kanske eftersom det är "action" varje dag men jag måste ju höja ett varningens finger iallafall .

På schemat idag står lussefirande på morgonen. Melker och jag ska ner till min svärfars jobb och titta på lucia med följe. Det brukar vara jättefint, de som lussar går en musikutbildning på folkhögskolan så de brukar vara duktiga också. Sonen har dock varit vaken mellan kl 03-06 - likaså mamman.... Men nu sover han gott - typiskt när vi ska iväg kl 08.. 

Sitter nu och gör inbjudningskort till Melkers 1-årskalas - han fyller på nyårsafton!

• Lisa1981

VSM, tack

Idag blir det till att sy färdigt sonens kudde. Bild kommer senare. Sen ska vi mysa och njuta av att vi lever och har varandra I em ska vi till badhuset och bada. Sonen älskar det.
    Ska kolla en del på nätet efter möbler också. Jag kan inte bestämma mig.
    Elviras världs bord svanhild eller klaffbord från Englesson.hmmm det är så svårt. Eller det ovala med läggsskivor från Englesson.?????
    Hjälp, jag har sån beslutsångest.....

• LinaoMatilda

Här i Finland är det bara den svensktalande delen som firar Lucia. Våra barn går i finskspråkigt dagis och därför blir det inget luciafirande där. Lite synd. Vi ska fira det här hemma ikväll istället (orkade inte nu på morgonen)

VSM: Kålrotslåda är mums! Gillade det även som barn Får vi se bilder på skåpet på plats sen?

Lisa: Svårt när du har så många fina bord att välja mellan

Himmelbit: Inte alla som firat nyårsafton som ni gjorde ifjol då Föddes han sent eller tidigt på dagen? Tänk att det kan vara bara några minuters ålderskillnad på några som är födda på olika år (filosofen i mig som talar Flört)

• Birks och Kalles mamma

En riktigt trevlig Lucia önskar jag er alla! Nu skll jag läsa tillbaka ungefär en veckas inlägg!

• mimmamum

Godmorgon alla! Känns som att jag inte hinner med alls!

Det är så otroligt mycket nu, plus att jag inte helt repat mig efter magsjukan, har så grymt ont i nacken!

Jag har också missat Leila TVÅ gånger juliah, är lika förvånad som du, jag älskar ju henne! Men det är helt enkelt för mycket hela tiden!

Idag blir det BVC för oss också och spruta för Albin, gruvar mig lite, tycker det är jobbigt!
    Sen måste jag städa, det kommer pålleköpare hit ikväll och då kan det inte se ut så här, det var längesedan jag var så efter med mitt hem!

• malins79

Jag vill med ha nya möbler!
    Jag är sugen på att köpa två st 2-sits Ektorp med svart (!) klädsel till vardagsrummet för då får man vit klädsel på köpet, men maken tycker inte vi har råd.
    Jag blir så ledsen, jag är så trött på våra ärvda skinsoffor från -70-talet. 
    Tyvärr kan jag inte köpa sofforna själv för man måste ha släp för att få med sig dom hem och det vill jag inte köra och parkera framför Ikea och sen måste man få med sig sofforna och det verka inte så lätt med en snart 8månaders och en 3,5åring.
    Får väl sura lite och säga att det är synd om mig som går hemma hela dagarna och jag vill ha lite fint omkring mig.

• LinaoMatilda
    malins79 skrev 2007-12-13 08:04:08 följande:
    Jag vill med ha nya möbler! Jag är sugen på att köpa två st 2-sits Ektorp med svart (!) klädsel till vardagsrummet för då får man vit klädsel på köpet, men maken tycker inte vi har råd. Jag blir så ledsen, jag är så trött på våra ärvda skinsoffor från -70-talet.  Tyvärr kan jag inte köpa sofforna själv för man måste ha släp för att få med sig dom hem och det vill jag inte köra och parkera framför Ikea och sen måste man få med sig sofforna och det verka inte så lätt med en snart 8månaders och en 3,5åring. Får väl sura lite och säga att det är synd om mig som går hemma hela dagarna och jag vill ha lite fint omkring mig.
    Eller så tar du hemkörning...
  • Camilla R

Min äldste son är sjuk idag, så för hans del blir det inge lussefirande, yngste sonen går "luciatåg" klockan 16 i eftermiddag utomhus. Snacka om att det är ett gäng michelingubbar som lussar

• Camilla R
    Himmelbit skrev 2007-12-13 07:24:02 följande:
    Sitter nu och gör inbjudningskort till Melkers 1-årskalas - han fyller på nyårsafton!  
    GRATTIS!! Då fyller vår grannes barn år, själv fyller sonen 3 januari, så det är väl hög tid att börja planera. Det är väldigt kalasintensivt så här i december och januari för oss, det är otroligt många som fyller år.
  • malins79
    LinaoMatilda skrev 2007-12-13 08:22:33 följande:
    Eller så tar du hemkörning...
    Fast det är ganska dyrt, nästan 700kr.