• MildaMaränger

Vita hem del 6

Välkommen till tråd nummer 6 , gamla som nya medlemmar!
    Vi fortsätter här att diskutera vitt, romantiskt, klassiskt, skärgårdstil, manhattan/upper east och så vidare.. Alla stilar är välkomna!

♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt ska ha ett ställe att prata om allt det vita. Självklart gillar vi också att ha detaljer i naturliga färger som beige, brunt och olika nyanser av dessa. Men basen är alltid vit och vi älskar att inreda med linne, ull, trä och bli blandar gärna nytt och gammalt för en personlig look. Vi fegar lite med färgerna men kan någon gång vara modiga att slänga i en ljusblå kudde hihi... Du är kanske är mindre förtjust i skrikiga färger och vill ha ett rogivande hem!
    I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
    VÄLKOMMEN!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html
  • Svar på tråden Vita hem del 6
  • eminabilic

tack miamariah..
    jätte fina bilder o kul me lite tips..

kramar på er alla!
  • Sylt

Godkväll!

Ni är lugna ikväll, skönt när man skall läsa ikapp

Vill bara berätta att jag varit i butiken "Blå Elefant". Inte så jättekul, hade man inte sett alla fina saker på hemsidan innan så hade man nog inte hittat ngt. Men de har ju precis flyttat så det blir säkert bättre. MEN, en viktig sak - det var en dansk tjej som jobbade där o jag frågade ang uttalet på Maileg..... det skall vara typ "Majlaj", alltså inget "g" i slutet utan mer som danska för "lek" (härlig förklaring, spec för er som kommer uppåtifrån)

• Det ljuva livet

Woho! Jag har semester ! Grymt skönt särskillt efter dagens 7-21 arbetspass.

Juliah: Vad kul att din dag gått bra och att du är så lycklig ! Men hur i all världen ska vi kunna hålla oss till nästa jul ?

Syltan: Kan du inte ta bekymmren med sonens förskola ett snäpp högre? Kolla vem som jobbar över föreståndaren och maila till denne ( om man mailar måste det diarieföras)

Lisa1981: Vilka fina saker du visat! Kudden är underbar.

Miamariah visar lika fina bilder som vanligt.

Kållåda, får man barnen att äta det?

*minns inge mer *

Nu är det dags att flyttat det färdigmålade skåpet på plats, det har stått mitt i vardagsrummet sen i lördags..

• MiaMariah
    eminabilic skrev 2007-12-12 21:48:49 följande:
    tack miamariah..jätte fina bilder o kul me lite tips..
    tack själv!
    Sylt skrev 2007-12-12 21:53:29 följande:
    Godkväll!Ni är lugna ikväll, skönt när man skall läsa ikapp Vill bara berätta att jag varit i butiken "Blå Elefant". Inte så jättekul, hade man inte sett alla fina saker på hemsidan innan så hade man nog inte hittat ngt. Men de har ju precis flyttat så det blir säkert bättre. MEN, en viktig sak - det var en dansk tjej som jobbade där o jag frågade ang uttalet på Maileg..... det skall vara typ "Majlaj", alltså inget "g" i slutet utan mer som danska för "lek" (härlig förklaring, spec för er som kommer uppåtifrån)
    oj, sicken tur att få reda på det - har trott det ska sägas mäjleg Generad
    Peak skrev 2007-12-12 21:56:00 följande:
    såg alla på Leilas jul kanske!?
    jepp! Skrattande
    Värsta Supermamman skrev 2007-12-12 22:02:53 följande:
    Woho! Jag har semester! Grymt skönt särskillt efter dagens 7-21 arbetspass.Juliah: Vad kul att din dag gått bra och att du är så lycklig! Men hur i all världen ska vi kunna hålla oss till nästa jul?Syltan: Kan du inte ta bekymmren med sonens förskola ett snäpp högre? Kolla vem som jobbar över föreståndaren och maila till denne ( om man mailar måste det diarieföras) Lisa1981: Vilka fina saker du visat! Kudden är underbar.Miamariah visar lika fina bilder som vanligt.Kållåda, får man barnen att äta det? *minns inge mer*Nu är det dags att flyttat det färdigmålade skåpet på plats, det har stått mitt i vardagsrummet sen i lördags..
    tack söta!
  • Sylt
    Värsta Supermamman skrev 2007-12-12 22:02:53 följande:
    Woho! Jag har semester! Grymt skönt särskillt efter dagens 7-21 arbetspass.Juliah: Vad kul att din dag gått bra och att du är så lycklig! Men hur i all världen ska vi kunna hålla oss till nästa jul?Syltan: Kan du inte ta bekymmren med sonens förskola ett snäpp högre? Kolla vem som jobbar över föreståndaren och maila till denne ( om man mailar måste det diarieföras) Lisa1981: Vilka fina saker du visat! Kudden är underbar.Miamariah visar lika fina bilder som vanligt.Kållåda, får man barnen att äta det? *minns inge mer*Nu är det dags att flyttat det färdigmålade skåpet på plats, det har stått mitt i vardagsrummet sen i lördags..
    Får nog göra det!
    MiaMariah skrev 2007-12-12 22:12:36 följande:
    tack söta!
    Fel citat, men ändå . Man vill ju gärna glänsa lite
  • LinaoMatilda

Godmorgon!

Fy, idag har jag flera "måstesamtal" att ringa. Jobbiga att göra men skönt när de är gjorda. Sen ska jag försöka få den där lilla toaletten klar. Tar sån tid för mig, men men.. nog blir det färdigt någon gång

Vad ska ni andra pyssla med idag?

• juliah
    eminabilic skrev 2007-12-12 21:25:25 följande:
    tjenix alla vita älskare..kikar in idag med o kollar om ni har någora inperations bilder el tips..tråkigt bara att man är oinbjuden hos folk så ma ninte kan kika på era fina vita hem..kram kram

Har du sett bloggtråden?

Godmorgon föresten,

Busan, krya på er!

syltan, tack för infon (ja jag fattade hur det ska uttalas)Skrattande Men det blir nog svårt att ändra...

Knyttis, tack du med, var tusan fick jag mitt karhunmarja ifrån, haha. Men å så sugen jag är, måste skicka med mamma en beställning. Skulle tycka att det var mysigt att smälta lite tenn till nyår också.

vsm, å så skönt för dig!

Jag missade Leila, för andra veckan i rad, kan inte förstå hur jag kan göra det...Ledsen
    Nåväl, idag är det bvc och kanske lite kålrotslagning, vi får se, jag har ju till och med glömt bort att det är Lucia idag. Så läget är förvirrat med andra ordSkrattande

• malins79

Trevlig Lucia eller vad man nu säger. Sagas dagis har sitt firande ikväll kl 17, hoppas hon vill vara med i år. Förra året skrek hon och vägrade vara med utan hon satt hela tiden i Marcus knä och titta hon också på Luciatåget.

Juliah, jag är mycket mer förvirrad denna gång när jag ammar, men det kanske beror på att man har två barn.