• MildaMaränger

Vita hem del 6

Välkommen till tråd nummer 6 , gamla som nya medlemmar!
    Vi fortsätter här att diskutera vitt, romantiskt, klassiskt, skärgårdstil, manhattan/upper east och så vidare.. Alla stilar är välkomna!

♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt ska ha ett ställe att prata om allt det vita. Självklart gillar vi också att ha detaljer i naturliga färger som beige, brunt och olika nyanser av dessa. Men basen är alltid vit och vi älskar att inreda med linne, ull, trä och bli blandar gärna nytt och gammalt för en personlig look. Vi fegar lite med färgerna men kan någon gång vara modiga att slänga i en ljusblå kudde hihi... Du är kanske är mindre förtjust i skrikiga färger och vill ha ett rogivande hem!
    I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
    VÄLKOMMEN!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html
  • Svar på tråden Vita hem del 6
  • MiaMariah
    Mori skrev 2007-12-14 14:06:31 följande:
    MiaMariah: Han är superduktig! Han får börja knäcka extra som fotograf
    Tack för berömmet! Ja, det är det jag också brukar säga..
    LCroft skrev 2007-12-14 14:07:13 följande:
    Så gullig Påminner er! Vill se bilder på era julpyntade köksfönster! Jag har iofs pratat med pressan och tjatat om mitt köksfönster dilemma Skulle ju via två olika affärer när jag var och hämtade Rebecca men glömde bort det under vårt samtal  Så kan det gå när undertecknad inte kan hålla tyst ibland
    jag har inget köksfönster! hihi, har öppen planlösning nämligen så det flyter ihop med v-rummet..
  • moimukulatt
    Mori skrev 2007-12-14 14:14:03 följande:
    Jag har använt najtråd (grov men lättarbetad metalltråd) som stomme. Sen har jag lindat tunnare metalltråd runt den, och samtidigt trätt på pärlor på tråden.Lycka till! LCroft: Tackar!
    tack tack.
    Najtråd, hittar men den överallt?
    Linnéa 0508 + * 0805 moimukulatt.blogspot.com
  • versan
    MiaMariah skrev 2007-12-14 13:06:40 följande:
    Ja, vad tycker ni - kanske roligare med en hundralapp än en femtiolapp? Ska vi försöka spika en summa?
    Gahha är det en swap ni pratar om eller nåt annat roligt man får hänga med På????
  • Daggdroppen
    juliah skrev 2007-12-14 09:22:07 följande:
    Nu ska jag göra kålrotslåda, men de två recepten jag har skiljer sig väldigt mycket åt.Fluffis! Ingen ingefära, muskot...? Och inget ströbröd som ska ligga i blöt? Å så jobbigt det blev nu
     Nope? Hur har det gått?
  • versan
    MiaMariah skrev 2007-12-14 12:58:49 följande:
    Julklappsbyte för 100 kr (eller 50)? Skriv in dig på listan senast fredag 14/12. MiaMariah lottar vem som byter med vem på lördag och så har vi fram till onsdag 19/12 på oss att köpa och skicka paketet. Självklart byter vi nåt som helst är vitt men andra färger funkar naturligtvis också.Lista på deltagare:MiaMariahBandykillar MufflonPeakJea
    ohhh! Jag älskar sånt här snälla snälla får jag vara med.
    Lista på deltagare:
    MiaMariah
    Bandykillar
    Mufflon
    Peak
    Jea
    versan

skriver in mig på listan om jag inte får vara med så får ni plocka bort mig.
  • MiaMariah
    versan skrev 2007-12-14 14:40:36 följande:
    Gahha är det en swap ni pratar om eller nåt annat roligt man får hänga med På????
    ingen swap utan helt enkelt ett julklappsbyte - vi köper varsin julklapp för 100 kr och så lottar jag om vem som skickar till vem. klart du får hänga på om du vill?
  • Camilla R
    knyttis skrev 2007-12-14 12:39:14 följande:
    Lynn - Jag tycker fortfarande de låter helt otroligt, jag tycker verkligen inte det är ok att ha såna gifiga ormar för sällskap! Borde vara förbjudet!
    Jag fattar inte ens att man vill ha såna som sällskap, varför liksom...
  • LinaoMatilda

MiaMariah: Vilka söta grisar! Och jättefint fotografi av din man, ni är båda så duktiga på att ta kort.

LCroft skrev 2007-12-14 13:56:13 följande:
    Mia underbara bilder på grisar Ursöta! Jag skulle också väldigt gärna läsa reportaget från juliah om du orkar? Lina: Har nog missat nåt här nu, har du gjort toaletten själv? Duktiga kvinna! Och du kom in igen utan att behöva byta kön
    Ja jag är fortfarande kvinna och det känns skönt Skrattande.
    Alltså det var ju en toalett, men jag har målat och lagt i halvpanel och målat lite till själv. Som sagt så har jag fått hjälp att skruva bort handfatet (ville inte ha översvämning när rören kopplades loss) och kapa panelen i rätt längd. Inte riktigt färdigt än men ni får bilder sen.
  • versan
    MiaMariah skrev 2007-12-14 14:47:59 följande:
    ingen swap utan helt enkelt ett julklappsbyte - vi köper varsin julklapp för 100 kr och så lottar jag om vem som skickar till vem. klart du får hänga på om du vill?
    Jiihaa! KUL KUL KUL....
    Vem skickar man det till då?
    Hehe... mera information är någon gullig.  har ju aldrig gjort sånt här kul förr.
    Ska paketet väga under en viss gräns eller....

• Camilla R
    MiaMariah skrev 2007-12-14 13:35:27 följande:
    Har nog fått pippi både på grisar och Majlaj (Sylt ) tror jag..
    Supersöta grisar!!