• MildaMaränger

Vita hem del 6

Välkommen till tråd nummer 6 , gamla som nya medlemmar!
    Vi fortsätter här att diskutera vitt, romantiskt, klassiskt, skärgårdstil, manhattan/upper east och så vidare.. Alla stilar är välkomna!

♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt ska ha ett ställe att prata om allt det vita. Självklart gillar vi också att ha detaljer i naturliga färger som beige, brunt och olika nyanser av dessa. Men basen är alltid vit och vi älskar att inreda med linne, ull, trä och bli blandar gärna nytt och gammalt för en personlig look. Vi fegar lite med färgerna men kan någon gång vara modiga att slänga i en ljusblå kudde hihi... Du är kanske är mindre förtjust i skrikiga färger och vill ha ett rogivande hem!
    I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
    VÄLKOMMEN!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html
  • Svar på tråden Vita hem del 6
  • versan
    MiaMariah skrev 2007-12-14 14:01:28 följande:
    Måste skryta lite över min makes fotografier - denna köpte vi igår - håll med om att han fotat bra!
    Ohh så fina kort han tagit.
    Och vad fina blommor du har gjort.
  • Camilla R
    MiaMariah skrev 2007-12-14 14:01:28 följande:
    Måste skryta lite över min makes fotografier - denna köpte vi igår - håll med om att han fotat bra!
    Superhärligt ljus i bilden!
  • LCroft

Tack Mia! Nu har även jag fått ta del i reportaget från juliah Så söta ni var!

Lina: Tycker du är superduktig! Redig kvinna sköter sig själv

• MiaMariah
    versan skrev 2007-12-14 14:55:01 följande:
    Jiihaa! KUL KUL KUL.... Vem skickar man det till då?Hehe... mera information är någon gullig.  har ju aldrig gjort sånt här kul förr. Ska paketet väga under en viss gräns eller....  
    Anmälningstiden för julklappsbytet går ut vid midnatt Skrattande så än så länge vet vi inte vem som skickar till vem utan det fixar jag en lottning för och meddelar sent ikväll/tidigt imorgon bitti. Men vad man köper är helt upp till var och en - portot tillkommer ju då så 100-lappen använder man till presenten. Antal gram eller kilo är helt upp var och en Flört
    LinaoMatilda skrev 2007-12-14 14:54:30 följande:
    MiaMariah: Vilka söta grisar! Och jättefint fotografi av din man, ni är båda så duktiga på att ta kort.Ja jag är fortfarande kvinna och det känns skönt . Alltså det var ju en toalett, men jag har målat och lagt i halvpanel och målat lite till själv. Som sagt så har jag fått hjälp att skruva bort handfatet (ville inte ha översvämning när rören kopplades loss) och kapa panelen i rätt längd. Inte riktigt färdigt än men ni får bilder sen.
    tack söta!
    Camilla R skrev 2007-12-14 14:55:28 följande:
    Supersöta grisar!!
    tack!
  • MiaMariah
    versan skrev 2007-12-14 14:55:58 följande:
    Ohh så fina kort han tagit. Och vad fina blommor du har gjort.
    tack, vidarebefordrar berömmet Skrattande men jag har inte gjort blomman tyvärr utan den är köpt!
    Camilla R skrev 2007-12-14 14:56:33 följande:
    Superhärligt ljus i bilden!
    tackar å makens vägnar!
    LCroft skrev 2007-12-14 14:57:12 följande:
    Tack Mia! Nu har även jag fått ta del i reportaget från juliah Så söta ni var!Lina: Tycker du är superduktig! Redig kvinna sköter sig själv
    ingen orsak!
  • LinaoMatilda
    LCroft skrev 2007-12-14 14:57:12 följande:
    Tack Mia! Nu har även jag fått ta del i reportaget från juliah Så söta ni var!Lina: Tycker du är superduktig! Redig kvinna sköter sig själv
    Tack tack Skrattande
  • Camilla R
    LCroft skrev 2007-12-14 14:07:13 följande:
    Så gullig Påminner er! Vill se bilder på era julpyntade köksfönster! Jag har iofs pratat med pressan och tjatat om mitt köksfönster dilemma Skulle ju via två olika affärer när jag var och hämtade Rebecca men glömde bort det under vårt samtal  Så kan det gå när undertecknad inte kan hålla tyst ibland
    Inte för att mitt/vårt köksfönster är så där jättejuligt pyntat, men eftersom du frågar så tog jag "uppmaningen" och "sprang" till köket och knäppte en bild, på hur det ser ut i detta nu .
    www.familjeliv.se/krypin/camilla_r/gallery/phpossdjz.jpg
    Har Amaryllis i kruka (dekorerad med torkad apelsin och vita stjärnor), en stjärna på fot, tazetter i kruka från Bruka som det står God Jul på samt att några tallkottar..
    Bordet skall ha en vit duk (vilken tvättas) och till julen skall en löpare från Himla komma på -med vilken texten God Jul går att läsa.
  • Camilla R

Idag är yngste sonens dagis (förskola) stängd och både han och storebror är hemma. Vi skulle ha (och har haft en "bakdag". Vi har gjort vit ischoklad, kolasnittar och saffransskorpor och jag är helt slut. De vackra och harmoniska bilderna i tidningar på bak med barn stämde inte riktigt in för oss, eller så hade vi lite för många projekt igång....
    Det blir saker överallt, mjöl och socker på bord, bänk och golv osv.. Men nu är vi klara för dagen och jag har satt mig vid datorn och barnen vid tv:n. Vi njuter allihopa innan vi skall dra igång middagsbestyren

• Daggdroppen

*IIIIIIIIIIIIIIIIIHHHHHH*

Nu ÄNTLIGEN ska jag få hem min efterlängtade dubbelpulpet!!!

Letade i flera år innan jag fann en, och nu äntligen är maken på väg att hämta den. Skulle åka och hämta den en gång med min bil, men den var för stor. Och det är svårt att få maken att komma hem före karln stänger butiken... Och svårt att få honom att inse att jag faktiskt VILL ha hem den... MEN nu är han på väg Snäll gubbe som kan ha den reserverad i veckor

Åh så glad jag är

(Rori har en likadan i sitt galleri om ni undrar hur den ser ut. Men jag har ju berättat om den förr så kanske ni minns?)