• versan

Vita hem del 6

Värsta Supermamman skrev 2008-01-07 22:16:21 följande:
    Tänkte be er om hjälp.. Vill byta ut vår sovrumslampa för att den klirrar så när jag har fönstret öppet. Men vad ska jag ha för nått? Överös mig med ideér, är ni snälla!Är beredd att lägga max 1000:- på en ny lampa. Så här ser det ut nu:
    Och vad vill du ha för lampan om du ska sälja den?
    Jag vill ha en sån ju!
  • versan
    Himmelbit skrev 2008-01-07 21:02:40 följande:
    För er som inte läst ikapp - jag visar mina nysydda kuddar i bloggen idag! Jag var ju lite hemlig här under tiden som jag höll på med dem, men nu är de klara och ligger fint i soffan *nöjd*!
    Gud så fina! Vad har du för broderimaskin?
    Vad kostade den?
    Hehehe.... Jag håller på att spara ihop till en broderimaskin men dom är ju så svettigt dyra en del.
    Kan du göra broderier på beställning?
    Jag vill ju ha nuuuuu......
  • versan

GUUUUD Håll tummarna allihopa!
    Jag håller på att provmåla Dotterns rum... GOLVET alltså.
    Supernervös jag nu.... Hemlis
    Har gjort en provruta för att se om Den "VITA" färgen fäster på det superfula golvet.
    Golvet idag är Hör & Häpna Beige botten Och svarta rutor.  
    Sambon sa igår att att vi fixar inte golvet nu i år utan väntar nåt år!!!!Förvånad
    Vad är det med karlar....Fundersam
    Själv är bästa dräng. Räcka ut tungan Får jag inte inlagt ett nytt golv då målar jag över skiten.

• versan

Jajamensan!
    Jag lovar att lägga in bilder så fort rummet är klart.
    Nu har jag målat 2:a lagret med färg på det förhatliga golvet (läs Rutiga) och det behövs minst ett 3:dje lager innan jag kan dekormåla golvet för att sedan lacka det så det blir slitstarkt. 
    Ringd och kollade med färgaffären och enligt dom så var det bra att sätta lager lack på.
    SÅ jag ringde sambon och sa Vill du vara gullig och hämta 2 burkar lack på Silvan. Räcka ut tungan 
    Och konstigt nog så protesterade han inte.
    Hehehe.... Får se vad han säger när han kommer hem.  

• versan

Förresten måste bara tipsa er Om ni målar och målar utanför.
    Hehehe.... Lätt hänt eller. Oskyldig
    Använd Våtservetter samma som man använder till barnrumpor.
    Hemskt men den är super till målar jobb.
    Supersmidigt att ta bort färg som hamnat fel och även att torka bort överbliven färg på penseln innan man rengör den.
    Det tar även bort torkad färg om man gnuggar lite extra.

• versan
    happy73 skrev 2008-01-14 14:56:15 följande:
    när ni målar era fina möbler hur gör ni då?Använder ni en roller eller speciella penslar,grundfärg och vad för färg väljer ni funderar på att måla om en byrå till vit men vet inte hur jag ska göra.Nybörjare. Vill ej ha feta penseldrag.
    Jag använder en skumgummiroller superfint blir det och man slipper "penseldrag"
    mimmamum skrev 2008-01-14 14:56:35 följande:
    versan, åh så spännande!
    Japp just nu så måste jag vänta på att det torkar innan jag går på med 3:dje lagret.
    Tur det tar 1timme så är det torrt och kan målas på igen.
    Jag Gillar snabbtorkande färg. Räcka ut tungan 
  • versan
    juliah skrev 2008-01-14 15:09:46 följande:
    mimma, länken var alltså till dig!Vilken storlek och färg ska du ha?happy, jag slipar och målar med grundfärg så många lager som behövs. Ska det vara lite mer tåligt målar jag med Fluggers råvita halvmatta snickerifärg som är vattenbaserad.Köper lite dyrare penslar, det är det värt. Jag tycker om penseldrag, om de görs snygga!versan, använder också babyservetter till annat än rumpor
    Japp funkar ju till allt till och med att få bort olja på golvet i garaget.
    eller rengöra bilen och fälgarna med.
    huuu Gud vad det låter illa när man skriver det.
Svar på tråden Vita hem del 6