• versan

Vita hem del 6

Mufflon skrev 2007-11-18 11:51:38 följande:
    Hej tjejer!Vet juh att det är många här från Finland, tänkte höra med er; jag har sålt två böcker på tradera och köparen bodde tydligen i Finland, är portot högre för att skicka dit?Nån som vet?
    OM ingen hunnit svar så är svaret Kanske.
    Kolla här så får du veta om det är det
    http://www.posten.se/foretag/vara_tjanster/postageguide/simplesearch_do.jsp?action=Step2Prev&productCategoryId=1&paymentId=1&weight=500&destinationId=1&destinationDescription=Inrikes&dimension=1&productCategoryDescription=Brev&deliveryTimeDescription=&maxcubeLength=60&maxcylinderLength=0&maxwidth=25&maxheight=3&maxdiameter=0&frankMachine=0&searchType=0&productId=0&allProducts=false&infobox=tips_default_letter&deliveryTime=AllDeliveryTimes&height=&width=&length=&protectedItem=0 
  • versan
    Samlar ihop spillronrna av mitt vita hem idag! Hade barnvakt igår så att vi skulle kunna gå ut och mysa på restaurang p vår bröllopsdag.Vi hade supermysigt på alla sätt.Kommer sen hem och då har min mamma färgat håret och suttit i min vita soffa medan färgen verkade. Och hon har färgat ner min Lexingtonkudde!  Det går inte bort heller!*morr*Sen hittar vi färg på parketten som inte heller går bort såklart.Mitt vita klaffbord har fått sig en omgång med bläckpennor.Och lillan har målat halva väggen i sitt rum.*tjurar*
    Näää men jag sörjer med dig.
    Dina vackra kuddar och ditt fina hem.
    Hmmm Kan du prova ta klorin på fläckarna (bleka) och punktdutta så kanske du lyckas rädda den!
  • versan
    versan skrev 2007-11-18 15:06:17 följande:
    Näää men jag sörjer med dig. Dina vackra kuddar och ditt fina hem. Hmmm Kan du prova ta klorin på fläckarna (bleka) och punktdutta så kanske du lyckas rädda den!
    Angående färgen på golvet så prova med baby tvättlappar som man använder till babyrumpor man får ta mig sjutton bort nästan allt med dom.
    gnugga länge...
  • versan

Jag håller på att bli galen ska det vara så förbaskat svårt att hitta en SNYGG Papperskorg med LOCK I Shabby stil kanske med någon blomma på eller nåt vackert.
    Näää Jag lyckas inte ens hitta en papperskorg med lock
    Vad har ni för papperskorgar?
    Jag vill ju inte att skräpet ska synas i korgen därför vill jag ha ett lock på.

• versan
    Kajsa M skrev 2007-11-18 16:45:37 följande:
    Gjorde ju en krans igår av eucalyptus! Vet ni hur illa det luktar?! hoppas lukten bleknar!Men bladen är i alla fall fina
    Hahaha...
    Jag vet precis hur j-kla illa det luktar.
    Har jobbat med det i mååååånga år så jag skyr den som pesten
    Men jag kan lugna dig med att det dunstar bort så fort den börjar torka lite.
    Det är bara när den är superfärsk som den stinker så mycket.
  • versan
    Kajsa M skrev 2007-11-18 18:10:10 följande:
    Har sytt ett överdrag till lampskärmen a la HD.Är det föööör romantiskt och pluttinuttigt? Snälla, var HELT ärliga nu! Blir inte ledsen!
    Nääää! Det där kan du ju inte i Fönstret Förvånad
    För jag vill ju ha det
    Supersnyggt alltihopa (som vanligt) Även skärmen är jättefin.  
  • versan
    malins79 skrev 2007-11-18 18:23:58 följande:
    Det blev fint men jag skulle nog inte ha murgrönan i fönstret, blir lite för mycket (alltså då den är på båge) Skulle hellre ha en lägre växt till, kanske Hjärtan på tråd?
    Håller med! Bågen konkurerar ut den fina lampan så ta hur bågen och låt murgrönan hänga fritt.
  • versan
    versan skrev 2007-11-18 19:35:19 följande:
    Håller med! Bågen konkurerar ut den fina lampan så ta hur bågen och låt murgrönan hänga fritt.
    Men jag skulle inte byta ut den mot en hjärta på tråd då du behöver nåt "buskigare" än det.
  • versan
    JohannaJ skrev 2007-11-18 22:51:33 följande:
    tack du får så gärna titta in! Inte så mycket nya bilder men det kommer, lovar!
    Får jag också kika in hos dig JohannaJ
    Du gör mig så nyfiken med din sovrumsbild.
  • versan
    Himmelbit skrev 2007-11-19 20:27:57 följande:
    Här är skåpet "halvvägs"... Den vänstra dörren har redan fått sig ytterligare en omgång men allt annat är bara målat en gång. Litade på VSM´s ord och har klabbat ner fönstet denna gången (satt med en liten, liten pensel igår..)
    Här ska du få ett supertips! Använd babyvåtservetter att torka bort den torkade färgen på glaset.
    Ta en smal bordskniv och gnugga försiktigt bort färgen det brukar gå superlätt bort.
    Jag renoverade fönster hos svärmor (utomhus) och det gick supersmidigt.
Svar på tråden Vita hem del 6