• versan

Vita hem del 6

Hi hi vad kul!
    Jag Läääääängtar redan
    Känner mig som barn på julafton.

• versan
    MiaMariah skrev 2007-12-15 11:09:26 följande:
    Snyggt!
    Vaaaa! Varför det???? Förvånad
  • versan
    Kajsa M skrev 2007-12-15 12:49:37 följande:
    Hej alla rara!Har nu ögnat igenom flera dagars skrivande i tråden. Mycket kul läsning och fina bilder. Ingen nämnd ingen glömd!Är så ledsen över att julen håller på att gå om intet här hemma. Har fått slänga ut alla hyacinter och tazetter, mossa, och kransar. Inen levande gran blir det, utan maken är och köper plastgran just nu. Behöver dofterna för att känna julstämning! Har blivit så hysteriskt allergisk mot allt. Vet inte fortfarande vad jag reagerar över, men jag kan knappt vara hemma. Har fått medicin nu och får hoppas det går över. funderar åp att ta in en städfirma som sanerar hela huset. Kan finnas sporer kvar från mossan...Usch vilket elände! Ska baka lite idag för att få in lite juldofter i alla fall, sen får vi skråla julsånger för fulla muggar.Lisa1981angående bord! Jag röstar för englesson eller EV. Det ovala bordet var fint också, men jag gillar hellre rektangulära bord. Fast ovala är praktiska när man ska klämma in många!
    Hade du inte hållit på med eaculyptus blad tidigare???
    Eller blandar jag ihop dig med någon annan,
    Annars så kan dom vara ordentligt allergiframkallande.
  • versan
    Kajsa M skrev 2007-12-15 13:00:03 följande:
    Nej det var jag! Har kastat ut allt sånt nu! så nu hoppas jag på en förbättring!Men det blir ju ingen JUL!!!
    Jo då! Använd dig av konstgjorda tillbehör så blir det lika vackert.
    Grön Mossa finns konstgjord och ser verkligen naturtrogen ut.
    Eaculyptus hyacinter amaryllis och julstjärnor finns också konstgjorda.
    Men det kostar ju en del.
    Men istället har man dom ju hur länge som helst.
    Har du fått utslag eller nyssjukan. Atjoo prosit snörvel du vet....
    Har du fått utslag så smörj dig med aloevera kräm brukar lindra.
    Är det Astma symptom eller pricksjukan så brukar zyrlex eller tavegyl funka.
    (receptbelagt)
    men det tar ett tag att bli symptomfri tyvärr.
  • versan

Huuu! Jag har varit ute och handlat idag i 5timmar och fyyyy #¤%&/    VAD FOLK DET VAR UTE  Vad ska alla vara ute samtidigt som mig för!
    Men jag har nu storhandlat inför Julhelgen så nu är det klart i alla fall.
    Puuuust!!!! Skööööönt... att det äntligen är klart.
    Nu ska jag bara njuta och pyssla och mysa.  

• versan
    Septemberpyret skrev 2007-12-15 21:54:06 följande:
    Kajsa M skrev 2007-12-15 21:47:27 följande: Nej vad tråkigt, men som tur är finns det ju en hel del fina plastväxter nuför tiden...! Har hört att julstjärnorna är extremt allergiframkallande så jag har faktiskt undvikit dem i år...
    Julstjärnornas pistiller är dom som är allergiframkallande dom som sitter i mitten av högbladen.
    Om man nyper bort dom och ersätter dom med några nålar med silver eller gula skallor/Nålhuvuden så ser det inte så tomt ut och man kan fortfarande ha blomman inomhus.
    Men se till att inte få saften på händerna för den är också allregiframkallande vid beröring då den vita saften är giftig.

KAJSA M! 
    Har du en glasklocka??? sätt några (eller 1) fina "små"  Julblommor inuti klockan med mossa och någon söt kula och stäng sedan till.
    Vattna sparsamt Det blir som ett herbarium inuti den genomskinliga klockan.
    Och du får njuta ändå.  
  • versan
    Septemberpyret skrev 2007-12-15 21:54:06 följande:
    Kajsa M skrev 2007-12-15 21:47:27 följande: Nej vad tråkigt, men som tur är finns det ju en hel del fina plastväxter nuför tiden...! Har hört att julstjärnorna är extremt allergiframkallande så jag har faktiskt undvikit dem i år...
    Julstjärnornas pistiller är dom som är allergiframkallande dom som sitter i mitten av högbladen.
    Om man nyper bort dom och ersätter dom med några nålar med silver eller gula skallor/Nålhuvuden så ser det inte så tomt ut och man kan fortfarande ha blomman inomhus.
    Men se till att inte få saften på händerna för den är också allregiframkallande vid beröring då den vita saften är giftig.

KAJSA M! 
    Har du en glasklocka??? sätt några (eller 1) fina "små"  Julblommor inuti klockan med mossa och någon söt kula och stäng sedan till.
    Vattna sparsamt Det blir som ett herbarium inuti den genomskinliga klockan.
    Och du får njuta ändå.  
    Kajsa M skrev 2007-12-15 21:59:30 följande:
    ojojoj, klockan är redan tio och vi har inte satt på filmen jag var nere och hyrde tidigare. Hur ska jag orka se den. Kan tillägga att antihistaminer gör en ap-trött!
    Vilka har du fått?
    Be läkaren skriva ut Zyrlex den blir man inte fullt lika aptrött av.
    tar du en tablett om dagen så ta den innan du ska sova
    Finns inget bättre sömnpiller.  
  • versan

Ja som ni ser av mina inlägg när ni vaknar så är jag ubertrött (felstavninar och 2inlägg men det är det sista som stämmer bäst) så nu ska jag gå och sova med sambon & dottern
     Natti natt.....  

• versan
    Mufflon skrev 2007-12-18 10:03:12 följande:
    Håller med, visst e d tråkigt att inte köpa nått åt varann men vill man ha nått så köper man det själv. Men eftersom jag har barnasinnet kvar så blev jag juh jätteglad när det kom upp om julklappsbyte här i vita tråden så en liten julklapp kanske jag får ialf!!
    Japp den är skickad igår!
    Jag hoppas den blir bra bara! *orolig jag*
    Annars så får du byta mot en annan Julklapp.
  • versan

kolla här! Tänk om man bodde så nära att man kunde köpa denna och fixa till den med viiiit Färg.
    Känner ni igen modellen??? Flört 

Svar på tråden Vita hem del 6