• versan

Vita hem del 6

LinaoMatilda skrev 2008-01-14 15:45:10 följande:
    Våtservetter? Är det inte någon smörja på dem då?
    På en del är det det! Men jag använder Coop:s eller Ica:s det är minst tillsatser i dom enligt Råd & Rön.
  • versan
    LinaoMatilda skrev 2008-01-14 15:57:50 följande:
    ok. Trodde det skulle bli märken av smörjan på t.ex. diskbänken
    Nää! Inga märken alls blir det. Varken på rumpor eller Diskbänkar eller nåt annat.
  • versan
    mimmamum skrev 2008-01-16 11:19:37 följande:
    Tack snälla, 10 % är ju inte helt fel det heller! Hoppas ni andra blir nöjda med era paket!Får jag gråta en liten skvätt!?  Jag är en klantskalle, en fumlig person som inte riktigt har koll på armar och ben. Lyckas alltid välta vattenglas, snubblar, tappar saker osv. Ivrig till tusen är jag också, denna kombination skär sig!Jag skulle ställa in skötbordet i badrummet duktig och ivrig som jag är, färgen ska helst härda i en vecka men vad sjutton! Tror ni inte att jag skrapar väggen på tre ställen  försöker måla i nu, det kommer inte att synas bakom skötbordet men ändå, fick lov att ringa sambon på jobbet och gråta en skvätt, som han slitit med väggarna och så förstör jag. Han försöker trösta men jag mår så dåligt. Störtlöjligt jag vet då det säkert går att måla i men det är så typiskt mig!
    Hahaha... Förlåt Det bara bubblade upp för mig.
    Jag har gjort samma grej fast värre.
    Så upp med hakan du ska se att det ordnar sig.

ni vet ju att jag håller på att måla golvet i Dotterns rum.
    Ja vad säger man "Shit happens"
    Jag målade klart 2 lagret med vit färg på det Förhatliga golvet som var hehe "läs "VAAAAR Rutigt. numera är det viiiit fiiiin färg.
    Nåja. Efter en timme så stid jag på golvet och skulle lägga på lager nummer 3 Tror ni inte att jag var för snabb så jag ställde mig mitt på golvet och då kännde jag hur sockan sööööög fast mig mot golvet.
    Shit god råd är dyra så jag drog snabbt upp foten och tittade mig förskräckt runt golvet och då ser jag att jag varit frikostig på vissa ställen med färg så det inte riktigt hunnit torka helt.
    Hehehe... Jag backade snabbt ut på hälarna ville ju inte söla ner det fina golvet med mera färg.
    Står i dörröppningen och kollar mycket riktigt så är det en stor fläck av mina tår mitt golvet som syntes.
    Så väntade jag en stund till och gick dit och la på ny färg.
    Sedan fortsatte jag som vanligt och målade på golvet.
    4lager med färg krävdes innan rutorna hade försvunnit.
    Och mina fotspår syns inte heller längre
    Så du är inte ensam.
    Och jag lovar det går att fixa till.

Golvet som jag har målat är från 70talet (budget-renovering)
    Då sambon inte vill lägga in ett nytt golv detta år.
    Jag målade med vanlig slittålig väggfärg för hall och kök på golvet.
    4lager färg krävdes.
    och sedan har jag lackat med panel-lack 2ggr.
    Och ytan känns faktiskt tålig (jag har inte tordas köra rally på golvet med dotterns bilar än men det ska jag göra om några dagar för att se hur slitstyrkan igentligen är.
    Bilder så ni får se kommer snart. 
    är inte färdig än.
    Men tyvärr blir inte rummet helvit jag blev nerröstad av både dottern & sambon
    så det är Rosa/vit med en Beatrix Potter bård i mitten.
    Bilder kommer snart Jag lovar.     

• versan
    Sylt skrev 2008-01-16 10:27:42 följande:
    Oj, den var (kunde blivit) fin! Liiite för dyr...
    www.blocket.se/vi/14833781.htm?ca=15_s
    Ojj! En sån har jag i Svärmors hus.
    Hon skulle kasta bort den och jag sa ALdrig då tar jag den till vårt kommande hus!
    Så den har fått stå kvar orörd så den ska jag göra iordning närsom helst... inom en 10årsperiod iallafall.
  • versan

Jag blir gaaaalen på vädret! Här öser det ner ute och det är varmt så snön tinar och det rinner syndafloder överallt.
    Skulle hämta dottern hos dagmamman Och det var snudd jag fick simma över den annars så beskedliga diket.
    För diket var nu en strid flod a' 1meter bred med ca 40 cm djupt vatten som skvimpade över alla håll och kanter.
    Ont som jag redan har i kroppen efter all målning så hjälpte detta inte till!
    Nu värker det så jag knappt vill vara i mitt eget skinn.
    Trots att jag knaprar värktabletter.
    På Gatorna rinner det vatten ovanpå all is så man skulle behöva vadar-stövlar & broddar på samtidigt "minst".
    Hehe...ville bara beklaga mig lite.  

• versan

Huuua Tur i otur hade mannen din.
    Otäckt när sådant händer.

• versan
    numberone skrev 2008-01-18 17:30:56 följande:
    som det kan bli....
    Hahaha... Ungar.... var glad för att det inte lät som hos mig:
    Mamma=Jag, satte upp den fina Beatrix Potter bården med Peter Rabbit på.
    Dottern tittar och nickar sött & tycker den är fin...Ehhh.... sisådär i en kvart.
    När jag satte upp den sista bårdbiten så säger Rackarungen:
    Mamma Jag vill inte ha tapeten...TA NER DEN.... Förvånad
    Näääämen! Säger mamma med sin ljuva stämma den här som är så fiiiin.
    Näää, Det tycker jag inte!!! Ta ner den....
    !!!!....Hmmm... jag sa inget på en stund och sa sedan när hon ville att jag skulle ta ner den: 
    Mamma är så trött i armarna så jag kan inte byta bården nu! Du får vänta nåt år!
    Hahaha... Tur hon inte fattar vad nåt år är än. hon är ju bara 23månader.
    Sist hon var in på sitt rum så sa hon Åhhhh vad fint du gjort.
    phuuu! Kontentan av det hela lyssna inte på småddisarna.
    Dom har ju värre beslutsångest än vi som fixar och donar.  
  • versan
    versan skrev 2008-01-18 18:21:22 följande:
    Hahaha... Ungar.... var glad för att det inte lät som hos mig:Mamma=Jag, satte upp den fina Beatrix Potter bården med Peter Rabbit på.Dottern tittar och nickar sött & tycker den är fin...Ehhh.... sisådär i en kvart.När jag satte upp den sista bårdbiten så säger Rackarungen:Mamma Jag vill inte ha tapeten...TA NER DEN.... Näääämen! Säger mamma med sin ljuva stämma den här som är så fiiiin. Näää, Det tycker jag inte!!! Ta ner den.... !!!!....Hmmm... jag sa inget på en stund och sa sedan när hon ville att jag skulle ta ner den: Mamma är så trött i armarna så jag kan inte byta bården nu! Du får vänta nåt år! Hahaha... Tur hon inte fattar vad nåt år är än. hon är ju bara 23månader.Sist hon var in på sitt rum så sa hon Åhhhh vad fint du gjort. phuuu! Kontentan av det hela lyssna inte på småddisarna. Dom har ju värre beslutsångest än vi som fixar och donar.  
    Daggdroppen skrev 2008-01-18 18:23:46 följande:
    Shit så duktig hon är på att prata och förklara 23 månader Kul unge
    Ojaaa! Man blir rent förstummad ibland.
    Sambon påstår att hon brås på mamma sin. Förvånad Cool 
    i går kväll så ville jag att hon skulle städa undan leksaker efter sig innan det var dags för kvällsfika:
    Svaret var NEEJ Vill inte! Nä men då kan vi inte fika heller sa jag...
    Efter att ha påminnt henne 4ggr att nu måste hon börja städa så ställer sig rackarungen upp med näsan i vädret & säger Hör du inte vad jag säger!!! NEJ VILL INTE.... 
    Då svarade jag Höööör duu duuu unga dam!!! Är du lite uppstudsig nu!
    Och så försökte jag se barsk ut (hehehe... kan ju inte ha lyckats nåt vidare)
    Rapp som attan så svarar hon:
    Ja det är jag...
    Och sprang Raskt iväg till pappa sin som satt på golvet i hennes rum och monterade golvlisterna. 
    Pappa pappa! (Utropade hon glatt) vet du!  JAG är UPPSTUDSIG Titta!!!
    Så ställer hon sig och hoppar rakt upp & ner många gånger framför sambon Och ropar glatt " Studs studs studs"
    Vad gör man! Jag smet garvande iväg bakom väggen och försvann innan jag exploderade av skratt. Barn säger jag bara....

• versan
    MariaV:
    Du ska se att det klarnar och ni fattar rätt beslut.
    Syrran fick barn tätt (oplanerat) det är 11månader mellan hennes tjejer och det har gått superbra fast dom har varit "vilda" ibland.
    Men vilka barn är inte det.
    Och dom har väldigt stort utbyte av varandra Dom är ju aldrig ensam tex...

Julia: Grattis du är ju som klippt & skuren för detta jobb.
    Skiljer det sig mycket i lön från lärarjobbet?? Fundersam
    Supersvårt ju! Hehehe.... du kanske får andra förmåner.
    Billigare mööööbler & Vackra prylar. *drägglar av avund*

Kajsa & Knyttis: Ta ett djupt andetag & TA DET LUGNT...
    Känn efter vad just DU behöver.
    Vila mycket & njut i ditt härliga hem.
    Vi finns kvar och "häckar" här sedan också.

Nubulu: Synd på "boten"
    Man tycker att polisen borde ha tagit  mer hänsyn.

MiaMariah Tusen tack för att du la ut dina 10 Blogg-favoriter på din blogg.
    Ojj vad jag har surfat runt och läst & inspirerats.
  • versan
    Ninizen skrev 2008-01-24 13:06:28 följande:
    Har hittat lite skrivbord på blocket som ska målas såklart!! Vilket är snyggast?1.  www.blocket.se/vi/14875514.htmwww.blocket.se/vi/14926664.htmwww.blocket.se/vi/14654427.htmälp!
    1:an är snyggast & har mera förvaring och ser större ut.
    Men 3:an är billigast men ser mindre ut men priset var bäst.
    Hade jag valt så hade det blivit 3:an pga Priset.
    Då kan man byta efter något år om man ledsnar.
Svar på tråden Vita hem del 6