mimmamum skrev 2008-01-16 11:19:37 följande:
Tack snälla, 10 % är ju inte helt fel det heller! Hoppas ni andra blir nöjda med era paket!Får jag gråta en liten skvätt!? Jag är en klantskalle, en fumlig person som inte riktigt har koll på armar och ben. Lyckas alltid välta vattenglas, snubblar, tappar saker osv. Ivrig till tusen är jag också, denna kombination skär sig!Jag skulle ställa in skötbordet i badrummet duktig och ivrig som jag är, färgen ska helst härda i en vecka men vad sjutton! Tror ni inte att jag skrapar väggen på tre ställen försöker måla i nu, det kommer inte att synas bakom skötbordet men ändå, fick lov att ringa sambon på jobbet och gråta en skvätt, som han slitit med väggarna och så förstör jag. Han försöker trösta men jag mår så dåligt. Störtlöjligt jag vet då det säkert går att måla i men det är så typiskt mig!
Hahaha... Förlåt

Det bara bubblade upp för mig.
Jag har gjort samma grej fast värre.
Så upp med hakan du ska se att det ordnar sig.
ni vet ju att jag håller på att måla golvet i Dotterns rum.
Ja vad säger man "Shit happens"
Jag målade klart 2 lagret med vit färg på det Förhatliga golvet som var hehe "läs "VAAAAR Rutigt.

numera är det viiiit fiiiin färg.
Nåja. Efter en timme så stid jag på golvet och skulle lägga på lager nummer 3 Tror ni inte att jag var för snabb så jag ställde mig mitt på golvet och då kännde jag hur sockan sööööög fast mig mot golvet.
Shit god råd är dyra så jag drog snabbt upp foten och tittade mig förskräckt runt golvet och då ser jag att jag varit frikostig på vissa ställen med färg så det inte riktigt hunnit torka helt.
Hehehe... Jag backade snabbt ut på hälarna ville ju inte söla ner det fina golvet med mera färg.
Står i dörröppningen och kollar mycket riktigt så är det en stor fläck av mina tår mitt golvet som syntes.
Så väntade jag en stund till och gick dit och la på ny färg.
Sedan fortsatte jag som vanligt och målade på golvet.
4lager med färg krävdes innan rutorna hade försvunnit.
Och mina fotspår syns inte heller längre
Så du är inte ensam.
Och jag lovar det går att fixa till.
Golvet som jag har målat är från 70talet (budget-renovering)
Då sambon inte vill lägga in ett nytt golv detta år.
Jag målade med vanlig slittålig väggfärg för hall och kök på golvet.
4lager färg krävdes.
och sedan har jag lackat med panel-lack 2ggr.
Och ytan känns faktiskt tålig (jag har inte tordas köra rally på golvet med dotterns bilar än men det ska jag göra om några dagar för att se hur slitstyrkan igentligen är.
Bilder så ni får se kommer snart.
är inte färdig än.
Men tyvärr blir inte rummet helvit jag blev nerröstad av både dottern & sambon
så det är Rosa/vit med en Beatrix Potter bård i mitten.
Bilder kommer snart Jag lovar.