• MildaMaränger

Vita hem del 6

Välkommen till tråd nummer 6 , gamla som nya medlemmar!
    Vi fortsätter här att diskutera vitt, romantiskt, klassiskt, skärgårdstil, manhattan/upper east och så vidare.. Alla stilar är välkomna!

♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt ska ha ett ställe att prata om allt det vita. Självklart gillar vi också att ha detaljer i naturliga färger som beige, brunt och olika nyanser av dessa. Men basen är alltid vit och vi älskar att inreda med linne, ull, trä och bli blandar gärna nytt och gammalt för en personlig look. Vi fegar lite med färgerna men kan någon gång vara modiga att slänga i en ljusblå kudde hihi... Du är kanske är mindre förtjust i skrikiga färger och vill ha ett rogivande hem!
    I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
    VÄLKOMMEN!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html
  • Svar på tråden Vita hem del 6
  • juliah

Jag har redan ordnat med en liten gran till Noells rum Glad
    Men som sagt, här kommer det att bli blandad kompott i stora granen framöver.

• Himmelbit
    Bea: För min del blir det en kombination av 3 och 8. Jag är den enda som är intresserad, därför står jag för pyntandet. För min sambos del så behöver vi inte ens ha en gran...
    Det är ju första året vi har barn, så den saken lär väl ändra sig när Melker blir större kanske..

Nublu: Berätta - vad står i Aftonbladet??
  • malins79
    lasseliten skrev 2007-11-11 18:26:21 följande:
    Malins - ser att vi är lika sluga
    Ja, så slipper man tjafsa om vems pynt som är finast. Sen behöver man inte plocka fram alla kulor, vi har en del blåa, visserligen fina men jag vill inte ha dem i granen längre, så de stannar kvar i källaren när julgranspyntet ska fram.
  • Himmelbit

Är det någon som kan tipsa mig om ett snyggt avlastningsbord?

• juliah

malins så roligt att ni ska göra om, grattis!

• malins79
    juliah skrev 2007-11-11 18:35:28 följande:
    malins så roligt att ni ska göra om, grattis!
    Ja, men det har krävts en hel del övertalning.
     Jag hoppas verkligen vi hinner göra det nån gång efter jul/nyår. Förhoppningsvis är maken ledig som det är sagt till trettonhelgen så då kanske vi hinner göra det.
  • Det ljuva livet
    malins79 skrev 2007-11-11 18:22:10 följande:
    Kajsa, såg bilder på pärlspontväggen i bloggen, vad fint det blir. Maken har äntligen gått med på att göra om i hallen, vad gäller ommålning och att sätta upp pärlspont, men vi gör nog inget innan jul, utan i mellandagarna.
    Vad kul! Halva nöjet är att planera .
    Beatrize74 skrev 2007-11-11 17:28:27 följande:
    Hur har ni firat Fars dag?
    Inte alls faktiskt! Röstar på nummer tre med ett extra tillägg att barnen får egen gran på övervåningen och fria händer att pynta den så fint de vill.
    gemelli skrev 2007-11-11 14:30:23 följande:
    Syltan,Lägger ut bilden här på dina krokar
    Åh, vad fina! Sånna får jag behov av.
    nublu skrev 2007-11-11 17:37:20 följande:
    *burp* Vi har precis kommit hem från mina päron, vi har fars-dag-fikat med chokladmuffins, vit kladdkaka, nybakade kringlor och nybakade pepparkakor. Dessutom har jag firat debuten i Aftonbladet och mina föräldrar oroar sig mest över att hela lagret ska bli stulet.
    Åh, vad står det??
  • nublu

Himmelbit: På inköpslistan till reportaget stod det något i stil med "galge från House Doctor, finns bland annat hos XX". Nåt i den stilen. Ska bli spännande att se tidningen.

• Anton2005

Åh måste bara berätta att jag känner mig så jätte glad idag. Ibland känner man ju för att skriva av sig lite när man är deppig, därför vill jag göra tvärtom.

Min bakfulla sambo har stått och bakat bullar hela eftermiddagen till Antons kalas, och även städat huset efter att hans kompisar åkt :)
    Jag va tvungen att göra ett gravtest till som såklart visade plus igen...men tänk att man kan må så bra och vara gravid, trodde jag inte. Sen blir allt bara ännu bättre av att Anton är på toppen humör och ist för att kissa o bajsa i blöjan har han gått på potten hela kvällen igår och hela dagen idag

Svar på tråden Vita hem del 6