• MildaMaränger

Vita hem del 6

Välkommen till tråd nummer 6 , gamla som nya medlemmar!
    Vi fortsätter här att diskutera vitt, romantiskt, klassiskt, skärgårdstil, manhattan/upper east och så vidare.. Alla stilar är välkomna!

♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt ska ha ett ställe att prata om allt det vita. Självklart gillar vi också att ha detaljer i naturliga färger som beige, brunt och olika nyanser av dessa. Men basen är alltid vit och vi älskar att inreda med linne, ull, trä och bli blandar gärna nytt och gammalt för en personlig look. Vi fegar lite med färgerna men kan någon gång vara modiga att slänga i en ljusblå kudde hihi... Du är kanske är mindre förtjust i skrikiga färger och vill ha ett rogivande hem!
    I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
    VÄLKOMMEN!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html
  • Svar på tråden Vita hem del 6
  • Det ljuva livet

Kul att du känner dig glad Anton2005

Själv vet jag inte om jag ska känna mig ledsen eller glad. Jag fick en förfrågan om jag kunde tänka mig att vara med i ett inredningsrepotage men fick sen nobben när jag bodde för långt från Stockholm. *känner mig ledsen* Kul att de tycker att jag har det så fint att det kan passa men otroligt ledsen att det inte blir av.

• Beatrize74
    Värsta Supermamman skrev 2007-11-11 18:52:29 följande:
    Kul att du känner dig glad Anton2005Själv vet jag inte om jag ska känna mig ledsen eller glad. Jag fick en förfrågan om jag kunde tänka mig att vara med i ett inredningsrepotage men fick sen nobben när jag bodde för långt från Stockholm. *känner mig ledsen* Kul att de tycker att jag har det så fint att det kan passa men otroligt ledsen att det inte blir av.
    Men GRATTIS till förfrågan!!! Att omständigheterna vill något annat är ju tråkigt förstås, men HJÄLP....tänk om någon skulle fråga om de fick göra ett "hemma hos reportage" här i vår familj. Jag skulle SVIMMA! (Och få panikångest på samma gång)

Tänk vad mycket stääädning och oro du slipper nu. *försöker peppra med positiva tankar*
  • Beatrize74
    Anton2005 skrev 2007-11-11 18:45:58 följande:
    Åh måste bara berätta att jag känner mig så jätte glad idag. Ibland känner man ju för att skriva av sig lite när man är deppig, därför vill jag göra tvärtom. Min bakfulla sambo har stått och bakat bullar hela eftermiddagen till Antons kalas, och även städat huset efter att hans kompisar åkt :) Jag va tvungen att göra ett gravtest till som såklart visade plus igen...men tänk att man kan må så bra och vara gravid, trodde jag inte. Sen blir allt bara ännu bättre av att Anton är på toppen humör och ist för att kissa o bajsa i blöjan har han gått på potten hela kvällen igår och hela dagen idag
    Helt rätt tänkt! Härligt att höra att det varit en toppendag! "Minns de lyckliga stunderna blott" heter det ju, och jag tror det ligger något i det. Vi måste vara mer tacksamma över det vi faktiskt HAR, NÄR vi har det!
  • Himmelbit
    gemelli skrev 2007-11-11 18:40:24 följande:
    Vad för typ av avlastningsbord? Vart ska du ha det?
    Jag funderar på om jag kan ha ett avlasningsbord vid fönstren, till vänster.
    Vad tycker ni?

(Ber om ursäkt för ett dåligt foto, men det är möööörkt här nu och jag tror ni ser trots den usla kvaliten).
  • LinaoMatilda

Anton: Vad trevligt att du mår bra

Bea: Hos oss är de som vill med och pyntar granen. Jag har köpt pynten och ifjol gick pyntandet till så att jag satte fast ljusen, sen hängde min då 2½-åriga dotter upp de flesta pynten. Alltså hängde alla pynten på ungefär samma ställe. Helknäppt såg det ut, och jag måste ju erkänna att jag rättade till lite efteråt. Men hon gillade den och det var nog huvudsaken

Var det på stockman i helsingfors man kunde köpa sipikka bokstäverna billigast?

• nublu

VSM: Grattis till förfrågan! Och trist att de resonerar som så att det är för långt bort!

• Himmelbit
    nublu skrev 2007-11-11 18:45:08 följande:
    Himmelbit: På inköpslistan till reportaget stod det något i stil med "galge från House Doctor, finns bland annat hos XX". Nåt i den stilen. Ska bli spännande att se tidningen.
    KUL!!! Roligt med positiv respons!!
  • Beatrize74
    Himmelbit skrev 2007-11-11 18:57:55 följande:
    Jag funderar på om jag kan ha ett avlasningsbord vid fönstren, till vänster.Vad tycker ni?(Ber om ursäkt för ett dåligt foto, men det är möööörkt här nu och jag tror ni ser trots den usla kvaliten).
    Nope...tycker inte du ska ha avlastningsbord...blockerar lite av "energin" i rummet då tror jag. Suveränt mysigt du fått det alltså...skulle gärna byta.

Har du funderat på att sätta ett blickfång ovanför ljusbordet?

Vad mysigt det såg ut med pläden så där trevligt ihopvikt över ena fotpallen.
  • Himmelbit

Bra idé med positiva nyheter!!

Jag fortsätter.... Igår kväll fick min bästa vän en liten supersöt son!!

• malins79

Himmelbit, tycker det ser bra ut utan bord, jag gillar inte när man ställer bord framför fönster och element.

Svar på tråden Vita hem del 6