• MildaMaränger

Vita hem del 6

Välkommen till tråd nummer 6 , gamla som nya medlemmar!
    Vi fortsätter här att diskutera vitt, romantiskt, klassiskt, skärgårdstil, manhattan/upper east och så vidare.. Alla stilar är välkomna!

♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt ska ha ett ställe att prata om allt det vita. Självklart gillar vi också att ha detaljer i naturliga färger som beige, brunt och olika nyanser av dessa. Men basen är alltid vit och vi älskar att inreda med linne, ull, trä och bli blandar gärna nytt och gammalt för en personlig look. Vi fegar lite med färgerna men kan någon gång vara modiga att slänga i en ljusblå kudde hihi... Du är kanske är mindre förtjust i skrikiga färger och vill ha ett rogivande hem!
    I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
    VÄLKOMMEN!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html
  • Svar på tråden Vita hem del 6
  • juliah

Bea, tvåan! Med lite uppstyrning av mig Skrattande Jag ser med glädje framemot att få julpynta med barnens dagisalster framöver.

Vi firade med paket och frukost på sängen. I övrigt en riktig "slappardag". Just nu håller maken på att trixa med dörr in till tvättstugan, det blir en med glas och spröjs. Gav fria händer så jag vet inte hur den ser ut ännu...

• malins79

Kajsa, såg bilder på pärlspontväggen i bloggen, vad fint det blir.

Maken har äntligen gått med på att göra om i hallen, vad gäller ommålning och att sätta upp pärlspont, men vi gör nog inget innan jul, utan i mellandagarna.

• mimmamum

Bea svårt det där, men det får nog bli tvåan här också! Jag bestämmer nog mest, min sambo är inte så väldigt intresserad men han får gärna berömma! Skrattande

Vi har varit hos svärföräldrarna och firat, svärmor hade gjort saffranskakan med vit choklad som var med i Lantliv, jag blev även bjuden på den när jag hälsade på M HOW i veckan, den är underbar!

• malins79

Bea, nr 2, men det är jag som köpt pyntet.

• lasseliten

Bea - ja, hos oss blir det nog tvåan. Men jag köper ju pyntet... Kan tänka mig att ha två granar när E och hans framtida eventuella syskon (för att ingen ska tro att jag är gravid ) En i matrummet med mammas pynt och en på övervåningen med barnens pynt...eller är det alldeles superstelt och tråkigt? Nä, nu ångrade jag mig...det får vi se när det blir aktuellt...

• nublu

Lasseliten: Pappersversionen tyvärr. Men snälla Eddan lovade att posta den till mig. Blir väl att scanna och visa upp i bloggen sen. Jag fattar inget!

• lasseliten

Fars dag har firats hemma med sovmorgon för mannens del och sen mysig frukost med paket (varma vantar...token har fortf. på sig sin sommarjacka ) Sen har vi ätit söndagsmiddag hemma hos mamma och pappa med mina systrar och resp. Mysigt. Mamma gjorde också några jättegoda muffins. Smakade som typ mjuk pepparkaka...mmm

Svar på tråden Vita hem del 6