• MildaMaränger

Vita hem del 6

Välkommen till tråd nummer 6 , gamla som nya medlemmar!
    Vi fortsätter här att diskutera vitt, romantiskt, klassiskt, skärgårdstil, manhattan/upper east och så vidare.. Alla stilar är välkomna!

♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt ska ha ett ställe att prata om allt det vita. Självklart gillar vi också att ha detaljer i naturliga färger som beige, brunt och olika nyanser av dessa. Men basen är alltid vit och vi älskar att inreda med linne, ull, trä och bli blandar gärna nytt och gammalt för en personlig look. Vi fegar lite med färgerna men kan någon gång vara modiga att slänga i en ljusblå kudde hihi... Du är kanske är mindre förtjust i skrikiga färger och vill ha ett rogivande hem!
    I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
    VÄLKOMMEN!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html
  • Svar på tråden Vita hem del 6
  • malins79
    amanda25 skrev 2007-11-11 19:13:26 följande:
    Ville bara visa den missfärgade soffan! Skall ev ha den mörkgråa klädseln kvar! Vad tycker ni! Bild finns i mitt galleri! Varning! Nymålad graffitibild i pojkrum! Mycket färger blev det!Soffan ska också vara i det rummet!
    Jag tycker det är svårt att se hur den ser ut, bilden är suddig.
  • LinaoMatilda

VSM: Har de kollat i din blogg eller hur har de fått nys om ditt fina hem?

• Himmelbit
    LinaoMatilda skrev 2007-11-11 19:02:47 följande:
    Jag tycker det är väldigt fint som det är. Men om du har behov av ett bord kan du nog ställa ett litet där. Kanske runt?
    Egentigen har jag inte behov att ngt bord direkt, utan vill nog mest inte se de fula elementen.
    Värsta Supermamman skrev 2007-11-11 19:03:05 följande:
    Det hjälper inte jag känner mig ledsen. *som om nån precis gjort slut med mig*
    Jag förstår! Tråkigt att de först hör av sig och sen tycker att det är för långt..
    gemelli skrev 2007-11-11 19:04:35 följande:
    Vad har du för bord, är det en EV?Annars har ju dom ett jättefint avlastningsbord. men sidan är ju nerlaggd ett tag!!!
    Nej, det är faktiskt ett gammalt ommålat IKEA-bord. Kommer inte ihåg vad det hette för det var många, många år sedan jag köpte det. Har nog målat det tre omgångar också, men jag gillar både stilen på det plus lådan (för fjärrkontrollerna).
  • Lynn84

God kväll!

Tittar in en snabbis för att hälsa till dig Gemelli, Hoppas du mår bra och att det snart tittar ut en liten Vide!

Hoppas alla ni andra mår bra!

~Mamma till Colin 2 år och bebis i magen~
  • LinaoMatilda

Himmelbit: Då tycker jag också du ska ta elementskydd istället

• gemelli
    Himmelbit skrev 2007-11-11 19:19:38 följande:
    Nej, det är faktiskt ett gammalt ommålat IKEA-bord. Kommer inte ihåg vad det hette för det var många, många år sedan jag köpte det. Har nog målat det tre omgångar också, men jag gillar både stilen på det plus lådan (för fjärrkontrollerna).
    Ja jag letar oxå efter ett sidobord att ha brevid soffan, gärna då med ett skåp som man kan gömma allt i
  • Himmelbit
    Beatrize74 skrev 2007-11-11 19:11:38 följande:
    Ja-a...elementskydd av något slag skulle vara snyggt...det finns så många olika varianter ute på marknaden nu. En spegel skulle faktiskt vara fint där för att reflektera den vackra spisen ni har mittemot.
    Tycker du att spegeln ska sitta på fondväggen? En mindre spegel eller?
    Kakelugnen är ju till vänster (på det foton jag visade innan) så jag undrar om det kommer att reflektera "ända dit", eller tror du det?

Jag har ju inte fått min nya soffa ännu så nu när de gamla heeeemska möblerna är hämtade, så får vi "hålla tillgodo" med två fåtöljer. Men jag tror att de också ska säljas när soffan är på plats.
  • gemelli
    Lynn84

Ååååå vad gullig du är. Jag mår ganska bra hoppas fortfarande på en förlossningen sätter igång av sig själv....
    Men vägrar han komma, så har han inte så mkt att säga till om på torsdag/fredag
  • Himmelbit
    LinaoMatilda skrev 2007-11-11 19:22:04 följande:
    Himmelbit: Då tycker jag också du ska ta elementskydd istället
    Tack för tips - ja, det blir kanske bäst med elementskydd ändå. Jag var inne på det för ett tag sedan men tänkte att det kanske kunde vara mysigt med ett avlastningsbord där istället, med plädar under bl.a. Jag har hittat ett jättefint elementskydd (med hjälp av Mimmi) men det behövs en "snickare" för att det ska bli verklighet. Min egen hobby-snickare håller ju på för fullt en trappa upp, så det dröjer väl innan han prioriterar ngt här nere. Kanske ska ge mig på hammare och spik själv...
    gemelli skrev 2007-11-11 19:23:02 följande:
    Ja jag letar oxå efter ett sidobord att ha brevid soffan, gärna då med ett skåp som man kan gömma allt i
    Tänker du ett mindre eller ett långt och smalt?
  • Himmelbit

Ni som är med i SWAP:en - när var sista dagen att skicka in??

Svar på tråden Vita hem del 6