• MildaMaränger

Vita hem del 6

Välkommen till tråd nummer 6 , gamla som nya medlemmar!
    Vi fortsätter här att diskutera vitt, romantiskt, klassiskt, skärgårdstil, manhattan/upper east och så vidare.. Alla stilar är välkomna!

♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt ska ha ett ställe att prata om allt det vita. Självklart gillar vi också att ha detaljer i naturliga färger som beige, brunt och olika nyanser av dessa. Men basen är alltid vit och vi älskar att inreda med linne, ull, trä och bli blandar gärna nytt och gammalt för en personlig look. Vi fegar lite med färgerna men kan någon gång vara modiga att slänga i en ljusblå kudde hihi... Du är kanske är mindre förtjust i skrikiga färger och vill ha ett rogivande hem!
    I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
    VÄLKOMMEN!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html
  • Svar på tråden Vita hem del 6
  • LinaoMatilda
    Himmelbit skrev 2007-11-11 18:57:55 följande:
    Jag funderar på om jag kan ha ett avlasningsbord vid fönstren, till vänster.Vad tycker ni?(Ber om ursäkt för ett dåligt foto, men det är möööörkt här nu och jag tror ni ser trots den usla kvaliten).
    Jag tycker det är väldigt fint som det är. Men om du har behov av ett bord kan du nog ställa ett litet där. Kanske runt?
  • Det ljuva livet
    Jag funderar på om jag kan ha ett avlasningsbord vid fönstren, till vänster.Vad tycker ni?(Ber om ursäkt för ett dåligt foto, men det är möööörkt här nu och jag tror ni ser trots den usla kvaliten).
    Det tycker jag du kan. Ett smalt.

Beatrize74 skrev 2007-11-11 18:54:41 följande:
    Men GRATTIS till förfrågan!!! Att omständigheterna vill något annat är ju tråkigt förstås, men HJÄLP....tänk om någon skulle fråga om de fick göra ett "hemma hos reportage" här i vår familj. Jag skulle SVIMMA! (Och få panikångest på samma gång)Tänk vad mycket stääädning och oro du slipper nu. *försöker peppra med positiva tankar*
    Det hjälper inte jag känner mig ledsen . *som om nån precis gjort slut med mig *
  • gemelli
    Vad har du för bord, är det en EV?

Annars har ju dom ett jättefint avlastningsbord. men sidan är ju nerlaggd ett tag!!!
  • LinaoMatilda

VSM: Säger som de andra; grattis till förfrågan! Men kan gissa att det inte är det du tänker på nu. Tråkigt att det inte blev av

• Beatrize74
    Värsta Supermamman skrev 2007-11-11 19:03:05 följande:
    Det hjälper inte jag känner mig ledsen. *som om nån precis gjort slut med mig*
    Åhhh.....vid brustna hjärtan brukar det kännas lite bättre med lite tröstkakor
    Vassego gullis!

• Himmelbit
    Beatrize74 skrev 2007-11-11 19:01:55 följande:
    Nope...tycker inte du ska ha avlastningsbord...blockerar lite av "energin" i rummet då tror jag. Suveränt mysigt du fått det alltså...skulle gärna byta.Har du funderat på att sätta ett blickfång ovanför ljusbordet?Vad mysigt det såg ut med pläden så där trevligt ihopvikt över ena fotpallen.
    malins79 skrev 2007-11-11 19:02:25 följande:
    Himmelbit, tycker det ser bra ut utan bord, jag gillar inte när man ställer bord framför fönster och element.
    Tack för jättebra åsikter!!
    Nu när ni skriver det så är jag kanske insnöad på att ha ngt där enbart för att jag tycker att elementet är såå fult. Kanske bättre att satsa på elementskydd?

Bea: Har du tips på vad det skulle kunna vara ovanför ljusbordet?
    Tack, ja den pläden är gosig!
  • Beatrize74
    Himmelbit skrev 2007-11-11 19:09:39 följande:
    Tack för jättebra åsikter!! Nu när ni skriver det så är jag kanske insnöad på att ha ngt där enbart för att jag tycker att elementet är såå fult. Kanske bättre att satsa på elementskydd?Bea: Har du tips på vad det skulle kunna vara ovanför ljusbordet?Tack, ja den pläden är gosig!
    Ja-a...elementskydd av något slag skulle vara snyggt...det finns så många olika varianter ute på marknaden nu.

En spegel skulle faktiskt vara fint där för att reflektera den vackra spisen ni har mittemot.
  • malins79
    Himmelbit skrev 2007-11-11 19:09:39 följande:
    Tack för jättebra åsikter!! Nu när ni skriver det så är jag kanske insnöad på att ha ngt där enbart för att jag tycker att elementet är såå fult. Kanske bättre att satsa på elementskydd?Bea: Har du tips på vad det skulle kunna vara ovanför ljusbordet?Tack, ja den pläden är gosig!
    Ja, jag röstar på elementskydd. Det är snyggt.
  • amanda25

Ville bara visa den missfärgade soffan! Skall ev ha den mörkgråa klädseln kvar! Vad tycker ni! Bild finns i mitt galleri! Varning! Nymålad graffitibild i pojkrum! Mycket färger blev det!Soffan ska också vara i det rummet!

• Anton2005
    Värsta Supermamman skrev 2007-11-11 18:52:29 följande:
    Kul att du känner dig glad Anton2005Själv vet jag inte om jag ska känna mig ledsen eller glad. Jag fick en förfrågan om jag kunde tänka mig att vara med i ett inredningsrepotage men fick sen nobben när jag bodde för långt från Stockholm. *känner mig ledsen* Kul att de tycker att jag har det så fint att det kan passa men otroligt ledsen att det inte blir av.
    Förstår att du är besviken...men det va ju jätte roligt att de frågade. De kanske kommer igen en annan gång. Nu vet de ju att du har jätte fint
Svar på tråden Vita hem del 6