• nublu

Vita hem del 6

Juliah: Pinsamt nog så har Gustav ingen säng. Han tvärvägrade fina utdragssängen som vi fyndade på Blocket. Just nu sover han nöjd på våra gamla resårmadrasser som vi lagt dirkt på golvet. Ser hemskt ut men han är jättekräsen och passar inte sängen så sover han inte i den hur man än tjatar... Hopplöst! Jag ska se om jag kan intressera honom för Minnen växa-säng. Eller en normalstor säng (80 x 200) om vi hittar någon som duger.

• nublu

Gah! Snygg bokhylla sökes! Förslag, tips och idéer mottages tacksamt. Annars får jag göra en deal med sonen - han får ett rött Ikea PS plåtskåp till sina grejer och jag får hans vitmålade linneskåp. Jo, jag är desperat, det är böcker och papper överallt på kontoret och jag HATAR det.

Juliah: Tänk Feng Shui, tänk rensa. Hjälper inte det, ta några djupa andetag i en papperspåse. *räcker fram en* Varsågod.

• nublu

Juliah: Rom byggdes ju inte på en dag precis. Det är inte lätt att få till det klockrent från början.

• nublu

Karamell: Sisalmatta då? Typ Ikeas stråmattor?

• nublu

Peak: www.stoffochstil.se då?

Herre gud vad trött jag är. Har nollkoll numera på det mesta känns det som. Beställde fel sorts lampor idag, kom som tur var på det sen och kunde komplettera men iaf. Glömde helt bort att jag grisat ner i köket med blomjord också, kom på det när jag skulle duka fram dagens pizzamiddag! *hål i huvudet de luxe*

• nublu

Lina: Jag är dålig på att vila. Det har varit lite mycket på sistone. Nästa vecka blir lugnare. Nu har jag haft tentaplugg, mässa, artikel och massa annan skit som knyckt min tid.

• nublu

Lynn: Elliott är fint. En bekant till mig har två pojkar, de heter Colin och Melvin. En idé kanske?

Lina: Intet är som repepeteringseffekten! "Repetition är all kunskaps moder", det har vi som pluggat hört till leda!

Juliah: Skönt att nattningen gick bra! Och jag känner igen det där med att dyka upp i föräldrarnas sängar efter ett par timmar. Det gör Gustav också och han fyllde fyra strax före jul!

Och igår kom tandfén på besök, Oskar har tappat sin första tand. Fast inga fula gluggar här inte, den nya tanden har redan kommit upp!

• nublu

Lina: Vi kommer aldrig att glömma dina inlägg, de kommer sitta som berget!

Svar på tråden Vita hem del 6