Vita hem del 6
*urk* Vad otroligt äckligt med en burk pepparkakor per dag! Missförstå mig rätt, jag gillar pepparkakor men inte i DOM mängderna!
*urk* Vad otroligt äckligt med en burk pepparkakor per dag! Missförstå mig rätt, jag gillar pepparkakor men inte i DOM mängderna!
Här är det (ta i trä!) lugnt på magsjukefronten. Hoppas att vi inte har samma bacill som ni Bea! *kram*
Jag ser fördelarna med det, inget fläng, mastigt julbord och man kan städa i lugn och ro utan hets. Sofforna är på plats också och granen hämtar vi i morgon. I eftermiddag blir det pepparkaksbak och skinkkokning. Vi äter julmat lite nu och då här istället för att pressa i oss allt klockan ett i övermorgon.
God Jul tjejer! *away - måste till Konsum och köpa Cola samt duschcreme eftersom Gustav nu fått maginfluensa*
God Jul Fru Puffen! Själv håller jag mig till VITpeppar. Det är det som gäller när magsjuka härjar bland barnen.
Bea: Jag är hemskt ledsen över att ni blev sjuka och att julen gick åt skogen för er - men herre gud vad jag skrattade åt din berättelse om dina vedermödor! *kram* Du är en otroligt duktig skribent!
God morgon tjejer! Jag är också med på vikttråden - väger lika mycket nu som jag gjorde för 4 år sedan dvs som nyförlöst sista gången.
Härliga julklappar alla visat och vilken härlig dag du haft Bea. Den var du väl förtjänt av efter din jobbiga julafton!
Idag funderar jag på mellandagsrea, måste ha gardinstänger till köket och en fin gardin till sovrummet skulle inte vara fel heller. Är så less på bambujalusin som sitter där.
Vi börjar 2 januari tycker jag. Så hinner vi äta oss riktigt trötta och äckelmätta på julgodis och choklad! Har två burkar hemmagjord marknadsnougat att svulla i mig och en form med skumbananfudge kvar i kylen. Och mängder av estnisk kola.
Enji: Grattis till en härlig julklapp! Och tack för tipset om garderobsrensning. Det är vad jag ska göra idag. Ska nog rensa både min *urk* och barnens garderober. Så vet jag vad jag behöver handla på mellandagsrean sen.
Det här är världsrekord, jag har lyckats blogga 2 dagar i rad!
Såg stora fina ljushus i Tranås för 75 kr men de var röda. Går det att spreja ett sådant vitt tro?
Himmelbit: Jag orkar inte måla. Har massor av saker som väntar på målning men jag hinner inte!