• nublu

Vita hem del 6

Bilder från PB Home och Ib Laursen bl a i den bloggen som fu luva tipsade om. De svarta brödburkarna och skyltarna (en bild är från IB. Skåpet med text, sista bilden med kuddarna och emaljmuggen samt stramt brunrandiga tapeten från PB Home.

• nublu

Fru Puffen: Det är fotoförbud på Formex. Om du menar skåpet med "Someting, anything, nothing" på så håller jag med, det är mitt älsklingsskåp. PB Home igen.

• nublu

Fru Puffen: Tyvärr inte, jag var i torsdags och sprängde min budget i småbitar...PB Home, Ib Laursen och Miljögården och *poff* där avled min budget.

• nublu

Mimmi: Ingen aning skam till sägandes. En del leverantörer har ingen koll alls och en del har plåtkoll på läget. Det brukar ta några veckor eller en månad efter mässan ungefär innan det landar i butik. Har ungefärlig tidsplan i bloggen.

• nublu

Hurra! Jag får köpa skåp! Maken dissade min garderobskonstruktion Pax/Birkeland från Ikea. Han ville ha ett gammalt skåp precis som barnen... *glad*

• nublu

Grattis till jobbet Juliah!

MariaV: Grattis till bebisen! Jag säger som Bea, Lynn och Juliah; det kommer att gå jättebra! Vad studier anbelangar så var Gustav 9 månader när jag började läsa produktionslogistik och det gick bra. Oskar var nästan 3 år då (jisses, vad avlägset det känns!) så studier och småbarn går att kombinera. *kram*

• nublu

Peak: Trip-trap i svart eller vit kanske? Eller Baby-Björns stol-på-stol på en av de ordinarie vuxenstolarna?

Mina barn har vägrat barnstol (vi hade en Trip-Trap) från det att de var ungefär 1,5 år. De har stått på knä på en vanlig stol och ätit. Det hjälpte inte att ta bort bygeln på TT:n, de vägrade den ändå.

Här snöar det som 17 just nu och maken ringde förut och var både arg och ledsen. Han fick 2000 kr i böter för att ha kört för fort på 50-sträcka. Det som gjorde honom sur var att han skyndade sig på för att komma ur vägen för en ambulans med blåljuset på som låg precis bakom. Det struntade polisen i tyvärr.

• nublu

Peak: Trip-trap i svart eller vit kanske? Eller Baby-Björns stol-på-stol på en av de ordinarie vuxenstolarna?

Mina barn har vägrat barnstol (vi hade en Trip-Trap) från det att de var ungefär 1,5 år. De har stått på knä på en vanlig stol och ätit. Det hjälpte inte att ta bort bygeln på TT:n, de vägrade den ändå.

Här snöar det som 17 just nu och maken ringde förut och var både arg och ledsen. Han fick 2000 kr i böter för att ha kört för fort på 50-sträcka. Det som gjorde honom sur var att han skyndade sig på för att komma ur vägen för en ambulans med blåljuset på som låg precis bakom. Det struntade polisen i tyvärr.

• nublu

Sist jag bodde i lägenhet med ett så långt fönster skarvade jag ihop två av Ikeas gardinstänger i järn och satte upp med två extra hållare som stöd. Alternativet är att sätta "räls" i taket med "vagnar" som man fäster gardinerna i. Brukar visas lite då och då i Allt i Hemmet.

Lina: Man kan ju tycka det. Och det kanske de hade gjort om det inte redan innan fanns en fortkörningsbot på den bilen (makens tjänstebil). Men den boten reggades för 6 månader sedan och då jobbade inte ens maken på den firman. *suck* Sura pengar!

Svar på tråden Vita hem del 6