• nublu

Vita hem del 6

Juliah: Helt knäppt, den kom upp bakom den gamla tanden och liksom "knuffade bort" den. Jag har aldrig sett något liknande.

Idag ska jag skriva på min omhemtenta i entreprenörskap. Och i morgon är det tenta i organisation och ledarskap. *stön*
    Nästa läsår tror jag att jag läser på halvfart, iaf om butiken rullar på som hittills.Tror jag vinner på det kunskapsmässigt också, att fokusera på ett ämne i taget.

I morgon åker granen ut! sen ska det piffas och på måndag om jag hinner ska jag försöka blogga om stora rummet efter soffbytet! Äntligen! Ska bli skönt att kunna värpa ett nytt inlägg med egna bilder, känns som evigheter sedan!

• nublu

Juliah: Jag ska till Formex på torsdag. Har listat de viktigaste besökspunkterna typ House Doctor, Nyblom&Kollén, Sia, HouseStyle och Årechoklad. Sen ska jag bara gå runt och drälla.

Vad gäller piffing är jag helt lost. Har bytt krukor i fönstren iaf. Men nya kuddar, plädar och en ny matta måste nog till också. Helst nya gardiner också, de rödrandiga är snygga men jag vill ha lite mera "vår". Måste hitta en vettig accentfärg till det svarta och vita. Funderar på rosa eller turkos. Eller blått. Ja, du hör ju själv hur hur det låter. Vimsigt!

• nublu

BoK: Jag vet faktiskt inte. Kan inte bestämma mig för om det är fint eller fult. Visst är jag till stor hjälp?

• nublu

Dom kanske blir snyggare om man målar stjälkarna vita? Inte helt naturtroget men det gröna stjäl fokus liksom...

• nublu

Lynn: Vår hall med vitmålad spont finns i min blogg också. Kan finnas bilder i mitt BG här på FL också. *teflonminne*

• nublu

Lynn: Vi har målat med Alcros halvmatta obrutna basfärg (vattenbaserad). Penselmålade först alla fördjupningar och rollade sedan två varv.

• nublu

Mimma: Har ni målat på våtrumsmatta i ert badrum? isf, med vad för färg? Är läskigt sugen på att utrota fulväggarna i badrummet och köpa vitt badrumsporslin!

• nublu

Juliah: Härligt, hälsa till henne och gratulera!

Mimma: Åh, jag måste nog göra en stöt på min man om en badrumsrenovering i vår... Vill ha ett vitt badrum och en ny fräsch toalett!

• nublu

Nu har jag beställt knoppar och handtag till mitt vitrinskåp. Äntligen! Hittade rätt saker på Fridas (och så kan jag göra lite benchmarking också) .

• nublu

Himmelbit: Det blev de grå lådgreppen till lådorna och de rillade vita porslinsknopparna till dörrarna. Tänker inte inleda dig i frestelse genom att länka!

Svar på tråden Vita hem del 6