• nublu

Vita hem del 6

Jag har tullat MYCKET på glöggen! Och i morgon blir det nya soffor. *lycka* Fast ingen schäslong *suck*, det blir en 3+2 + 2 Bromma fotpallar i svart istället.

Mia: Härligt arrangemang utomhus f ö. Har glömt att kommentera det flera gånger idag! *teflonhjärna de luxe* Jag är lite sugen på sådana stolar till matsalen men är rädd att de är för små och smäckiga. Ska måla dom jag har istället och klä om dom.

• nublu

Lina: Jag anade väl att du hade sådana lampor. Funderar på ett par i hallen - har ju ett par sekunda liggandes som det egentligen inte är några större fel på.

• nublu

Septemberpyret: Ja, du fick ju vänta mer än lovligt länge på dem så jag förstår att du är lycklig.

• nublu

*pust* Nu har jag handlat (nästan!) färdigt födelsedagspresenter och julklappar. I morgon är det barnkalas med saft, chokladbollar och glass med olika såser och strössel samt chokladkex till. Godispåsarna är färdiga och i eftermiddag får Överste Kalasgeneralen dvs storebror hjälpa till med att klippa ut och måla fiskar till fiskdammen som han ska ansvara för i morgon. Det har varit gnissel från hans sida om att HAN inte fyller år men jag påpekade att det är Överste Kalasgeneralen som får störst godispåse och då tystnade klagomålen, åtminstone tillfälligt.

Bea: Håller tummarna för att ni slipper VKS på julen! (med munskydd på*

Jag har sett jättefina bilder också och så utdelar jag en stor gruppkram för att vi är så bra i största allmänhet! *kram*

• nublu

Gullfina: Läckert försök att föra in lite färg här. Det kan behövas ibland. Och ja, jag har noterat vår favoritgrönsak också!

• nublu

God morgon! Här är allt firande inställt, Oskar har VKS. Maken och jag enades i smyg om att det var rätt tajmat ändå för nu slipper vi stressa med städning och matlagning. Synd om lillkillen som inte får sitt efterlängtade barnkalas idag men det kör vi i januari istället. Summa summarum: VKS är inte bara av ondo trots peckleriet med kräkningar.

• nublu

Jag är också sugen på pasteller och färg. Det är ju som sagt snart vår...

• nublu

Bea: Precis så känns det. Vi är inga "storfirare" i min familj och makens släkt träffar vi ju inte heller över jul eftersom de bor så långt bort. Så den här helgen ska vi softa, öppna julklappar, äta skinka när och hur vi vill , spela PS2 och titta på film tills ögonen blir fyrkantiga. Samt bära in de nya sofforna när kräkandet är över...

Svar på tråden Vita hem del 6