• Juleja

Vita hem del 6

Jag undrar också hur jag ska orka hålla mig vaken genom ett dubbelavsnitt, jag är mitt i graviditetströtthetens sörja!

Men Gemelli!! Vilken goding! Nu längtar jag ihjäl mig tll april!

Huset var verkligen en våt dröm! Vi var och tittade på ett drömhus i början av hösten, jag drömmer fortfarande omd et på nätterna! =)

Åh jag bara älskar den här bloggen!

• Juleja

Jag har hört flera som köpt ikeas spjälskydd men sen ångrat sig och köpt nåt av de dyrare alternativen, eftersom de varit för sladdriga, ostadiga samt att de tyckt det har varit bättre med lite högre skydd.

• Juleja
    mimmi006 skrev 2007-11-14 21:14:41 följande:
    Juleja- vilken blogg menar du?
    Hehe, jag menade den här tråden, men var inne på några bloggar så det blev lite rörigt där!
  • Juleja

Jag måste också tjata med mig karln till coop och köpa en sån stake!

Jag jobbar på biblioteket i Vimmerby, idag har det varit fullt ös och kalasande i stan, med tanke på firandet av Astrid. Härligt med alla barn! =)

I VImmerby finns en liten affär, Hemtrevligt, där jag köpte 2 superfina änglar igår. En liten ullig fårdocka slank ner i korgen också, räkans första gosedjur! hihi Men det är kvar på jobbet eftersom vi flyttpackar nu. Men ska visa bilder sen! Tror de är från Sia design.

• Juleja

Bea: Vad duktigt! Jag önskar jag orkade dona och greja lite, men är så sabla trött jämt nu... Bådar inte gott för resten av packningen inför stundande flytten. Får väl sätta eld i baken på herrn i huset i helgen om vi ska få nåt gjort. Då kanske jag kan ryckas med ;)

• Juleja
    malins79 skrev 2007-11-15 11:13:48 följande:
    Här kommer en bild på det ommålade soffbordet, ett Ikeasoffbord för 50kr på Blocket. Är nöjd även om det inte är ett EV-bord
    Vi har ett sånt bord, och jag funderar på att måla det vitt efter flytten. Men måste jag plocka isär det? Jag är ju lite lat liksom, hihi. Funkar det inte att slipa på det och sen måla några gånger när det fortfarande sitter ihop?
    Vad hade ni för färg? Och målade ni med roller? Och slipade lite mellan de olika lagren?
  • Juleja

Ibland blir ju ytan lite knottrig när man målar om en möbel. Herrn i huset målade om en bänk vi har i hallen, men ytan är lite rugglig liksom.

• Juleja
    Karamellfabriken skrev 2007-11-15 11:41:14 följande:
    Jag fuskade och lämnade in det på lackering.Ville ha en riktigt hård och tålig yta eftersom bordet skulle vara i ett barnrum.
    Låter som en Juliametod!
    Var gör de sånt? Och vad fick du betala?
  • Juleja
    Karamellfabriken skrev 2007-11-15 11:44:57 följande:
    Lackeringsfirmor finns nog lite var stans. Kolla med någon som lackerar t ex köksluckor.Betalade 300kr för det. Det blev som nytt.Förarbetet fixade jag själv (eftersom jag är lite petig).
    Lämnade du in det i bitar då, eller helt? Med förarbete menar du slipning och möbeltvätt?
Svar på tråden Vita hem del 6