Vita hem del 6

När den här jädra flytten är över ska jag inte flytta på flera år!!! Jag är trött och grinig och vill inte kliva över kartonger längre. Usch.
hihi, behövde bara få gnälla av mig lite.
Jo snart börjar det roliga! Med att packa upp och pynta och allt sådant! Ska bli så skönt! Jag ska hämta nycklarna till nya lägenheten imorgon och så ska vi lämna över denna på fredag. Så vi ska börja köra kartonger imorgonkväll. Tycker lite synd om killen som får bära allt själv (gravid och har ont i ryggen nu). Men på onsdag får vi hjälp av mamma och syrrans kille med möblemanget.
Började packa ner allt i köket förut, det gick så bra i början, med glas och tallrikar och sånt. Sen tog orken slut. Man har så mycket skit och småpryttel. Jag vill kasta för mycket och killen vill spara. Svår kombination. Det bästa är att packa när han ser på tv eller så
Då åker allt onödigt ner i skänkes-lådan. Plus en del gamla julklappar från svärmor och dylikt (orkar inte ens skämmas...)
Och idag har vi varit och provat så att barnvagnen vi köpte lite på impuls igår kommer få plats i bilen. Spännande. Tror den kommer nu i veckan. Skönt att kunna bocka av det också från listan! Ett kap dessutom tror jag! (Ny Brio Happy -07 för 3495kr med frakt)
Åh vad jag längtar efter att ha tid med pyssel och pynt! Jag tror jag dessutom drabbats av "boandet" iom graviditeten. Känns som abstinens!!
Fluffliga moln: Får jag lov att kika in hos dig?
Idag har vi flyttat 4 billaster med kartonger! Känns så skönt att komma igång! Det kommer bli så mycket bättre i nya lägenheten, kändes så bra när vi fick se det igen idag!
Några laster kartonger till imorrn så är det bara alla tunga möbler kvar på onsdag (när bärhjälpen anländer). Åh så skönt att det är i rullnig, anltigen!!
Snart kan jag pyssla!
Juliah: Åh så himla spännande! Grattis!
Fluffiga moln och Miamaria: Får jag kika in hos er?
Fluffiga moln: Gud vilket fint hus! Allt är liksom återkommande, genomgående! Genomtänkt! SÅ härligt kök! Vilken man du måste ha!
Nu drömmer jag ännu mer om ett eget hus på landet! Suck...