Vita hem del 6
Fluffiga moln: Blev så till mig att jag glömde... 2 eller 6 tycker jag!
Fluffiga moln: Blev så till mig att jag glömde... 2 eller 6 tycker jag!
Är det någon som har bra tips på klocka att ha i köket, på väggen. Lite gammaldags vill jag nog ha, men inte alltför romatisk (dvs massor av rosor och lulllull på).
Gärna nåt man kan köpa i nätbutik.
Vad har ni på köksväggen hemma?
mimmamum skrev 2007-11-27 19:05:18 följande:
Angående den förbenade kontorsstolen...
Jag föreslog några stolar idag, när vi kikade på nätet, men se näe det gick inte. Han vill verkligen ha ett svart snurråbäke!
Jag ska jobba hårt på att få in en gammal stol jag ärvt efter min pappa. Den har svart läder och slitna ben i trä, men det går nog att fixa till. Måste bara övertala mamma att jag kan ta den, för just nu står den hemma hos henne. Projekt övertalning alltså.
Men idag när vi körde kartonger till nya lägenheten pratade han återigen om den 42tums platt-tv han vill köpa. Då sa jag att jag kan ge med mig på den punkten, men aldrig om kontorsstolen. SÅ där finns kanske en öppning! (Jag har bestämt sagt att det räcker med 37tum tidigare, eftersom jag inte vill ha nån vräkig tv)
Emmsan: Tvåan tycker jag! Jättefint!
Mori: Jaa och så undrar de senare när hon är äldre varför hon är besvärlig och ogillar sjukhus osv. Jädra idioter!
Nu är vi på plats i den nya lägenheten! Äntligen! Vi var sjuka hela förra veckan båda två så det var inte någon hit direkt att behöva flytta och flyttstäda då. men vi grejade det med hjälp av min familj. Tur att man har familj som ställer upp! =)
Jag ska lägga in lite bilder i galleriet så småningom. Jag har hunnit med lite adventspynt ändå! Fast vi kliver fortfarande över kartonger, men det lär väl vara så ett tag, det får man nog stå ut med. Bilder på mitt adventsstök kommer så fort jag klurat ut var i hela fridens namn kameran kan vara... =/
Juliah: Ja visst är det härligt! Det ällra bästa med att flytta är nog ändå att man tar tag i att rensa bland allt man har samlat på sig! Det blir några vändor på tippen/flytt, och några till second hand såklart!
Funkar det bra att spraymåla en korg som är lackad också(förmodligen någon form av klarlacck, ofärgad är den i alla fall)? Eller måste man göra något förarbete tror ni?
Nu fick jag inspiration till att fixa till två gamla papperskorgar min sambo har ägt sedan urminnes tider, de kommer göra sig bra efter lite vit färg!