• Juleja

Vita hem del 6

Bonnie med E 02 och F 04 skrev 2007-11-22 00:04:58 följande:

Lite nytt hos mig!www.bonniesvitarum.blogspot.com/
    [/citat]

Så fint ni får det! Undrar om jag inte pratade med dig i telefon häromdan. Jag jobbar på biblioteket i Vimmerby. I sådana fall är världen liten! =)
    Karamellfabriken skrev 2007-11-21 23:30:29 följande:
    [citat]
    Jag är lycklig!Har baxat hem det fina Granemo-skåpet från Ikea och lagt in alla _mina_ favoritsaker i det på kontoret.Det hade varit fint med en vacker spegel över men kan man egentligen ha det på ett kontor? Funkar kanske bara i en hall eller i ett sovrum?
    Är det granemoskåpet på bilden du lade in? Kunde bara hitta ett vitrinskåp på nätet. Vad kostade det? Och vad är det för mått?
  • Juleja

Godmorgon alla glada!

Idag har vi UL! Så härligt att få se räkan igen, även om det bara var två veckor sen sist! Och så är jag ledig idag! Ska bara gå på stan och äta mammas mat till kvällen! Det här blir nog en finfin dag!

Ha en bra dag nu allihopa! =)

• Juleja

korall skrev 2007-11-23 08:43:14 följande:

läser inte ikapp men skriver då och då så ni inte glömmer bort mig :)lycka till på ul:et juleja, vilken vecka är du i?
    Tack alla för lyckönskningarna! Allt såg fint ut och den lilla levde runt! Det är ju så roligt att få se!

Jag är i slutet på v 20 början på 21 tror jag. Blev ändrat datum idag, till 11 april. Är hos mamma på visit ikväll. Mysigt! Svärmor och andra tanter kommer också. Glöggafton och snack!
  • Juleja

Tack alla för vänliga ord! =)

Jag ångrar att jag satte mig här i soffan med datorn. Nu tar jag mig inte upp. Vet inte vad som händer med min ena skinka ibland. Gör så satans ont! Haha Sambon försökte dra upp mig men jag bara skrek Komiskt! Men nu har jag slutat skratta för nu är jag hungrig! Och en hungrig gravid kvinna är inte lätt att tas med, det kan jag säga! hihi

Skit också.

• Juleja

Har lagt in lite bilder på sambons gamla lägenhet i galleriet nu (jag har bott där i ett år ungefär). Just nu lever vi ju i flyttkartonger. Ska hämta nyckeln till nya på måndag och lämna den gamla på fredag.

Nu borde jag ta tag i resten av packningen. SKa rensa bland skor idag, samt packa ner nästintill allt i köket! Men jag är ju lat så vi får väl se.

• Juleja

Jag funderar på matta till vardagsrummet i hyresrätten vi ska flytta till nästa vecka. Har för mig att det är sån ful, hemsk plastmatta där, och vardagrummet är stort!

Vad tror ni om att tråckla ihop trasmattor till en större matta?
    Tråcklar jag ihop dem med grövre snöre eller så, så kan jag ju ta isär dem om jag behöver tvätta en lite snabbt. När det kommande barnet tex har kissat på det...

Tex 4 eller 5 alvine från ikea? Tänkte då på den längre varainten.

www.ikea.com/se/sv/catalog/products/60073084

Skulle det funka tror ni?

• Juleja
    mimmi006 skrev 2007-11-24 18:57:50 följande:
    Det skulle kunna bli riktikgt bra! Vi har en vit matta från ikea i garn, den är jättebra och billig!
    Vilken är det? Kommer du ihåg namnet?

Står ju att man inte får tvätta den själv. Jag vill kunna göra det... Nu har vi hemmavävda trasmattor, de är ju bara tt slänga i maskinen, men de kommer inte funka sen tror jag.
  • Juleja

Det är händelsevis inte någon som provat att göra saffransskorpor med glutenfri mix?

Tänkte att jag skulle knåpa ihop några sådana från lantlivs recept nästa helg.

Provar väl, annars får jag väl göra en sats till med vanligt mjöl, men brukar aldrig ha det hemma.

• Juleja
    numberone skrev 2007-11-25 16:43:24 följande:
    Truffels:Jag har fått en helt underbar färg att måla med...fick tips här inne om jag inte minns helt galet: Jotun, Lady panel, silkesmatt, glans 15, oljebaserad... Den är super fin....blir vitt och ser inte gul eller går ut... bara vackert vit!! dessutom flyter den ut bra så det blir inga penseldrag....
    Finns den i vanliga färgaffärer? och vad kostar den måntro?
  • Juleja
    Sylt skrev 2007-11-25 16:52:14 följande:
    Jag bakar alltid efter "vanliga" recept m Sempers Finmix. Blir kanon! Om du inte är van vid att baka med glutenfritt mjöl så tänk på att det lätt blir klistrigt, ta då lagom med "extra mjöl" annars blir det torrt o tråkigt (fast en torr skorpa är väl en god skorpa?)
    Jaa det är ibland det blir konstigt ju, men för det mesta brukar det gå bra. Torra kakor brukar ju vara lättare än bullar och dylikt, just för att det blir så himla kletigt! (och sen torrt...)
Svar på tråden Vita hem del 6