• Juleja

Vita hem del 6

MildaMaränger skrev 2007-11-15 13:39:08 följande:
    å vad jag är nervös... ska på vul i morgon..
    Det kommer säkert gå fint! Jag var på vanligt UL i v 10 o igen förra veckan. Ska tillbaka nästa fredag, det var lite svårmätt nämligen. Det är både läskigt, nervöst och spännande på samma gång, eller hur?! =)
  • Juleja
    MildaMaränger skrev 2007-11-15 15:12:51 följande:
    jag hoppas verkligen det...
    Vi håller alla tummarna och tänker på er! =)
  • Juleja
    Lisa1981 skrev 2007-11-15 17:12:36 följande:
    Tack, va roligt att ni tycker det va fint.Jag ska göra färdigt mitt fat men har just nu lite idétorka vad jag ska hitta på på de två övre planen. En sydd muffins och nåt kanske ????
    Jag är imponerad. Tycker det ser jättefint ut! Tror det skulle vara tjustigt med en sydd muffin, absolut!
  • Juleja
    mimmamum skrev 2007-11-15 18:19:16 följande:
    Kika här! Ser ni mina Änglapållar på hyllan?! Så skoj! marita-amouseinahouse.blogspot.com/2007/11/ng...
    Hihi, jaa sträck på dig och va stolt över dina skapelser! De är ju så fina! Ska beställa mig en sen när du hunnit ifatt beställningarna, den saken är säker! =)
  • Juleja

Usch, jag vill inte gå till jobbet idag!
    Det är kallt och halt, då kan jag inte cykla utan måste gå hela långa vägen och frysa... grr.

Är trött som bara den. Fick lägga mig på soffan igår när sambon började vrålsnarka. Jag fattar inte att han kan somna så fort han slutar prata. För mig tar det ca en timma att somna nu för tiden, och det är kört när han låter som en skogsmaskin. En timmes sömn här och där, det räcker inte i längden. Vem vet, kanske vänjer jag kroppen till den framtida sömnbristen när räkan tittar ut så småningom. Har en katt som alltid väcker mig vid 4-tiden annars, men han sov så gott med mig på soffan hela natten. Duktigt! =)

Så, nu har jag gnällt färdigt. Ha en bra dag allesammans!

• Juleja

MM: Så underbart härligt! SItter kvar på jobbet än, har tänkt på er idag!

Gemelli: Han är ju så himla vacker! Man vill ju bara nosa in sig! Grattis igen till ängeln!

• Juleja

Jag ska försöka mig på att göra lite "trassel"-figurer med pärlor i, ni det finns smycken i den stilen (smycka.blogspot.com/2007/10/halsband.html som ME gör). De är ju så fina och tänkte mig dekorera lite i blomkrukor o kanske granen.

Det jag vill ha hjälp med är om någon har erfarenhet av att arbeta med panduros rostfria tråd (finns som 0.45 och 0.3mm). Är den mer svårarbetad än deras försilvrade koppartråd (04mm)?

Jag gillar den rostfria tråden mycket bättre till utseendet. Jag har svårt för såna "ljussilvriga" grejer. Men det måste ju vara möjligt att med händerna tvinna tråden runt vartannat.

www.panduro.se art.nr. 307104, 307105 resp 280210.

• Juleja

Ingen som har nåt att säga om rostfri tråd vs silvrig smyckestråd?

• Juleja

Tack för tipsen och länken! =) Att jag inte tänkte på det!

SKumtomten var precis vad jag behövde! hihi, men så blev jag sugen också, det behövde jag inte... =/

• Juleja
    Guido skrev 2007-11-18 08:54:01 följande:
    Ska kolla på Åhléns o Granit efter kulorna....undrar om någon kan ge ett bra tips angående storlek på matta inför mattköp. Vi har siktat in oss på mattan Helsingör på IKEA men velar lite med storleken. Har en krämfärgad soffa från Mio som är 2 m bred i basen och 10 cm mer på vardera sida vid armstöden. Området framför soffan är nästan kvadratiskt med 3,5 m vardera. Storlek på mattan Helsingör är antingen 170x240 el. 200x300. Ska försöka lägga in en bild på soffan o utrymmet framför i galleriet.
    Vi ska flytta och jag vet inte riktigt hur det blir med utrymmet vid soffan men jag funderar på 2x3m på mattan. Känns som jag skulle vilja ha en stor, men det är bra att se lite bilder! Så lägg gärna ut demi ditt galleri.

Nu kan jag inte komma in i ditt galleri, det är inte synligt.
Svar på tråden Vita hem del 6