• Juleja

Vita hem del 6

Jag har dessa i mitt vitrinskåp, med mjöl, socker och linser m.m. Men jag är på jakt efter någon fin, bra skopa att ha till burkarna, gärna i metall. Någon som har tips?

www.ikea.com/se/sv/catalog/products/00100410

De här är kanon hemma hos oss, funkar jättebra för mig att ha tvättmedel i, eftersom jag kör med flytande. Vit, kulör, skölj och vanish/ta bort. Och fint är det också!

www.ikea.com/se/sv/catalog/products/50108908

• Juleja

Juliah: Den byrån var verkligen charmig! Den skulle jag inte ha nåt emot att äga! Men så ska man ju få plats med allt också! Det är inte lätt i lägenhet... Fast tur är väl det, egentligen.

• Juleja

Juliah: Jaa jag skulle också gissa på 50-tal, men jag har heller ingen aning egentligen. Jag hittade en gammal byrå och ett klaffbord gömt längst inne i förrådet när sambom och jag flyttade innan jul! De ska målas om när tid finns, det känns lite svårt att göra det inne nu, med katt som gärna trampar på nymålade ytor, och med mage i vädret.
    Jag tror att det är 50-tal det också, men det tror jag om mycket, hihi! Ska visa bild när jag fått igång kameran.

• Juleja

För en gång skull så fick Tomas & SImon tilld et fint i veckans tv-projekt, såg ni? Det är väl slutklämmen nu... Jag gillade väggmålningarna, tror att det var en kvinna som gjorde dem. Det var mycket som jag tyckte om ikväll. Fin zinkkista de hittade i trädgården!

• Juleja

Hur funkar det att måla ikeas fanerade möbler, ni som vet? Min sambo har ett stooort skrivbord i ekfaner, som jag tänkte vi kunde måla vitt. www.ikea.com/se/sv/catalog/products/10111489

Hur tålig är faneren, om man slipar lite på det innan man målar på med grundfärg? Tänkte köra nåt varv med grundfärg och sen med täckfärg, vattenburet - gravid som jag är...

Jag känner mig kluven, skulle vilja ha ett fint, mindre, lite äldre skrivbord, men samtidigt bor vi i en trea och hans skrivbord har en mycket praktisk glasskiva ovanpå. Perfekt yta att pyssla på, för de kommande ungarna och för mig såklart. Vi har inget stort köksbord så det får nog hänga med ett tag, det här skrivbordet.

• Juleja
    Septemberpyret skrev 2008-02-05 10:30:47 följande:
    Jag har målat fanerade möbler och det funkar jättebra! Om det kommer att vara jättemycket slitage p åskivan är ett tips att måla med golvfärg som tål lite mer...  
    Tack för tipset! Det får nog bli golvfärg då! Framförallt när jag ska ge mig på matbordet så småningom. Och så ett par varv med klarlack ovanpå tror jag, så håller det för bankande med bestick i framtiden...
  • Juleja

Är det någon som har tips på en webbutik där de har mycket kort, bilder och dylikt? Jag har ett antal ramar och letar nu efter fina bilder osv att rama in. Både stort och smått...

• Juleja

Det vore toppen om man kunde beställa paspartouer (stavning??)också! Vi har inte nåt större utbud av sånt i den här lilla staden, tyvärr.

• Juleja
    Ninizen skrev 2008-02-06 12:34:05 följande:
    Juleja:  Kolla igenom här. Kan inte säga exakt vem som har mest men tycker man ser kort hos nästan alla butikerna. Kanske ngn annan kan ge dig bättre svar.www.familjeliv.se/Forum-5-87/m21563858.html
    Jo jag har kikat igenom en del i listan, tänkte mig mer ett ställe som, tja gallerix eller så, fast på nätet. Där de har större utbud av papper och kort och den typen av material. Det känns som jag vet om en eller två såndana ställen, men jag kan för mitt liv inte hitta dem nu.

Hihi, och jag som har som yrke att hjälpa andra att hitta information...
  • Juleja

Usch, idag är en skitdag. Mådde så bra igår, rev ut hela förrådet och städade och organiserade och allt belv så fint! Så idag skulle jag gå igenom flyttkartongerna som står i vardagsrummet och sortera in det bara.

Men inte då, idag ligger jag bara. Bläk! Och imorgon ska jag börja jobba lite igen, 25% av mina 75. Varit sjukskriven igen för illamåendet. Fy vad det är tråkigt! Det tär verkligen nu känner jag.
    Hade hoppas att den tiden var över när det värsta gick över i nov. Som tur är går tiden fort ju, och vips har jag en liten att nosa på. Det är tur att det är värt all möjlig skit...

Ursäkta gnället, men nu känns det lite bättre psykiskt, hihi.

• Juleja

Smultron: Tack! Jaa ibland ledsnar jag till känner jag.

Lynn: Javisst! =) 10 april är det beräknat, spännande! Det är första barnet och det ska bli så härligt!

• Juleja

Miamariah: Det vore ju toppen! Så slipper vi oroa oss över trådens närmaste framtid!

Det där drängaskåpet var ju en dröm!
    Jag verkar bo i en bortglömd skåp-värld, hittar sällan nåt av intresse i Kalmar/Östergötland, som inte är i andra änden av Småland.

• Juleja

Tack för alla lyckönskningar! =)

Vaniljdröm: Jo, hoppas den inte är nersutten och sådär. Jag har velat ha en sån fåtölj men den säljs visst inte längre på ikea. Oroar mig lite för vitt ihop med framtida kladdiga ungar... men det finns ju klädsel att köpa till, och tror att det finns till fåtöljen också, på det där företaget som säljer klädslar till bla ikeas möbler (glömt av namnet nu).

Men jag som är så jädra kass på att pruta! Tycker att det är smått obehagligt, känner mig alltid så fånig.
    Jag ringde så jag ska tvinga med sambon för att titta ikväll.

Åh, jag vill ju ha sån. Men hade börjat ställa in mig på att köpa nån begagnad i skinn som går att torka av... Och nästan kunnat vänja mig vid den tanken...

Svar på tråden Vita hem del 6