• MildaMaränger

Vita hem del 6

Välkommen till tråd nummer 6 , gamla som nya medlemmar!
    Vi fortsätter här att diskutera vitt, romantiskt, klassiskt, skärgårdstil, manhattan/upper east och så vidare.. Alla stilar är välkomna!

♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt ska ha ett ställe att prata om allt det vita. Självklart gillar vi också att ha detaljer i naturliga färger som beige, brunt och olika nyanser av dessa. Men basen är alltid vit och vi älskar att inreda med linne, ull, trä och bli blandar gärna nytt och gammalt för en personlig look. Vi fegar lite med färgerna men kan någon gång vara modiga att slänga i en ljusblå kudde hihi... Du är kanske är mindre förtjust i skrikiga färger och vill ha ett rogivande hem!
    I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
    VÄLKOMMEN!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html
  • Svar på tråden Vita hem del 6
  • mimmamum

Problemet är att han ska vara borta i två veckar, åka skoter i fjällen! Så hon är ensam. Vi har försökt ringa henne men får inget svar. Jag ska ringa till mannen idag och be honom avtala en tid med henne, vi är ju så nyfikna på att få se huset invändigt också!

Jag hatar verkligen att tjata, har dessutom telefonskräck så detta är riktigt jobbigt för mig!

malins, blir spännande att se!

juliah, blir verkligen avis på dig som kommer i dina gamla jeans, fast det är du väl värd!

• lillafruluva

Hm, jag lämnade bort mitt brickbord till en snickare som lagade en kant åt mig och stabiliserade det lite. Det är köpt med lite sliten stil så jag funderade inget mer när han pratade om att det behövde målas om för att färgen hade flagat på vissa ställen.
    Nu när jag fått hem den så ser jag vad han menade! Det har lossnat stora flagor runt hela bordet ju!! Svart under såklart så nu kanske jag får måla ändå

• Enji

Gomorron

juliah -> jag har provat semlorna i Lantliv.. de blev jättefina och goda! Kitchen aid:en gick för fullt

• juliah

Enji, härligt! Då blir det sådana imorgon.

lillafruluva, usch så trist med brickbordet, lite vääl shabby kanske?

mimma, ring och avtala en tid, precis som du säger.

Japp, jag är galet nöjd över att komma i gamla jeansen, ännu mer inspirerad och taggad!

• Smultron och glass

God förmiddag.

Oj, här har det varit lugnt på morgonen, man är så van vid att det hela tiden går i en rasande fart här.

Jag har också haft min vita stil sedan ungefär mellanstadiet. Så jag har aldrig följt modets nycker när det gäller just inredning. När det gäller kläder däremot har jag gått på några nitar, men det var mest i högstadiet och gymnasiet så det kan jag leva med.

Mimma: Vilken jobbig situation. Men försök ringa mannen igen. Vem vet, det kanske är han som vill skiljas och frun är jätteledsen och känner inte alls för att visa sitt hus för någon.

Julia: Grattis till jeansen!

Lillafruluva: Typiskt med bordet!

• Vaniljdröm

Hej kära vänner!
    Anledningen till att jag väldigt sällan syns till härinne nu för tiden är att vi renoverar vardagsrummet.
    Det är inte riktigt kul. Jag slits mellan min känsla för vad som är vackert och makens känsla för det praktiska. Vi har både litet barn och hund och när vi flyttade in lät jag maken bestämma över möblemanget! Just nu känner jag mig bara missnöjd men vågar inte andas om att möblerna måste bytas ut igen.
    De är praktiska och moderna och går inte alls att få ihop med något romantiskt/lantligt.
    Vi har just lagt ett ekgolv och nu ska tapeter väljas. Vet varken ut eller in.
    Ville bara klaga lite. Annars är allt ok !

• YaraYara
    Svar på #20860
    miniGrynet skrev 2008-02-03 19:07:37 följande:
    Jag gillar dom här också! www.ikea.com/se/sv/catalog/products/50080315www.ikea.com/se/sv/catalog/products/S89807443
    Åh jag fastnade verkligen för tromsnesbädden! Även ett bra pris, vilket inte heller är helt fel när plånboken alltid är tom. Skulle bli snyggt att fästa ett tygstycke runt sängen så kan man ju förvara lite gästkuddar och gästtäcken under där.

Tack för tipset!
  • Smultron och glass

Vaniljdröm: Usch, det låter inte som någon rolig renovering. Jobbigt att ni har olika smak. Hos oss är det i stort sett alltid jag som bestämmer, vilket jag är väldigt glad över, det blir så mycket enklare för mig då (sambon har inte riktigt samma smak, men har insett att det här med inredning är så mycket viktigare för mig så han låter mig hållas). Eller, det tekniska sköter han, helst så stort och så mycket som möjligt, och sen blir det min uppgift att försöka gömma grejerna