• MildaMaränger

Vita hem del 6

Välkommen till tråd nummer 6 , gamla som nya medlemmar!
    Vi fortsätter här att diskutera vitt, romantiskt, klassiskt, skärgårdstil, manhattan/upper east och så vidare.. Alla stilar är välkomna!

♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt ska ha ett ställe att prata om allt det vita. Självklart gillar vi också att ha detaljer i naturliga färger som beige, brunt och olika nyanser av dessa. Men basen är alltid vit och vi älskar att inreda med linne, ull, trä och bli blandar gärna nytt och gammalt för en personlig look. Vi fegar lite med färgerna men kan någon gång vara modiga att slänga i en ljusblå kudde hihi... Du är kanske är mindre förtjust i skrikiga färger och vill ha ett rogivande hem!
    I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
    VÄLKOMMEN!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html
  • Svar på tråden Vita hem del 6
  • almlin

Ser att jag är oinbjuden hos många...
    Frågar snällt mimmamum, knyttis, Kajsa M om jag får besöka era bildgallerier?Glad

• USB

Hej!

Till helgen ska jag till Karlstad. Någon som har tips på bra shopping?
    Finns det några bra loppmarknader där?

/Ulrika

• alfas
    USB skrev 2007-11-14 15:09:06 följande:
    Hej!Till helgen ska jag till Karlstad. Någon som har tips på bra shopping?Finns det några bra loppmarknader där?/Ulrika
    Finns ett nyöppnat ställe, Hallongården, som jag själv inte besökt än, men de verkar ha mkt fint där, så det måste bli ett besök snart 
    http://www.hallongarden.se 

Mer shopping...........Åhlens, Indiska, Boulevard 11 och resten finner du här http://www.breg.se/branscher/detaljhandel/specialbutiker/bos%C3%A4ttningsaff%C3%A4r//kommun/Karlstad 

Dom har ett loppis ut på Våxnäs, Gengåvan, tror jag det heter, vet ej om det finns kvar något vid gamla Kasernhöjden (I2) med.
    Länkar http://www.varmland.org/karlstad/index.asp?typ=detail&id=13188&lang=&tur=1

Lycka till med shoppingen
  • Lillsyrran
    MildaMaränger skrev 2007-11-14 15:13:02 följande:
    idag firar jag och min blogg astrid!mildamaranger.blogspot.com/
    Ja tänk va härliga Astrids böcker och filmer är Älskade dem när jag var liten och älskar dem än idag.

Jag kommr inte in på din sida, skull gärna vilja kunna titta in till dig.
  • Sylt

tjena!

kom på två saker som jag måste skriva fort innan de ramlar ur min amningshjärna!!

Ngn frågade om fönster o spröjs, jag yrade om ngn blogg... det var den som Bea utnämnde till "veckans kreativa bloggare". http://beasbarnslikheter.blogspot.com/  Hoppas att det är ok att jag länkar....

Sak nr 2. Ngnannan (härligt minne man har) frågade om en lampa med tre ben, skulle gå att inhanldas i Skåne.... Körde förbi "Butik Inne" i Malmö idag. I fönstret såg jag som hastigast en lampa på tre ben, iof naturfärgad m beige skärm, men de har kanske fler modeller o färger...

pust, nu har jag gjort mitt....

• mimmamum
    almlin skrev 2007-11-14 13:44:35 följande:
    Jag blir så inspirerad av allas pyssel, så idag har jag ringt Rättviks Hemslöjd och beställt beskrivning och garn till dessa söta barnvantar.
    Sådana har jag, till mig själv! Du ska bli insläppt!
    MildaMaränger skrev 2007-11-14 15:13:02 följande:
    idag firar jag och min blogg astrid!mildamaranger.blogspot.com/
    Åh Astrid är verkligen min favorit också, hennes filmmiljöer är ju magiska!
  • Kajsa M
    Lynn84 skrev 2007-11-14 13:48:42 följande:
    Hej hej flickor!!! *känner mig som en gammal tant när jag skriver så* Vinkar tillbaka till dig Kajsa M! Nu vet jag vart du tagit vägen. Får jag komma in på din sida? Vill se om du gjort några fler fiiiiina kuddar!Har inte mkt att säga..hinner inte läsa ikapp något alls.Jobbet kallar och jag är såå trött, hela tiden!Hoppas ni får en bra dag!Kram till alla från lilla mig!...
    Nu är du inbjuden!
    almlin skrev 2007-11-14 15:02:25 följande:
    Ser att jag är oinbjuden hos många...Frågar snällt mimmamum, knyttis, Kajsa M om jag får besöka era bildgallerier?
    Du också!

Trist för Knyttis och Almlin med magsjuka barn! Finns det ngt värre? Hoppas ni klarar er!
  • gemelli
    Hej flickor,

Tänkte bara skriva en snabbis och berätta att Vide är här nu, och fort gick det.
    Kom in på förlossningen vid 14.00 dom tog hål på hinnorna vid 15.00 tiden,
    men då hände det inte så mkt.
    Sen satte dom dropp kl. 17.00, värkarna kom vid 17.30 och vid 18.00 tiden
    tilltog dom ganska mkt.
    Började krysta vid 20.50 och Vide var ute till världen 21.01.
    Det blev en stor kille, 54 cm lång och vägde 4640 g, som sagt allt gick jättebra och fort...

Kommer skriv en förlossningsberättelse i bloggen senare!

Kram gemelli och Vide!
Svar på tråden Vita hem del 6