• MildaMaränger

Vita hem del 6

Välkommen till tråd nummer 6 , gamla som nya medlemmar!
    Vi fortsätter här att diskutera vitt, romantiskt, klassiskt, skärgårdstil, manhattan/upper east och så vidare.. Alla stilar är välkomna!

♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt ska ha ett ställe att prata om allt det vita. Självklart gillar vi också att ha detaljer i naturliga färger som beige, brunt och olika nyanser av dessa. Men basen är alltid vit och vi älskar att inreda med linne, ull, trä och bli blandar gärna nytt och gammalt för en personlig look. Vi fegar lite med färgerna men kan någon gång vara modiga att slänga i en ljusblå kudde hihi... Du är kanske är mindre förtjust i skrikiga färger och vill ha ett rogivande hem!
    I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
    VÄLKOMMEN!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html
  • Svar på tråden Vita hem del 6
  • versan
    mimmamum skrev 2007-11-14 18:12:11 följande:
    Åh så roligt! Längtar!Jag köpte en adventsjusstake idag när jag handlade på Konsum, tyckte den var söt, frågan är bara vad den ska fyllas med, förslag?
    Köp Kuddmossa finns inge vackrare med sina gröna kullar.
    Strö sedan på kuddmossan lite konstgjord snö.
    Lägg några klippta kanelstänger ihoplindade med lintråd eller skinntråd på några utvalda ställen.

Vacker enkelt och stilfullt.
  • Sunna

Grattis gemelli!

mimmamum: Vackra stenar, eller grön mossa med pärlor i?

Sam & Ebbe. ♥ .Mammas hjärtan.
  • Sunna

Kuddmossa heter det ja

Sam & Ebbe. ♥ .Mammas hjärtan.
  • Karamellfabriken

Jag hittade ett sött kakfat på Coop till julkakorna.
    Fanns i rött och zink med.

All you need is love
  • Rori
    Grattis gemelli!  vilken sötis Glad
    Melvins inredningstokiga mamma
  • Karamellfabriken
    mimmamum skrev 2007-11-14 18:57:30 följande:
    Kuddmossa med pärlor lät fint!Karamel, jag tror våra fynd är från samma serie!
    Aha, ja så är det nog.
    Jättesöt! Man ska inte underskatta Konsum
    All you need is love
  • Beatrize74
    MildaMaränger skrev 2007-11-14 09:50:52 följande:
    HJÄLPÄr sent ute pågrund av att jag mått så dåligt.. men jag ska iaf skicka swapen idag.. men mina saker får inte plats i en sån xl påse.... MImma hur gjorde du? Du har väl också rätt stora saker att skicka?
    Det problemet trodde jag att jag också hade, era julstrumpor är ju inte direkt små, ungefär trettio centimeter stora och paketen blev ganska tjocka. Femton stycken paket fick KNÖKAS in i XL-påsen. Det gick med nöd och näppe. Fixar jag det så borde ju dina tändsticksaskar få plats om du liksom fixar och trixar lite med hur du lägger dem, eller???
Svar på tråden Vita hem del 6