• MildaMaränger

Vita hem del 6

Välkommen till tråd nummer 6 , gamla som nya medlemmar!
    Vi fortsätter här att diskutera vitt, romantiskt, klassiskt, skärgårdstil, manhattan/upper east och så vidare.. Alla stilar är välkomna!

♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt ska ha ett ställe att prata om allt det vita. Självklart gillar vi också att ha detaljer i naturliga färger som beige, brunt och olika nyanser av dessa. Men basen är alltid vit och vi älskar att inreda med linne, ull, trä och bli blandar gärna nytt och gammalt för en personlig look. Vi fegar lite med färgerna men kan någon gång vara modiga att slänga i en ljusblå kudde hihi... Du är kanske är mindre förtjust i skrikiga färger och vill ha ett rogivande hem!
    I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
    VÄLKOMMEN!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html
  • Svar på tråden Vita hem del 6
  • mimmi006

mimmamum- jag gillar bäst stjärnmossa eller björnmossa... tycker att det är fint när det är grönt till!

Å jag har köpt en sån fin lykta idag och har ingen kamera så jag kan visa er! Den var i zink med utskurna fåglar, jag är så nöjd

• malins79

Mimma, kottar, nötter eller polkagrisar kanske?

• Camilla R
    MildaMaränger skrev 2007-11-14 15:13:02 följande:
    idag firar jag och min blogg astrid!mildamaranger.blogspot.com/
    ÅH, Astrid har verkligen en speciell plats i mitt (säkert allas) hjärta, med alla hennes härliga historier man vuxit upp med.

Blev bjuden på en liten "fest" i förra veckan på Junibacken och åkte då tåget och lyssnade till när Astrid berättade om de olika miljöerna som visades, det var härligt och jag blev nästan barn igen..
  • Bandykillar
    mimmamum skrev 2007-11-14 18:12:11 följande:
    Åh så roligt! Längtar!Jag köpte en adventsjusstake idag när jag handlade på Konsum, tyckte den var söt, frågan är bara vad den ska fyllas med, förslag?
    jAG TYCKER DET ÄR FINT MED SPANSK MOSSA SOM MAN KAN KÖPA I BLOMSTERAFFÄREN. JAG GILLAR DEN GRÅA TONEN.

Igår kom vakre hjem till Tranås, desutom kampanjpris 49 kr det var ju inte fel, ska krypa ner hos barnen som ligger och kollar på film nu. Sambon bara suckade och undrade hur många tidningar måste du ha. Jag älskar att köpa tidningar och speciellt nu till jul. Sparar dessa nr så det har blivit en liten hög nu. / jennie
  • Camilla R
    gemelli skrev 2007-11-14 16:00:25 följande:
    Bild på Vide
    Åhh, GRATTIS, vilken underbart söt och go liten/stor kille!
  • mimmamum

Mimmi, vilken retsticka du är,vill ju se nu!

Ojoj, finns det så många olika sorters mossa! Polkagrisar lät ju spännande! Jag funderade på silvriga julgranskulor, får prova mig fram!

• versan
    MildaMaränger skrev 2007-11-14 09:50:52 följande:
    HJÄLPÄr sent ute pågrund av att jag mått så dåligt.. men jag ska iaf skicka swapen idag.. men mina saker får inte plats i en sån xl påse.... MImma hur gjorde du? Du har väl också rätt stora saker att skicka?
    Om dom inte är ömtåliga kan du inte skicka dom i en större plastpåse eller en mailingbags!
    Eller blir portot för dyrt då?
  • versan
    gemelli skrev 2007-11-14 16:00:25 följande:
    MEN GRATTIS GRATTIS! Blåser i trumpet och viftar med en flagga
    GUD så söt han är!
  • versan
    mimmamum skrev 2007-11-14 18:12:11 följande:
    Åh så roligt! Längtar!Jag köpte en adventsjusstake idag när jag handlade på Konsum, tyckte den var söt, frågan är bara vad den ska fyllas med, förslag?
    Köp Kuddmossa finns inge vackrare med sina gröna kullar.
    Strö sedan på kuddmossan lite konstgjord snö.
    Lägg några klippta kanelstänger ihoplindade med lintråd eller skinntråd på några utvalda ställen.

Vacker enkelt och stilfullt.
Svar på tråden Vita hem del 6