• MildaMaränger

Vita hem del 6

Välkommen till tråd nummer 6 , gamla som nya medlemmar!
    Vi fortsätter här att diskutera vitt, romantiskt, klassiskt, skärgårdstil, manhattan/upper east och så vidare.. Alla stilar är välkomna!

♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt ska ha ett ställe att prata om allt det vita. Självklart gillar vi också att ha detaljer i naturliga färger som beige, brunt och olika nyanser av dessa. Men basen är alltid vit och vi älskar att inreda med linne, ull, trä och bli blandar gärna nytt och gammalt för en personlig look. Vi fegar lite med färgerna men kan någon gång vara modiga att slänga i en ljusblå kudde hihi... Du är kanske är mindre förtjust i skrikiga färger och vill ha ett rogivande hem!
    I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
    VÄLKOMMEN!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html
  • Svar på tråden Vita hem del 6
  • LinaoMatilda

Hej!

Grattis Gemelli med familj till en supersöt kille

mimmamum skrev 2007-11-14 19:34:10 följande:
    Vet ni, jag hade ju sådana funderingar på spjälsängsskydd häromdagen, det får bli detta ändå: www.ikea.com/se/sv/catalog/products/30113939 Enkelt, vitt och billigt! Är det någon som har det och som kan visa bild?
    Jag har det, men har sytt ett överdrag i ett annat tyg till det. Och dessutom så köpte vi ett nytt då jag tyckte det var så lågt. Sen ska man tänka på att IKEAs sängar har en annan storlek än många andra sängar, och deras spjälskydd är anpassade till deras sängar. Det kanske passar bra till kili sängen, men bra att kolla upp. Vi märkte skillnaden när vi hade köpt det högre skyddet då det var svårt att få det att passa.
  • Sylt

Grattis gemelli! Starkt jobbat!

Beatrize74 skrev 2007-11-14 19:40:58 följande:
    Det var ngn som hade "problem" med stora fönster i en lgh. Jag skulle var hjälpsam o tipsa om en blogg som hade fixat det fint

Jag har varit på Jysk idag, köpte de berömda zinkskyltarna och lite ekollon (knasigt eg att köpa, men de var såå fina, perfekta att lägga på ett ljusfat eller i en adventsljusstake ).
  • mimmi006
    Sylt skrev 2007-11-14 20:28:12 följande:
    Grattis gemelli! Starkt jobbat! Det var ngn som hade "problem" med stora fönster i en lgh. Jag skulle var hjälpsam o tipsa om en blogg som hade fixat det fint Jag har varit på Jysk idag, köpte de berömda zinkskyltarna och lite ekollon (knasigt eg att köpa, men de var såå fina, perfekta att lägga på ett ljusfat eller i en adventsljusstake ).
    Var det ekollon med hatt på?
  • MildaMaränger

Det byggs lantligt kök i roomservice just nu...

• Himmelbit

Godkväll i tråden!

Har läst ikapp lite nu...

Kan man säga att den genomsnittliga Vita hemmaren är en finsk lärare.. ?!
    Själv stämmer jag inte in på varken finsk eller lärare men jag känner mig hemma här ändå

• Sylt
    mimmi006 skrev 2007-11-14 20:34:08 följande:
    Var det ekollon med hatt på?
    ... skojar du med mig? *ser framför mig ett ekollon med svart hög hatt* *eller kanske rutig keps*
    Det var liksom ett HELT ekollon (jag har varit m i scouterna som väääldigt ung...)
  • knyttis

mimmi - Attans att du inte har ngn kamera idag. Vill ju se ju!  Hur kommer det sig?

mimma- fin fin adventsstake!

Karamellfabriken- fin fint kakfat och grabb

• Himmelbit

Mimmi - kollade din blogg...

Är det Hugo som mumsat nu igen ?!
    Varför har du det inte alltid i kameran? Fundersam

Svar på tråden Vita hem del 6