• MildaMaränger

Vita hem del 6

Välkommen till tråd nummer 6 , gamla som nya medlemmar!
    Vi fortsätter här att diskutera vitt, romantiskt, klassiskt, skärgårdstil, manhattan/upper east och så vidare.. Alla stilar är välkomna!

♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt ska ha ett ställe att prata om allt det vita. Självklart gillar vi också att ha detaljer i naturliga färger som beige, brunt och olika nyanser av dessa. Men basen är alltid vit och vi älskar att inreda med linne, ull, trä och bli blandar gärna nytt och gammalt för en personlig look. Vi fegar lite med färgerna men kan någon gång vara modiga att slänga i en ljusblå kudde hihi... Du är kanske är mindre förtjust i skrikiga färger och vill ha ett rogivande hem!
    I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
    VÄLKOMMEN!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html
  • Svar på tråden Vita hem del 6
  • knyttis
    mimmamum skrev 2007-11-14 21:00:18 följande:
    Tack alla!Knyttis, så jättefina små strumpor!MM, Berts kök blev ju helt ok! Jag älskar den tapeten de valde bort, den SKA jag ha i mitt framtida kök!
    Tack sötis!
  • FruPuffen

Gemelli: GRATTIS  till den supersöte lille VIDE!!! Jättefin bild! Må så gott nu och stor KRAAAM!

Äntligen fick jag sätta mig ner... Min snart 2,5 årige Albin har fått för sig att han inte ska sova! Vi har hållit på i ca 1 månad nu och mixtrat med olika sätt (Inte bra...). Bytte från spjälis till vanlig säng för att han klättrade ur den hela tiden strax efter då vi flyttat och fått ett syskon (har varit jättelätt att lägga i spjälisen tidigare). Vi tänkte att det är ju lite mysigt att ligga bredvid och mysa en stund innan han somnar, det är ju så många som gör det! Men tji fick vi, det var inte alls kul... Han skrek och hoppade och det tog ca 1,5 timme innan han till slut somnade! Till slut gav vi upp och han fick tillbaka spjälsängen. Så nu kör vi uttröttningsmetoden genom att helt neutralt lägga tillbaka, lägga tillbaka, lägga tillbaka.... I all evighet.... Det är nu 4 kvällen vi gör så och det var LIITE lättare ikväll. Blir så trött på att det tar SÅN tid, är van att det är tyst efter 19... Sen är det ju jobbigt för honom att ha det så här. Kombination av flytt-lillebror-trotsåldern, kanske? Behövde bara gnälla lite, inte så mycket inredning kanske...

Mimmamum: Underbar ljusstake på COOP! Måste dit och handla, ser jag!

Jag shoppade jättefina julgranssaker på Åhléns idag. Hjärtan, en ängel i porslin och änglvingar. Alla vita förstås .

• Sylt
    mimmamum skrev 2007-11-14 21:02:34 följande:
    Japp! Hur ska jag orka hålla mig vaken så länge!?
    Skrattande
  • Juleja
    mimmi006 skrev 2007-11-14 21:14:41 följande:
    Juleja- vilken blogg menar du?
    Hehe, jag menade den här tråden, men var inne på några bloggar så det blev lite rörigt där!
  • FruPuffen
    mimmamum skrev 2007-11-14 21:27:24 följande:
    Jag får testa, en kompis ska köpa det imorgon till mig! Lillafru, gör gärna det!FruPuffen, ja köp en den kostade bara 59 kronor!
    Åh 59 kr, det är ju inga pengar alls *nästan* ...

Ser att ni diskuterar spjälskydd.... Ingen som vet nåt spjälskydd som hindrar urklättring??
  • Kajsa M

Kollade också på Roomservice. Tänk om de hade skippat de gula detaljerna! Då hade det ju varit riktigt fint! Men påskgult? Förvånad Hallå? Hur fult var inte det? Marmor på kaklet var väl itne heller mitt förstahandsval, men tapeterna var sjyssta. Och krönlisten! Mums!

• Juleja

Jag måste också tjata med mig karln till coop och köpa en sån stake!

Jag jobbar på biblioteket i Vimmerby, idag har det varit fullt ös och kalasande i stan, med tanke på firandet av Astrid. Härligt med alla barn! =)

I VImmerby finns en liten affär, Hemtrevligt, där jag köpte 2 superfina änglar igår. En liten ullig fårdocka slank ner i korgen också, räkans första gosedjur! hihi Men det är kvar på jobbet eftersom vi flyttpackar nu. Men ska visa bilder sen! Tror de är från Sia design.

Svar på tråden Vita hem del 6