• MildaMaränger

Vita hem del 6

Välkommen till tråd nummer 6 , gamla som nya medlemmar!
    Vi fortsätter här att diskutera vitt, romantiskt, klassiskt, skärgårdstil, manhattan/upper east och så vidare.. Alla stilar är välkomna!

♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt ska ha ett ställe att prata om allt det vita. Självklart gillar vi också att ha detaljer i naturliga färger som beige, brunt och olika nyanser av dessa. Men basen är alltid vit och vi älskar att inreda med linne, ull, trä och bli blandar gärna nytt och gammalt för en personlig look. Vi fegar lite med färgerna men kan någon gång vara modiga att slänga i en ljusblå kudde hihi... Du är kanske är mindre förtjust i skrikiga färger och vill ha ett rogivande hem!
    I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
    VÄLKOMMEN!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html
  • Svar på tråden Vita hem del 6
  • Lisa1981

God kväll

Hä har jag inte suttit på hela dan

Grattis Gemelli. Sååå söt.

Den där coop staken verkar vara populär, jag har den med.

Jag hade det där spjälsängsskyddet från ikea. Jag tyckte att det va helt ok.

Tapeten de valde bort va en beigh lite skottsrutig. Den kommer om jag inte missminner mig från borås tapeter. Katalogen sea side om jag inte är helt ute och cyklar. Jag har tapeten i samma serie fast med stjärnorna.

Jag har löst problemet med tavlorna i hellen. Jag satte i vitt tyg och sedan köpte ja zink hjärtan som jak klädde med blåbärsris och satte dessa på glaset. Luddigt värre, det är sent nu   bild kommer imorgon.

• Beatrize74

Jag försöker starta trender även utanför bloggbubblorna och vår "Vita hem"tråd.

I fredags satt jag på jobbet mot slutet av arbetsdagen och skrev på zinketiketterna på swappaketen. Och tror ni inte på katten att minst tre stycken på jobbet har farit iväg till Jysk och plundrat dem på zinkskyltar nu. (Två for iväg på lunchen idag, oroliga att de skulle ta slut)

Kommentarerna var: "Inte visste vi att det kunde finnas bra saker på Jysk också"

Och som nummer två - jag premiärvirkade i personalrummet. Jag vet ju att du Mimmi har gjort det en tid, jag tänkte att jag får haka på trenden.
    På min arbetsplats är det så att det skämtas en del om "alla tanter som satt och stickade vareviga rast på 70-talet, verkligen ALLA hade en stickning de höll på med" och så har det fnissats lite.

Fast jag kan tycka att det är bra mycket bättre att få koncentrera sig på något skapande än att sitta och jaga upp sig för än det ena och än det andra och bara snacka jobb hela rasten.

Ni skulle sett minerna på dem. Först lite skoj och ploj om det förstås, men mot slutet av rasten så hade många kommit igång med lite "stick- och virk"minnen och nostalgiskt börjat prata om en sjal tre av dem hade stickat för en del år sedan, fast då hemma.

Nu fick de tips av mig att gå in på Garnstudios hemsida och det var där de höll till resten av rasten och tryckte ut några mönster.

Nu väntar jag bara på att få sällskap på rasterna. Hihi...

• knyttis
    Beatrize74 skrev 2007-11-14 22:14:15 följande:
    Aha...dåligt med sådana butiker här i byn tyvärr... funderar på att öppna ett "mina Panduro" eller något...finns verkligen inget på fem mils avstånd på alla håll och kanter. (Om inte det finns efterfrågan så kan det kanske fylla mitt hushållsbehov ändå) Hihi...
    Skrattande De kanske vore ngt egen Panduro!
  • Birks och Kalles mamma
    knyttis skrev 2007-11-14 22:14:49 följande:
    Roligt att du e tillbaka! Vill gääärna se mycke bilder!
    Bilder kommer..... I morgon! Batterierna på kameran behövde laddas och jag passar på att ladda mina, med en god natts sömn, jag också.
  • Beatrize74

Jag ska inte lägga på mig ytterligare en timma.

Det är min tur att bjuda på kaka både på vinprovningen i morgon kväll och på fredagskaka på jobbet. :-S

Tredje mjuka kakan som står i ugnen nu ju! :-P

• Juleja

Bea: Vad duktigt! Jag önskar jag orkade dona och greja lite, men är så sabla trött jämt nu... Bådar inte gott för resten av packningen inför stundande flytten. Får väl sätta eld i baken på herrn i huset i helgen om vi ska få nåt gjort. Då kanske jag kan ryckas med ;)

• knyttis
    Birks och Kalles mamma skrev 2007-11-14 22:25:54 följande:
    Bilder kommer..... I morgon! Batterierna på kameran behövde laddas och jag passar på att ladda mina, med en god natts sömn, jag också.
    Vad bra!
    Beatrize74 skrev 2007-11-14 22:27:59 följande:
    Jag ska inte lägga på mig ytterligare en timma. Det är min tur att bjuda på kaka både på vinprovningen i morgon kväll och på fredagskaka på jobbet. :-STredje mjuka kakan som står i ugnen nu ju! :-P
    Nu blir jag sugen, tänker på hur de doftar hemma hos er nu! hmmmm
  • Det ljuva livet

*alldeles kär i lille söte Vide*

Grattis Gemelli! Han är underbar! Men det vet du ju redan

Swappare!! Listan med namn, så snabbt det bara går tack . Ska slå in paket. *ute i sista sekund som vanligt*

Svar på tråden Vita hem del 6