• MildaMaränger

Vita hem del 6

Välkommen till tråd nummer 6 , gamla som nya medlemmar!
    Vi fortsätter här att diskutera vitt, romantiskt, klassiskt, skärgårdstil, manhattan/upper east och så vidare.. Alla stilar är välkomna!

♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt ska ha ett ställe att prata om allt det vita. Självklart gillar vi också att ha detaljer i naturliga färger som beige, brunt och olika nyanser av dessa. Men basen är alltid vit och vi älskar att inreda med linne, ull, trä och bli blandar gärna nytt och gammalt för en personlig look. Vi fegar lite med färgerna men kan någon gång vara modiga att slänga i en ljusblå kudde hihi... Du är kanske är mindre förtjust i skrikiga färger och vill ha ett rogivande hem!
    I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
    VÄLKOMMEN!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-01 16:48
    Vita hem träffen

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m29288704.html
  • Svar på tråden Vita hem del 6
  • Lynn84

God kväll...eller snarare God natt!...

Sitter på jobbet och väntar på att få gå hem.
    Min arbetstid är slut 00.00....det roliga med att vara industriarbetare + en sjuhelvetes smärta i ryggen *pip och gnäll*

Grattis Gemelli till en underbar liten Vide!

MM
    Jag kan tyvärr inte svara på din fråga du ställde i min GB. Jag kan inte komma in på din sida...Gör det här. Jag är i vecka hrmm..14..eller 15 kanske...*förvirrad*
    Illamåendet kommer och går. Tycker det håller i sig länge denna gången.
    Hur långt gången är du och hur mår du?

Bea
    Jag har också köpt "bamsen" *fniss* Mest till mig själv tror jag. För julen, men jag kommer inte ha hjärta att lägga honom i en kartong bland andra julsaker så det blir till att ha honom framme året om när julstöket är över.
    Vad kul med den lilla presenten man fick av henne, Sofia, och det lilla söta meddelandet på baksidan av kortet.

Ha en skööön natt!

kram!

~Mamma till Colin 2 år och bebis i magen~
  • Mori
    Värsta Supermamman skrev 2007-11-14 22:59:26 följande:
    *alldeles kär i lille söte Vide*Grattis Gemelli! Han är underbar! Men det vet du ju redanSwappare!! Listan med namn, så snabbt det bara går tack. Ska slå in paket. *ute i sista sekund som vanligt*
    Har den inte tyvärr... Kolla i bloggen, där finns ganska många namn under ett inlägg som jag gjorde. Hoppas du hittar!!
  • malins79

God morgon!
    Här har det varit en tidig morgon. Jacob vaknade kl04 av att hans pyjamas var blöt. Sen när han bytt blöja och pyjamas var han inte trött. Han somnade igår kl17.15 för han hade bara sovit en gång igår. Så egentligen ska man inte klaga.

Nu sover han igen.

Igår blev soffbordet färdigt. Ska få hjälp att bära upp det idag. Det tog längre tid att skruva ihop det igen än vad jag har lagt på att måla det. Marcus har målat två varv och jag ett. Jag var inte speciellt smart när jag skulle skruva ihop det (jag är blond  )men jag var aldrig med när M skruvade isär det.
    Jag tycker det blev fint, ok det är inget EV-bord men det vill jag inte ha nu när Jacob ska lära sig resa sig upp och kommer gå runt bordet och banka med sina leksaker. Det får bli ett sånt bord eller liknande om nåt år istället. Känns bättre att få hack i ett bord för 50 kr än 5000.

Idag är det småbarnsmusik för mig och Jacob och sen ska jag dammsuga. Började igår att damma och städa toaletter/handfat.

Vad ska ni göra?

• knyttis

Godmorgon!

Idag har det varit en vanlig morgon, sonen är pigg och glad! Han mådde bra hela eftermiddagen igår så de var nog ingen riktig magsjuka han hade, skönt! Kanske han stoppat i sig ngt knasigt på dagis, vem vet. Idag ska jag fixa här hemma lite nu på morgonen, åka iväg och handla lite ev och sen har jag en otrevlig läkartid på eftermiddagen bläk! Flugor i magen...orolig.

Juliah - Har jag missat ngt är du bortrest knaske?

malins - vad roligt att bordet är färdigmålat, brukar alltid kännas så himla skönt när de klart.

• malins79
    knyttis skrev 2007-11-15 07:59:18 följande:
    Godmorgon!Idag har det varit en vanlig morgon, sonen är pigg och glad! Han mådde bra hela eftermiddagen igår så de var nog ingen riktig magsjuka han hade, skönt! Kanske han stoppat i sig ngt knasigt på dagis, vem vet. Idag ska jag fixa här hemma lite nu på morgonen, åka iväg och handla lite ev och sen har jag en otrevlig läkartid på eftermiddagen bläk! Flugor i magen...orolig.Juliah - Har jag missat ngt är du bortrest knaske? malins - vad roligt att bordet är färdigmålat, brukar alltid kännas så himla skönt när de klart.
    Jag vet inte heller vad Juliah är, kanske är strömavbrott eller liknande. Hon bor ju utanför Ösmo där det var snökaos.
  • mimmamum

Godmorgon!

Birk, kul att se dig här igen och vad roligt att du gillar pållen!

Malins, vad roligt med bordet, in med bild så vi får se!

Knyttis, lycka till idag!

Ikväll ska vi på syjunta igen, ser verkligen framemot det, ska baka en saffranskaka och fixa lite glögg och sedan ska jag nog både ta med virkning och Hjärtan att sy!

• Ewis

Godf morgon!
    bara in en super snabbis, återkommer senare såklart.

Gemelli:

Men å gud vilken liten going, stort grattis till Vide!!!!

Någon här har köpt som frostat plast som man kan sätta på typ vitrinskåp så man inte ser allt tjafs som man har bakom glasdörrarna, vem var det och vart köper man sånt, pris?????

• Det ljuva livet

Godmorgon!

Ledig dag idag *jippe*Gekås tröttheten sitter i sig fortfarande. Man blir väldigt trött av att göra slut på massor av pengar.

Har inte alls hunnit läsa ikapp, bara skummat.

Knyttis: Skönt att sonen är frisk igen, magsjukan är inget kul.

MalinS: Grattis till att ni fått bprdet klart!

• LCroft

Godmorgon!

Idag ska jag fortsätta sy julstrumpor, blev avbruten i mitt pysslande hela tiden igår, det var utvecklingssamtal på sonens skola och sen möte på dotterns skola. Sitter och funderar på vart man ska söka henne nästa år. Hennes skola ska tyvärr läggas ner, vilket är jättetrist då det är enda skolan här i stan som jobbar enligt en lite speciell metod i dagens läge. De har åldersintegrerade klasser var man jobbar på sin egen nivå, inte att en hel klass gör samma sida i varje bok. Och man får själv arbeta ut en veckoplanering tillsammans med läraren var man väljer hur mycket man ska jobba i olika ämnen under veckan. Och har möjlighet att under timmarna jobba med det man själv vill i rätt lång utsträckning.

En möjlighet är att möjligtvis får hennes klass, om de finns tillräckligt med sökande, flytta till en annan skola och fortsätter jobba enligt samma metod med samma lärare. Men det kan de lova isf för ett år framåt och den skolan ligger långt borta från oss, ska kolla upp idag hur långt borta om hon har möjlighet att i såna fall få skolskjuts.

Andra alternativet är att flytta henne till skolan närmast oss. Var hon garanterat får gå kvar tills hon ska sen flytta på sexan till annan skola. Kanske få mera kompisar som bor närmare oss. Men i värsta fall kanske ingen hon känner som följer med henne till den skolan.

Själv säger hon att hon gärna vill börja i skolan närmare oss, en skola vart hon får börja cykla nästa år, tror hon själv iaf. Om jag tillåter det är en annan femma, fler farliga korsningar hon ska över.

Hur hade ni funderat? Vad låter som ett bättre alternativ?

Svar på tråden Vita hem del 6