Inlägg från: lasseliten |Visa alla inlägg
  • lasseliten

Vita hem del 6

Mimma  och Juliah - Älskar syltans och jeajeas verandor! De är sååå fina och tycker att det ser fint ut med trä till tegelfasaden.  Och jag tycker nog att det passar även här, så man får behålla lite av ursprungsskänslan...alltså träverandan. svammel svammel.   men man blir såå velig och det känns alltid skönt att bolla idéer med er alla.

Juliah - skönt att du fick sovmorgon! Skulle aldrig palla att gå upp sååå tidigt jämnt! Jag kräver sovmorgon en dag på helgen!

• lasseliten

Lynn - har bara haft mattan i 3 månader. Vissa strån är längre och det var som en rand med längre strån när vi köpte den. DÅ var jag lite slö och tänkte att jag orkar inte byta...Men nu känns mattan skabbig, den är inte cremefärgad längre utan mer vit/grå eftersom den drar till sig allt! Känns inte ens som att det hjälper med att dammsuga den.

• lasseliten

Då funkar det ju Juliah! jag är kvällsmänniska, älskar att sitta uppe och mysa på kvällarna..läänge

Ska spana in den mattan om vi reklamerar den vi har idag..om det går dvs. Har mutat min syster att föjla med och hjälpa mig att bära och hålla koll på Ebbe. ska köpa julklappar till mannen och de sista till famlijen också.

• lasseliten

Lynn - har tänkt att glasa in med nya fönster som ser gamla ut. Huset är byggt 1928 men du ser ju inte hela huset så det är ju inte så lätt att se... 

Det vi klurar på nu är hur vi ska sätta dörren. Sätter man den precis vid trappen så får man stå "i" trappen och öppna dörren, finns ingen avsats där. Alternativen är att dra in dörren lite eller att gjuta om trappen...

• lasseliten

God Morgon!

Datorhaveri här hemma så nu lånar jag T:s dator innan han börjar jobba. 

IDAG kommer EV-borden! Soffbord och matbord...inga stolar tyvärr men men...Jag är iaf sååå glad!  

• lasseliten

Ser att ni pratar dagis. Hade dagisångest innan E började på dagis. Men han verkligen stortrivs de 15 h i veckan han är där. Fröknarna är supergulliga och det känns jättebra. E går på samma dagis som jag gick på som barn, han har tom en utav "mina" fröknar!

Sen blir det ju en del sjukdagar, som nu med ögonfluss.

• lasseliten

Tror att vi är helt klara med julklapparna. köpte de sista igår. Maten är handlad, får städhjälp på fredag *lyx* Har ännu inte gjort knäcken, tar emot Juliah, kan inte du komma hit och göra den istället?

På julafton åker vi över dagen till Stockholm, firar med T:s famlij. Sista gången vi åker någonstans har vi sagt. På juldagen firar vi hemma hos oss med min familj och T:s pappa och sambo. Sambon är förövrigt finska så hon tar med olika "lådor", ska bli spännade att smaka.

• lasseliten

Någon undrade om hink och gran...Vi har julgransfoten i hinken och sen fyllt med sten, för att den stora granen så stå stadigt. Den ramlade nämligen 3 gånger medans jag klädde granen så stenarna är en säkerhetsåtgärd.

• lasseliten

Juliah - ja 15 h är heelt ok.

Är dock lite nervös inför att ha E mer timmar där. Nästan heltid skulle det bli om och när jag börjar jobba. Iaf heltid måndag och tisdag. Min syster kan hjälpa till på onsdagar, och T  skulle hämta tidigare tors och fre. Som ni hör tänker jag en del på detta men det måste kännas tryggt för att jag ska våga söka heltidsjobb. Tror eg, inte att E påverkas så spec mkt av mer dagistid. Det är mer jag som inte får lika mycket Ebbe-tid. Vi är ju tillsammas nästan hela tiden nu, och jag tycker såå mycket om att spendera tid tillsammans med honom.... 

Svar på tråden Vita hem del 6