Vita hem del 6
Mimmi
Mimmi
Var virrigare än vanligt när jag pratade med Vita Rummet-tanten... Men senast nästa vecka.
Bara jag igen!
Är det någon som har fina bilder på typ en punschveranda att visa? Behöver lite inspiration!
Syltans ljuviga har jag spanat in massor....fler?
perfekt Syltan! Lova att du hojtar till när det är dags...för då rusar jag in! Er ser ju heeelt underbar ut!
Himmelbit - tack för bilden...ska spana in den!
Nu känner jag mig helt lost!
Vi har ett vitputsat hus från 1928. Planen är att bygga in den sunkiga verandan till en "punschveranda". Dels vill vi få in ljuset men vi vill också få en större hall. Nu till delen där jag är lost...
Kan man låta utbyggnaden ha träfasad...eller "skär" det sig? Det finns en balkong över verandan och där har vi tänkt att ha träräcke...
Förstår att ni säkert sover nu...Men ni kan väl hjälpa mig imorgon! Please...
Sylt - du är inte för petig!!
Klart att även pojkar behöver få pyssla och greja utan att allt är tufft och häftig hela tident! Innan vi fick barn var jag helt inställd på att försöka ge mina barn lite av varje..."pojk/flick"- saker... Nu har det blivit så att Ebbe är väääldigt intresserad av bilar och traktorer. Tror att det hänger mycket ihop med att favoriten just nu är Ebbes morfar! Han kör med bilar med E och han har en fyrhjuling som E älskar! Men jag försöker ändå visa på andra saker...vi leker med dockor, matar och nattar dem. Målar och gör halsband. Klart att största delen så "brummar" han med sina älskade bilar...men allt har nog sin tid. Tråkigt att de på ert dagis inte kan förstå vikten av att visa att det finns fler sidor, andra saker som är kul och spännande utan att behöva vara häftigt för en pojke...
Jag håller med dig Sylt!
Jag över mig hela tiden på att inte behanda E och hans bästa kompis Klara olika...tänker på det ofta och jag tror att jag pratar med dem på samma sätt när vi leker...
Förstår att det är frustrerade att känna att dina värderingar blir undanskuffade på dagis...konstigt att de inte reflekterar mer över vad som är viktigt att lära och visa barnen...
Vad säger er "handlingsplan" på förskolan? ( på E:s förskola är de inriktade på att visa barnen hur man är en god kamrat) Är det här något som du känner att du kan ta upp på ett föräldramöte el utvecklingssamtal?
Lynn - har du senaste Lantliv? Där finns det iaf ett jättelätt recept på saffransbröd. Du gör som vanliga bullar och lägger på en plåt ganska tätt ihop. Med mandelmassa och pärlsocker. Men jag stoppade ner lite russin i bullarna när jag gjorde dem...det är ett måste med russin i saffransbröd för mig
Hej vänner!
Håller på att göra en julkorg till de som vi köpte vårt hus av. De är så gulliga och hjälper oss med trädklippning och rabattinventering.
jag har lagt i...chokladask, vita små julstjärnor, mini-en, glögg, hemmagjord ischoklad (vit ), ljus med ett band runt, apelsiner med nejlikor i, julservetter...
Men jag tycker att korgen ser lite fjuttig ut...Har ni några tips på av mer jag kan lägga i?